خواص آلبالو؛ جلوی سنگ کلیه را می گیرد؛رفع عطش و معده را گرم می کند

  • کد خبر : 142547
  • 19 مرداد 1399 - 16:47
خواص آلبالو؛ جلوی سنگ کلیه را می گیرد؛رفع عطش و معده را گرم می کند

یکی از میوه های پر طرفدار فصل تابستان آلبالو است که می توان آن را به روش های مختلف مثل مربا، ترشی و حتی فریز شده استفاده کرد. این میوه ترش در سراسر جهان وجود دارد و رنگ قرمز آن به دلیل وجود آنتوسیانین است. آلبالو از میوه های بسیار خوشمزه است که سرشار از خواص دارویی بوده و می توان به جای استامینوفن و ایبوپروفن از آلبالو استفاده کرد.

خواص آلبالو

خواص آلبالو

طبع آلبالو

طبیعت آلبالو سرد و خشک می باشد. مصرف آلبالو برای گرم مزاجان و رفع غلظت خون و صفرا مفید است.آلبالو را می توان به صورت آلبالو تازه، ترشی آلبالو، شربت آلبالو، آب آلبالو، مربا آلبالو، آلبالو پلو و خورش آلبالو استفاده کرد.

متخصص طب سنتی گفت: آلبالو رفع عطش کرده و گرمی معده را کم می‌کند؛ خاصیت ملینی دارد و مربای آلبالو می‌تواند عامل موثری در جلوگیری از سنگ کلیه باشد.

>>>بیشتر بخوانید:

تاثیر باورنکردنی عصاره آلبالو بر پیشگیری از این بیماری خطرناک

حاوی آنتی اکسیدان:

 

خواص آلبالو

مواد موجود در آلبالو ممکن است درد را خیلی بهتر از آسپرین تسکین دهد و تحقیقات نشان می دهند که مصرف روزانه آلبالو پتانسیل کاهش بیماری های قلبی عروقی یا مزمن مرتبط با التهاب، ورم مفاصل و نقرس را در انسان ها دارد.

کاهش خطر سکته:

میلیونها نفر در معرض خطر ابتلا به دیابت یا بیماری های قلبی هستند، رژیم غذایی حاوی آلبالو ممکن است بهتر از مصرف دارو باشد. تحقیقات نشان می دهند که آلبالو نه تنها مزایای قلبی عروقی دارد، بلکه همچنین می تواند خطر سکته را کاهش دهد، حتی زمانی که با دارو استفاده می شود.

مربای آلبالو برای افرادی که سنگ کلیه دارند می‌تواند عامل موثر و کمک کننده‌ای در جلوگیری از سنگ کلیه باشد؛ همچنین بعضی افرادی که دچار جوش صورت می‌شوند و گرمی آنها زیاد است، می‌توانند در فصول دیگر نیز از آن استفاده کنند. از شربت آلبالو می‌‌‌توانیم به عنوان یک شربت مناسب در مراسم‌های مختلف استفاده کنیم.

مخصوصا در نقاطی که هوا خیلی گرم بوده یا آب مصرفی خوبی ندارند، اما مجبورر به خوردن آب زیاد هستند؛ بهتر است از شربت آلبالو استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=142547

برچسب ها

ثبت نظر

-