باارزش‌ترین خودروسازان جهان را بشناسید/ سبقت تسلا از غول خودروسازی تویوتا

  • کد خبر : 141382
  • 18 مرداد 1399 - 17:01
باارزش‌ترین خودروسازان جهان را بشناسید/ سبقت تسلا از غول خودروسازی تویوتا

باارزش‌ترین خودروسازان جهان را بشناسید/ سبقت تسلا از غول خودروسازی تویوتا


نیوز :

با وجود بحران شیوع ویروس کرونا، ارزش بازار شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا در ماه آگوست باز هم افزایش یافت و با رسیدن به قیمت کل ۲۷۸میلیارد دلار، همچنان در جایگاه نخست باارزش‌ترین خودروسازان جهان قرار دارد.

به گزارش نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین ، ارزش بازار خودروسازی الکتریکی تسلا در ماه آگوست به بیش از ۲۷۰میلیارد دلار رسید و با کسب بیش از ۷۰میلیارد دلار ارزش بیشتر در مقایسه با برترین خودروسازی جهان، تویوتا، به باارزش‌ترین خودروسازی جهان تبدیل شد.

گفتنی است که تسلا در اوایل سال جاری، از خودروسازی ژاپنی تویوتا که در طول بیماری همه‌گیر، ارزش بازار خود را در کانال ۲۰۰میلیارد دلار ثابت نگاه داشته، پیشی گرفت.

دوبرابری ارزش سهام تسلا در سه ماه

در ابتدای سال، تسلا افزایشی نجومی در ارزش‌گذاری بازار داشته و ارزش سهام آن در طول سه ماهه نخست بیش از دو برابر شده است.

این رشد ناگهانی به دلیل سود سه ماهه سوم تسلا از سال گذشته و همچنین کارخانه‌های جدید در حال احداث و تحویل سریع خودرو به مشتریان بوده است.  تسلا همچنین این گروه را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی، زیرساخت‌ها و بازاریابی به خوبی رهبری کرده؛ بازار رو به رشدی که همه تولیدکنندگان خودرو به دنبال دستیابی هرچه سریع‌تر به آن هستند.

ایلان ماسک تسلا

با این وجود، شرکت منحصر به فرد ایلان ماسک، هنوز هم بسیاری از تحلیلگران را به حیرت می‌اندازد و سبب بهت بسیاری از افراد شده که چرا این شرکت همچنان به افزایش ارزش خود ادامه می‌دهد.

شایان ذکر است که دومین تولیدکننده خودرو ایالات متحده در ارزش بازار، جنرال موتورز است و به دنبال آن نیز خودروسازان دیگر مانند فورد و فیات کرایسلر قرار دارند. با این وجود، در حالی که تسلا و تویوتا ضررهای متحمل شده از زمان آغاز بحران کرونا را جبران کرده‌اند، هنوز ۲۰ تا ۳۰میلیارد دلار از ارزش بازار خود در ابتدای سال فاصله دارند.


این مطلب برایم مفید است




۲


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=141382

ثبت نظر

-