لیگ قهرمانان اروپا به شکلی که هرگز ندیده‌اید

  • کد خبر : 140065
  • 17 مرداد 1399 - 11:17
لیگ قهرمانان اروپا به شکلی که هرگز ندیده‌اید

به گزارش نیوز، از امشب، لیگ قهرمانان، بدون تماشاگر! در واقع بهتر است بگوییم «لیگ قهرمانان اروپا به شکلی که هرگز ندیده‌اید!» همیشه با شروع مسابقات لیگ قهرمانان از هیجان می‌گوییم، ولی بدون هواداران این تورنمنت پرهیجان هم مثل قبل نخواهد بود. با این حال بعد از حدود ۵ ماه لیگ قهرمانان از جمعه شب از سر گرفته خواهد شد و مسابقات در مدت زمانی محدود به پایان خودش خواهد رسید. ۴ مسابقه از مرحله یک‌هشتم نهایی باقی‌مانده و پس از آن تیم‌هایی که به مرحله بعد صعود می‌کنند به پرتغال سفر خواهند کرد تا در این کشور به کارشان ادامه دهند.

منچسترسیتی – رئال‌مادرید‌‌‌؛ کام‌بک در انگلیس؟
یک تعطیلی اجباری اما مناسب! دوران پساکرونا برای رئال‌مادرید فوق‌‌‌‌العاده سپری شد. با ۱۰ برد متوالی جام قهرمانی لالیگای اسپانیا را از چنگ بارسلونا درآوردند. آنقدر کهکشانی‌ها روحیه گرفتند که دیگر کسی نمی‌تواند قاطعانه بگوید برد ۲ بر یک منچسترسیتی در سانتیاگوبرنابئو صعود آنها به مرحله یک‌چهارم نهایی را تضمین خواهد کرد. در هر صورت نتایج بدی که رئال در خانه در رقابت‌های اروپایی گرفته بود در آن بازی گریبان‌شان را گرفت. رئال در ۴۹ بازی تنها ۴ مرتبه در خانه باخته بود اما در ۱۰ بازی اخیر ۴ باخت در برنابئو داشته. با این حال زیزو نشان داده در بحرانی‌ترین شرایط هم خوب فرمان تیمش را به دست می‌گیرد و رد می‌شود. حالا فقط و فقط به فکر یک بازی تهاجمی و کام‌بک زدن در ورزشگاه اتحاد هستند، اگرچه نباید از ضدحملات تیمی مثل منچسترسیتی با ستاره‌هایی سرعتی غافل شوند. سیتی حالا خیالش راحت است که دیگر از رقابت‌های اروپایی محروم نیست و گواردیولا هم با وجود نتایج تیمش در رقابت‌های داخلی که فرسنگ‌ها با نتایج فصل قبل فاصله داشت، امیدوار است در لیگ قهرمانان نتایج خوبی بگیرد. جالب است بدانید سیتی یکی از تیم‌هایی است که هنوز در لیگ قهرمانان نباخته. در ۲۰ بازی قبلی منچسترسیتی مقابل تیم‌های اسپانیایی این تیم تنها ۷ بازی را برده. شاید یک گل پیش از آنکه رئال به خودش بجنبد، بتواند خیال پپ و شاگردانش را راحت کند.

یوونتوس – لیون‌‌‌؛ رؤیای بانوی‌پیر
نتیجه‌ای که در فرانسه ثبت شد، غافلگیرکننده بود. قدرتمندترین تیم ایتالیا مقابل لیون شکست خورد تا کمی شرایط برای صعودشان پیچیده شود. لیون با ستاره‌هایی مثل دپای، دمبله و عوار تیم بسیار خطرناکی است و اگر در تورین به یک گل برسند، رؤیاهای بانوی‌پیر نقش بر آب خواهد شد. یوونتوس قهرمان سری A ایتالیا شده، ولی چندان حال و روز خوشی ندارد. مائوریتسیو ساری تحت فشار است و شاید اگر تیمش تا فینال لیگ قهرمانان نرسد، حتی با وجود کسب اسکودتو هم جایگاهش را از دست بدهد. در ۸ بازی آخرشان در سری A فقط ۲ برد داشته‌اند و ۴ بازی را باخته‌اند. وضعیت دفاعی یووه در پساکرونا هواداران‌شان را نگران کرده، چراکه فقط در یک بازی گل نخورده‌اند. این یوونتوس همان تیمی است که زمانی با اتکا به دفاع بتنی‌شان تا فینال لیگ قهرمانان هم پیش رفتند. در سوی مقابل لیون مدتی است که به‌جز فینال جام‌اتحادیه فرانسه در هیچ دیداری به میدان نرفته. شاید آنها هم مثل قبل از تعلیق مسابقات آماده نباشند. یووه مرتبه قبلی که با تیمی فرانسوی در مرحله حذفی روبه‌رو شد، مقابل موناکو شکست خورد و کنار رفت. نکته منفی دیگر اینکه باخت بازی رفت‌شان مقابل لیون نخستین شکست‌شان مقابل این حریف بود.

بارسلونا – ناپولی‌‌‌؛ شیشه عمر کیکه
تنش در کاتالونیا. بارسلونا برخلاف رقیب دیرینه‌اش رئال‌مادرید قبل از تعلیق مسابقات وضعیت بهتری داشت. ایده‌آل نبودند اما حداقل عنوان صدرنشین لالیگا را داشتند و جایگاه‌شان تا این حد متزلزل نبود. البته بیش از اینکه باخت‌ها بارسا را اذیت کند، این تساوی‌ها بود که قهرمانی لالیگا را از آنها گرفت. همین تساوی‌ها هم باعث شد تنش میان کیکه ستین و ستاره‌های تیمش ایجاد شود. حالا چند وقتی است لیونل مسی سکوت کرده تا ببیند سرمربی تیمش چه برنامه‌ای برای نبرد با ناپولی و در صورت صعود ادامه لیگ قهرمانان خواهد داشت. با وجود تساوی در بندر ناپل، شانس بارسا برای صعود بیشتر است. شاگردان گتوسو در خانه گل خورده‌اند و آنها هستند که باید در نوکمپ جبران کنند. ناپولی که با حضور در رده هفتم به کارش در سری A خاتمه داد، قهرمان کوپا ایتالیا هم به‌شمار می‌رود. کرگدن حالا یک مربی کاربلد شده و نمی‌خواهد ساده از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان کنار برود. نکته جالب درباره بارسلونا و ناپولی این است که هر دو هنوز در لیگ قهرمانان شکست نخورده‌اند. احتمال دارد یکی از این دو تیم در صورت تساوی بازی برگشت بدون باخت از دور رقابت‌ها کنار برود. خاطره قبلی ناپولی از رویارویی با تیم‌های لالیگایی در این مرحله خوب نیست. ۳ سال پیش رئال‌مادرید آنها را حذف کرد. در نهایت باید گفت شیشه عمر کیکه ستین در لیگ قهرمانان است اما گتوسو در صورت رقم خوردن هر نتیجه‌ای جایگاه مستحکمی روی نیمکت پارتنوپی دارد.

بایرن‌مونیخ – چلسی‌‌‌؛ خیلی ساده
باواریایی‌ها آنقدر قدرتمند شده‌اند که کسی فکر کام‌بک چلسی را هم نمی‌کند. وقتی هانسی فلیک سرمربی دائم بایرن‌مونیخ شد کسی تصور نمی‌کرد برخی بازیکنان این تیم پیشرفت کنند. فلیک از تجربه سال‌ها دستیاری استفاده کرده و حالا مرد مطمئن نیمکت بایرن است. بایرن در سال ۲۰۲۰ اصلاً شکست نخورده و فقط یک بازی مقابل لایپزیش بود که نبردند. مونیخی‌ها ۲۱ برد در این مقطع کسب کرده‌اند. از طرفی همه بازی‌های‌شان در لیگ قهرمانان اروپا را هم برده‌اند و در ۷ بازی ۲۷ گل زده‌اند. خط حمله ویرانگر بایرن‌مونیخ اگر مثل ماه‌های اخیر باشد، می‌توان این تیم را مدعی اول قهرمانی دانست. البته فراموش نکنید بایرن قرعه آسانی ندارد. در صورت صعود مرحله بعد به مصاف برنده نبرد بارسلونا و ناپولی خواهد رفت و بعد از آن رئال‌مادرید، منچسترسیتی، یوونتوس یا لیون رقیب‌شان خواهد بود. در سوی مقابل فرانک لمپارد می‌داند تیمش شانس چندانی نخواهد داشت و از حالا به فکر فصل بعد است. چند برد خوب در پساکرونا داشتند اما روحیه‌شان در حال حاضر بعد از شکست در فینال جام‌حذفی انگلیس مقابل آرسنال چندان خوب نیست. در ۵ بازی قبلی بایرن و چلسی، آلمانی‌ها ۳ برد داشته‌اند و انگلیسی‌ها ۲ برد. در مجموع بایرن در ۶۰ جدال با تیم‌های انگلیسی ۲۶ برد، ۱۵ تساوی و ۱۷ شکست داشته. اگر چلسی این مرحله کنار برود، ششمین مرتبه‌ای خواهد بود که در یک‌هشتم نهایی در ۹ حضور آخرشان حذف می‌شوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=140065

ثبت نظر

-