ارائه طرح راه اندازی روضه‌های خانگی در ایام محرم

  • کد خبر : 134764
  • 12 مرداد 1399 - 21:38

نیوز :‌معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم محرم شامل ۸ بند است، گفت: معتقدم اگر مراسم محرم را مدیریت نکنیم به برگزاری مراسم غیررسمی تبدیل می‌شود.

به گزارش نیوز ،«مصطفی جلالی» معاون سازمان تبلیغات با اشاره به این که طرحی در خصوص  عزاداری های ایام محرم داریم  که ان‌شاءالله آن را در سراسر کشور اجرا خواهیم کرد گفت :‌ در این طرح به این صورت است که خانواده با ابزار‌هایی که در فضای مجازی و صدا و سیما برای آن‌ها طراحی می‌شود، روضه خانگی راه‌بیندازند غیر از این نیز ما با یک پروتکلی در مورد بحث روضه‌های خانگی مدلی را ایجاد خواهیم کرد تا روضه‌های خانگی نیز اتفاق بیفتد ما هر چقدر بتوانیم این جمعیت عظیم را به نقاط متکثر تبدیل کنیم قطعا می‌توانیم از شیوع بیماری جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد :‌نظر ما این است که سخت‌گیری بیشتری نسبت به آن چیزی که از ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است، داشته باشیم. نظر وزیر بهداشت نیز بر سخت‌گیری بیشتر نسبت به مصوبه ستاد است، بنابراین ما نیز سخت‌گیری بیشتری خواهیم داشت، اما نظر وزیر بهداشت و ستاد مقابله با کرونا این است که مراسم محرم طی پروتکل‌هایی برگزار ش

او در پاسخ به این سوال که در صورتی که پروتکل‌ها در محرم رعایت نشود، چه برخورد‌هایی انجام خواهد شد؟ گفت : در ابلاغیه‌ای که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای برخورد با تخلفات آمده است، اشاره شده که در مرحله اول مجوز هیات را لغو کنیم، اما خیلی از تجمعات ذیل عنوان هیات صورت نمی‌گیرد که ما بتوانیم مجوز آن‌ها را لغو کنیم. همچنین آمده است در مرحله دوم تذکر شفاهی دهید، در حالی که چنین برخوردی نیز امکان‌پذیر نیست و سپس با حضور نیروی انتظامی با افراد متخلف برخورد کنید. معتقدم اگر چنین اتفاقی بیفتد تصویر بسیار بدی به جامعه القا می‌شود، لذا پیشنهاد ما این است که وزارت کشور با یک رویکرد اجتماعی و نه امنیتی با این موضوع برخورد کند. همانطور که گفتم مراسم مسلمیه نمونه واضحی است که اگر مراسم محرم را مدیریت نکنیم با آن مواجه خواهیم شد.


این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=134764

ثبت نظر

-