استقلال امتیاز ندهد، نایب‌قهرمانی حتمی است

  • کد خبر : 143106
  • 20 مرداد 1399 - 4:47
استقلال امتیاز ندهد، نایب‌قهرمانی حتمی است

به گزارش نیوز، حُسن استقلال به نسبت دیگر تیم‌های مدعی دومی، قرعه نسبتاً آسان در دو هفته پایانی و از سویی تفاضل گل این تیم است. استقلال ۳ امتیاز نسبت به تیم‌های ۴۶ امتیازی یعنی تراکتور و فولاد پیش است، اما یک بازی بیشتر انجام داده؛ این تیم‌ها در صورت پیروزی در بازی معوقه با استقلال هم‌امتیاز می‌شوند، اما همان‌طور که اشاره شد تفاضل گل استقلال بالاست و در شرایط مساوی آبی‌ها شانس بیشتری برای نایب‌قهرمانی دارند. البته بازی استقلال فقط روی کاغذ آسان است. بازی با پیکان و شاهین بوشهر از آن جهت سخت است که این دو تیم دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و برای بقا در جدول بازی‌ها می‌جنگند. آبی‌ها امتیاز ندهند، نایب‌قهرمانی حتمی است.

بازی‌های استقلال در دو هفته پایانی:
استقلال (۴۹ امتیاز، تفاضل ۲۱)
استقلال – پیکان
شاهین بوشهر – استقلال
و دومین تیم مدعی نایب‌قهرمانی، تراکتور است. تراکتور اگر شاهین را شکست دهد، با استقلال هم‌امتیاز خواهد شد و در ادامه لغزش آبی‌ها می‌تواند شاگردان الهامی را به کسب عنوان نایب‌قهرمانی امیدوار کند. البته تراکتور برای رسیدن به این مهم یک بازی سخت پیش‌رو دارد؛ جدال با فولاد در خانه این تیم. تراکتور به دنبال صعود به لیگ قهرمانان آسیاست و تنها نقطه امیدواری این تیم در سه بازی پیش‌رو پیروزی در هر سه بازی است؛ به خاطر کثرت مدعیان عنوان نایب‌قهرمانی. همان‌طور که اشاره شد سخت‌ترین بازی تراکتور، جدال با فولاد است.

بازی‌های تراکتور در سه هفته پایانی:
تراکتور (۴۶ امتیاز، تفاضل ۸)
شاهین – تراکتور
تراکتور – ماشین‌سازی
فولاد – تراکتور
به نوعی بازی‌های فولاد در سه هفته پایانی سخت‌تر از تراکتور است. این تیم در دو بازی خود به مصاف تیم‌هایی می‌رود که به دنبال بقا در جدول بازی‌ها هستند؛ سایپا و پارس جنوبی. در بازی پایانی هم باید در خانه پذیرای تراکتور باشد. به مراتب بازی با تراکتور آسان‌تر از بازی با سایپا و فولاد است. فولاد اگر در هر سه بازی باقی‌مانده پیروز شود، برای نایب‌قهرمانی باید همانند تراکتور منتظر لغزش آبی‌ها باشد. سختی بازی با سایپا و پارس جنوبی از این جهت خواهد بود که این تیم‌ها با ارائه بازی تدافعی و استفاده از ضد‌حملات به دنبال کسب امتیاز خواهند بود، اما تراکتور برابر فولاد باز و تهاجمی بازی خواهد کرد.

بازی‌های فولاد در سه هفته پایانی:
فولاد (۴۶ امتیاز، تفاضل ۸)
فولاد – سایپا
پارس جنوبی – فولاد
فولاد – تراکتور
سپاهان دو بازی پیش‌رو دارد. هم‌اکنون ۴ امتیاز عقب افتاده و بازی‌های سختی را هم در دو هفته پایانی پیش‌رو دارد. دیدار با شهرخودرو که خود یکی از مدعیان نایب‌قهرمانی است و دیدار با پیکان که برای بقا در جدول بازی‌ها تلاش می‌کند. امیر قلعه‌نویی به صراحت به این نکته اشاره کرده که نایب‌قهرمانی برای تیمش سخت شده است. این نباید دلیلی برای بی‌انگیزگی شاگردان امیر قلعه‌نویی در دو هفته پایانی شود. این تیم باید به دنبال این باشد که بازی‌های این فصل را با اتفاقات خوب به پایان ببرد. صلابت سپاهان در دو هفته پایانی در سرنوشت دیگر تیم‌ها هم دخیل خواهد بود.

بازی‌های سپاهان در دو هفته پایانی:
سپاهان (۴۵ امتیاز، تفاضل ۱۵)
سپاهان- شهرخودرو
پیکان – سپاهان
شرایط شهرخودرو مثل سپاهان است. تنها پیروزی در دو بازی باقی‌مانده باعث خوشبختی شهرخودرو نمی‌شود. این تیم برای نایب‌قهرمانی باید منتظر لغزش دیگر تیم‌ها هم باشد، اما اگر واقع‌گرایانه بخواهیم به جدول نگاه کنیم، نایب‌قهرمانی شهرخودرو کمی دور از انتظار است. شهرخودرو در دو بازی باقی‌مانده اش میزبان سپاهان و نساجی است. دو بازی سخت؛ از آن جهت که سپاهان داعیه نایب‌قهرمانی دارد و نساجی این روز‌ها برابر حریفان ارائه‌گر بازی‌های خوبی است.

بازی‌های شهرخودرو در دو هفته پایانی:
شهرخودرو (۴۵ امتیاز، تفاضل ۴)
شهرخودرو – سپاهان
شهرخودرو – نساجی
زیباتر می‌شد در هفته‌های پایانی جشن قهرمانی داغ می‌بود، اما پرسپولیس هفته‌ها پیش از پایان لیگ قهرمان شد و جنگ بازی‌های آخر این فصل برای کسب عنوان دومی است؛ این روند به نظر می‌رسد تا هفته پایانی ادامه داشته باشد. از آنجایی که سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ است، قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام‌حذفی به طور مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود و دو تیم دیگر از لیگ برتر به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می‌کنند.
جالب اینکه استقلال علاوه بر اینکه بیشترین شانس را برای نایب‌قهرمانی در لیگ برتر دارد، در جام حذفی نیز مدعی قهرمانی است. این پایان برای اولین فصل حضور فرهاد مجیدی در رأس کادر فنی، یک پایان خوب است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=143106

ثبت نظر

-