اختصاصی| کرونا آمار سوختگی در پایتخت را چقدر کاهش داد؟

  • کد خبر : 141210
  • 18 مرداد 1399 - 13:45
اختصاصی| کرونا آمار سوختگی در پایتخت را چقدر کاهش داد؟

کد خبر: ۱۶۰۲۰۶

تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۰:۵۱

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری از کاهش ۳۰ درصدی آمار سوختگی در پایتخت همزمان با شیوع کرونا طی ۶ ماه اخیر خبر داد.

دکتر مصطفی ده‌مرده‌ای، رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری در گفت‌وگو با نیوز درباره آمار سوختگی در پایتخت و میزان مراجعات بیمارستان شهید مطهری اظهار داشت: همزمان با شیوع کرونا طی شش ماه گذشته تاکنون آمار سوختگی در کشور و در تهران کاهش یافته است.

 

وی بیان داشت: میزان مراجعات به بیمارستان شهید مطهری به دلیل سوختگی کمتر شده و حدود سوختگی ۲۰ تا ۳۰ درصد طی شش ماه اخیر آمار سوختگی کاهش یافته است.

 

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری با اشاره به این‌که تعطیلی کارخانه‌ها و برخی از مراکز تولیدی به دلیل شرایط کرونا، حوادث شغلی را کاهش داده و به همین علت نیز میزان سوختگی کمتر شده است، گفت: همچنین میزان مراجعات و اعزام از شهرستان‌ها به تهران به دلیل سوختگی کاهش یافته است.

 

ده‌مردای با بیان اینکه همه پروتکل‌های بهداشتی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از کرونا در بیمارستان سوختگی شهید مطهری رعایت می‌شود، گفت: همه کانیوزن از ماسک استفاده کرده و فاصله بین تخت‌ها نیز رعایت شده است.

 

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند نفر از پرسنل بیمارستان مبتلا به کرونا شده‌اند، گفت: آمار مربوط به ابتلای کانیوزن به کرونا به معاونت مربوطه در  وزارت بهداشت اعلام می‌شود ولی تعدادی از کانیوزن مبتلا به این بیماری شدند که خوشبختانه بهبود یافته و هیچ مورد فوتی نداشته‌ایم.

 

ده‌مرده‌ای با بیان اینکه طی سال‌های پیش متوسط سالانه ۳۰ هزار نفر در کشور به دلیل سوختگی در بیمارستان بستری شده‌اند، گفت: مردان دو برابر زنان گرفتار سوختگی شده و بیشترین سوختگی به دلیل انفجار گاز، آب جوش، حوادث کاری و برق‌گرفتگی است. 

 

وی همچنین از راه‌اندازی بیمارستان مربوط به سوختگی در بلوار کن خبر داد و گفت: در صورت تحقق بودجه‌ها و اعتبار لازم به زودی شاهد افتتاح این بیمارستان در پایتخت خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=141210

ثبت نظر

-