دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا؛ بازگشت پس از ۵ ماه

  • کد خبر : 138025
  • 15 مرداد 1399 - 11:41
دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا؛ بازگشت پس از ۵ ماه

به گزارش نیوز، ویروس کرونا آمد و به یک‌باره همه‌چیز را به‌هم ریخت. رقابت‌های اروپایی نیمه‌کاره ماند و حالا پس از حدود ۵ ماه لیگ اروپا از سر گرفته خواهد شد. منچستریونایتد که صعودش را تقریباً مسجل کرده یکی از اولین تیم‌هایی است که بازی‌های اروپایی‌اش را از سر خواهد گرفت. اینتر هم که به‌طور کلی در این مرحله به میدان نرفته باید در آلمان به مصاف ختافه برود.


منچستریونایتد – لاسک‌‌؛ حال خوب شیاطین
منچستریونایتد قبل از تعلیق مسابقات شرایط خیلی خوبی داشت و این شرایط را پس از آن هم حفظ کرد. اوله‌گنار سولشائر به‌خوبی تیمش را تبدیل به تیمی برنده کرده و همین روحیه باعث شده از ژانویه هیچ شکستی در لیگ برتر نخورند. در کل هم تنها باخت‌شان در این چند ماه به بازی نیمه‌نهایی جام‌حذفی مقابل چلسی برمی‌گردد. حالا خیال شیاطین‌سرخ بابت حضور در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد راحت است و در لیگ اروپا استرس این مسئله را ندارند. با بررسی شرایط بزرگانی که در این تورنمنت مانده‌اند می‌توانیم ادعا کنیم که منچستریونایتد شانس اول قهرمانی خواهد بود. یونایتد در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا لاسک را با ۵ گل برد و از احتمال‌های بعید دنیای فوتبال بازگشت تیم اتریشی است. ۹ بازی یونایتد مقابل اتریشی‌ها برگزار کرده که ۸ برد و یک تساوی داشته و هیچ‌وقت نباخته. تیم تحت هدایت والرین اسماعیل که در بوندس‌لیگای اتریش چهارم شد باید خودش را آماده خداحافظی از لیگ اروپا کند. در مرحله گروهی عملکرد خوبی داشتند اما کنار زدن شیاطین‌سرخ کار آنها نبوده و نیست.


اینتر – ختافه‌‌؛ به آلمان می‌رویم
یکی از بازی‌هایی که کاملاً گرفتار ویروس کرونا شد. وقتی شیوع کرونا بیشتر و بیشتر شد، باشگاه ختافه رسماً اعلام کرد برای رویارویی با اینتر به ایتالیا که وضعیت خوبی در آن زمان نداشت، سفر نخواهد کرد. یوفا هم به‌طور کلی مسابقات را تعلیق کرد تا ختافه قربانی وضعیت کرونایی نشود. وضعیت در باشگاه اینتر این روزها مشخص نیست. از طرفی ۸ هفته آخر سری A ایتالیا را بدون شکست سپری کردند، از طرف دیگر باشگاه خیلی از شرایط کاری آنتونیو کونته و اینکه او دائماً با مسئولان باشگاه درگیر است، رضایت ندارد. چند مرتبه هم دُن‌آنتونیو با قیاس باشگاهش با باشگاه پیشین خودش یوونتوس، اینتری‌ها را ناراحت کرده. حالا شاید مسئولان باشگاه دنبال بهانه‌ای برای کنار گذاشتن کونته باشند. شاید اگر در لیگ اروپا قهرمان شوند، کونته یک فصل دیگر هم بماند. ختافه که این فصل در لالیگا هشتم شد حریف کوچکی نیست و نباید آنها را دست‌کم گرفت. به یاد بیاورید که تیم تحت هدایت خوسه بوردالاس در مرحله قبلی آژاکس را حذف کرده. بازی امشب اینتر مقابل حریف اسپانیایی در ورزشگاه خانگی شالکه برگزار خواهد شد و تک‌بازی است، به همین دلیل شرایط متفاوتی نسبت به قبل خواهد داشت.


کپنهاگن – باشاکشهیر‌‌؛ ترک‌های جوان به پیش
روزهای کرونایی در ترکیه برای یک تیم ماندگار شد. وقتی سوپرلیگ ترکیه از سر گرفته شد، بیش از همه تیم نوپای شهر استانبول خوشحال بود. حالا استانبول فقط گالاتاسرای، بشیکتاش و فنرباغچه را به‌عنوان تیم مطرح فوتبالی ندراد و باشاکشهیر هم خودی نشان داده. این تیم نارنجی‌پوش به نخستین قهرمانی‌اش در سوپرلیگ ترکیه رسید و نامی برای خودش دست‌وپا کرد. باشاکشهیر در لیگ اروپا هم بازی رفت را از کپنهاگن با یک گل برده و می‌توان بین ۸ تیم برتر قرار بگیرد. نایب‌قهرمان دانمارک هم البته کم‌شانس نیست. قهرمان فصل قبل سوپرلیگا، در دوران پساکرونا وضعیت خوبی نداشته و با ۴ شکست از قهرمانی بازماند. حالا هر دو تیم می‌خواهند شگفتی را ادامه دهند. دانمارکی‌ها موفق به حذف سلتیک در مرحله قبل شده بودند و ترکیه‌ای‌ها اسپورتینگ‌لیسبون را حذف کردند.


شاختار – ولفسبورگ‌‌؛ جبران گرگ‌ها
نتایج پرنوسان ولفسبورگ ادامه دارد، درست برعکس شاختار. تیم اوکراینی که این فصل هم با اقتدار قهرمان لیگ برتر کشورش شد، بازی رفت را در آلمان ۲ بر یک برد و گامی بلند به سوی یک‌چهارم نهایی برداشت. از طرفی گرگ‌ها با اولیور گلاسنر امیدوار به بازگشت هستند اما نتایجی که در هفته‌های آخر بوندس‌لیگا گرفته‌اند نشان می‌دهد باید نگران وضعیت دفاع‌شان باشند. ولفسبورگ که یک دهه پیش قهرمان بوندس‌لیگا هم شده بود، حالا رویه متفاوتی در پیش گرفته. این تیم جوان‌تر شده و در کل هم باشگاه از عملکرد گلاسنر راضی است. شاختار هم که همان فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ که ولفسبورگ قهرمان بوندس‌لیگا شده بود، در جام یوفا به مقام قهرمانی رسید، در پی تکرار آن روزهای خوش است. اگرچه در شرایط فعلی چندان کار آسانی به نظر نمی‌رسد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=138025

ثبت نظر

-