اختصاصی| قدرت حیرت‌آور کودکان در انتقال و گسترش کرونا

  • کد خبر : 135161
  • 13 مرداد 1399 - 8:43
اختصاصی| قدرت حیرت‌آور کودکان در انتقال و گسترش کرونا

کد خبر: ۱۵۹۷۲۷

تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ – ۰۷:۵۶

در روزهایی که ویروس کرونا در سرتاسر جهان جولان می دهد برخی تصور می کنند کودکان به این بیماری شایع مبتلا نمی شوند.

سرویس ترجمه نیوز، در اکثر موارد کودکان به نوع خفیف ویروس کووید۱۹ مبتلا می شوند که در برخی از آنها حتی علامتی نیز ندارد. اکنون، مطالعات و بررسی های جدید نشان می دهد که کودکانی که حتی هیچ علامتی ندارند سطح زیادی از ویروس مذکور را حمل می کنند و می توانند با انتقال آن، سطح گسترش بیماری را در جامعه به شدت افزایش دهند. این خطر به ویژه افرادی را تهدید می کند که احتمال ابتلای آنان به نوع شدید بیماری وجود دارد. 

 

تیم تحقیقاتی این بررسی همچنین دریافته اند که کودکان کمتر از ۵ سال که مبتلا به کووید ۱۹ هستند می توانند بیش از ۱۰۰ برابر بزرگسالان ویروس مذکور را در گلو و بینی خود نگه داشته و منتقل کنند. نتایج این تحقیقات همچنین حاکی از آن است که کوچکترین بچه ها می توانند هم اندازه سایر گروه ها ناقل ویروس کووید ۱۹ باشند، حتی اگر به نوع خفیف یا متوسط بیماری مبتلا شده باشند. 

 

درک این مساله که خردسالان تا چه حد امکان انتقال و گسترش همه گیری را دارند می تواند در اعمال دستورالعمل ها کمک کننده باشد. کودکان کاملا مستعد ابتلا به عفونت حاد ویروسی ناشی از کووید۱۹ هستند اما در مقایسه با بزرگسالان علائم خفیف تری از خود نشان می دهند. گرچه شواهد محکمی دال بر اینکه کودکان عامل اصلی گسترش همه گیری این بیماری هستند وجود ندارد با این حال، تعطیلی مدارس در نخستین هفته های شیوع کرونا مانعی برای انجام تحقیقات گسترده در این زمینه بود. 

 

 این تیم تحقیقاتی که در بیمارستان کودکان در شیکاگو مستقر هستند،‌ دریافتند که کودکان زیر ۵ سال مبتلا به COVID-19 از میزان ویروس بالاتری نسبت به کودکان بزرگتر و بزرگسالان برخوردار هستند و احتمال انتقال بالاتری نیز دارند.  این تیم معتقد است که یافته های این مطالعه بخصوص در مبحث ایمنی بازگشایی مدارس و مراقبت های روزانه قابل توجه است. گرچه برای اثبات دقیق این ادعا تحقیقات و مطالعات عمیق تر و بیشتری نیاز است. 

 

این بررسی همچنین می تواند راهنمایی برای تدوین دستورالعمل های بهداشتی برای زمان بازگشایی مدارس باشد. همچنین این تصور عمومی را اصلاح کند که کودکان به این بیماری مبتلا نمی شوند و ناقل نیستند، بلکه به ویژه خردسالان زیر ۵ سال یکی از عوامل اصلی گسترش کووید ۱۹ محسوب می شوند. بعلاوه اینکه، کودکان کوچکتر با برخی از عادت های رفتاری مانند بازی کردن با سایر بچه ها ممکن است خطر انتقال را افزایش دهد. 

 

از این رو، محوطه مدارس و مهدهای کودک می تواند عرصه ای برای شیوع هرچه بیشتر کرونا باشد. اعمال نتایج این بررسی می تواند زمان بازگشایی مدارس را چندین ماه به تعویق بیاندازد. 

 

گفتنی است شمار مبتلایان به  COVID-19 در سراسر جهان به رقم ۱۷٫۵۳ میلیون نفر رسیده و بیش از ۶۷۸،۰۰۰ نفر نیز به علت ابتلا به این عفونت تنفسی جان باخته اند. ایالات متحده با بزرگترین با بیشترین امار ابتلا و تلفات در صدر لیست قربانیان کرونا قرار دارد: بیش از ۴.۵۶ میلیون مبتلا و بیش از۱۵۳.۰۰۰ جان‌باخته. برزیل در رتبه دوم این لیست قرار دارد. 

 

مترجم: لیلا فرجی

سرویس ترجمه بهداشت‌نیوز

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=135161

ثبت نظر

-