عبور ۲۰۶ از پیچ ۲۰۰ میلیون تومان +جدول

  • کد خبر : 140644
  • 17 مرداد 1399 - 21:38
عبور ۲۰۶ از پیچ ۲۰۰ میلیون تومان +جدول

محمد صالحی: در بازار خودرو دومین هفته مرداد ماه ۲۰۶ تیپ ۵ از قیمت ۲۰۰ میلیون تومان سبقت گرفت تیپ ۲ کورس میزان افزایش قیمت را برد و پراید به ایستگاه ۱۰۰ میلیون تومان نزدیک شد.

روند قیمت ها نشان می دهد، بازار خودرو در میانه مرداد کماکان داغ است و سرعت قیمت اکثر خودروها ساخت داخل رو به بالا است.

رشد خانوادگی قیمت ۲۰۶

خرید 206 صندوقدار

در هفته مورد بررسی تمامی محصولات خانواده ۲۰۶ برمدار رشد حرکت کردند.

۲۰۶ تیپ ۲ که کف قیمت این خانواده را تشکیل می دهد در پایان هفته گذشته ۱۵۵ میلیون تومان از سوی فروشندگان قیمت خورد با این ارزشگذاری ۲۰۶ تیپ ۲ در مقایسه با انهای هفته گذشته حدود ۱۱ درصد گرانتر شده است. در هفته گذشته این خودرو از سوی فروشندگان با قیمت ۱۴۰ تومان هم فروخته می شد. از نظر مقداری هم تیپ ۲ بالاترین رقم افزایش را به خود اختصاص داد.

دیگر محصول خانواده پژو یعنی ۲۰۶ تیپ ۵ که در پایان هفته اول مرداد قیمت خود را در بازه  ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی تثبیت کرده بود، طی هفته جاری همچنان نمودار قیمت خود را صعودی نگه داشت و به نسبت هفته قبل بیش از  ۴٫۵ درصد به قیمت خود اضافه کرد.

۲۰۶ تیپ ۵ در پایان هفته جاری توانست از پیچ ۲۰۰ میلیون تومان عبور کند.

دنا پلاس ۷ میلیون بالا رفت

دنا پلاس

دنا پلاس در هفته جاری ترجیح داد به لحاظ تغییر قیمت در باند میانی حرکت کند.این خودرو به جهت مقداری در مقایسه با سایر خودروها نه افزایش شدیدی را تجربه کرد نه از قافله رشد قیمت فاصله زیادی گرفت.فروشندگان روی دنا پلاس در هفته جاری ۲۶۷ میلیون تومان قیمت گذاشتند که در مقایسه با هفته قبل ۷ میلیون تومان گرانتر بود.

پراید پیش از خروج از بازار ۱۰۰ میلیونی می شود؟

پراید

پراید خودرویی است که نسلش در حال انقراض است. پراید ۱۳۲ دی ماه از خط تولید خارج شد سایپا با ۱۳۱ نیز پایان تیر خداحافظی کرد اما با این وجود در پایان هفته دوم مرداد به نسبت هفته قبل ۸ میلیون تومانی رشد قیمت به نام خود ثبت کرد.دیگر عضو خانواده پراید یعنی پراید ۱۱۱ نیز رشد دو میلیون داشت که در میان خودروهای مورد بررسی کمترین میزان تغییر قیمت است. این خودرو در پایان هفته گذشته وارد محدوده ۹۰ میلیون تومانی شده بود.پراید ۱۳۲ هم که سال قبل از چرخه تولید حذف شد این روزها در بازار نایاب است.

تیبا صندوقدار که بعد از خروج پراید از بازار ارزان ترین خودوری بازار لقب خواهد گرفت در حال حاضر ۹۷ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می شود که این میزان قیمت به نسبت هفته گذشته رشد ۴ درصدی را نشان می دهد.

مدل هاچ بک این خودرو نیز با نام تجاری تیبا ۲ رشد قیمتی بیش از ۳ درصد داشت.

تیبا 2 پلاس

ساینا دیگر محصولی که احتمالا بعد از رفتن پراید تولیدش افزایش می یابد در پایان این هفته به نسبت مدت مشابه در هفته گذشته رشد قیمتی ۳ میلیون تومانی داشت.

فروشندگان کوییک هم در پایان هفته گذشته با دریافت ۱۲۰ میلیون تومان حاضر به فروش خودرو بودند این در حالی است که کوییک در هفته قبل ۵ درصد زیر این قیمت فروخته می شد. کوییک R هم در پایان این هفته بیش از ۴٫۵ درصد رشد قیمت داشت.

بازار خودرو

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=140644

ثبت نظر

-