بورس انرژی میانبری برای صادرات بنزین

  • کد خبر : 132767
  • 11 مرداد 1399 - 10:23
بورس انرژی میانبری برای صادرات بنزین
به گزارش نیوز،

رضا احمدی کارشناس حوزه انرژی با اشاره به رشد بورس انرژی طی ماه‌های گذشته اظهار کرد: ارائه محصولات متنوع و تسهیل شرایط در بورس دو عامل مهم در افزایش استقبال بخش خصوصی از بورس انرژی است.
اخبار اقتصادی- این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: سهمیه بندی سوخت و شیوع بیماری کرونا کاهش مصرف بنزین در کشور را به همراه داشته است و با توجه به محدودیت‌های موجود برای ذخیره سازی بنزین، بهترین اقدام در این خصوص می‌تواند صادرات بنزین به بازار‌های جهانی باشد عرضه بنزین در بورس می‌تواند میانبر مناسبی برای صادرات این محسول باارزش محسوب شود.
وی ادامه داد: ارائه بنزین و گازوئیل در بورس انرژی به دلیل کیفیت بالا و بازار مناسب در کشور‌های همسایه از دلایل مهم در رونق این بورس است.


احمدی بیان کرد: فروش بنزین در بورس نسبت فروش نفت خام از محدودیت کمتری برخودار است و بخش خصوصی استقبال بیشتری برای خرید آن داشته و خرید سه هزار تن بنزین از بورس انرژی گواه این ادعا است.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: فروش بنزین ایران به ونزوئلا به عنوان یکی از بزرگترین کشور‌های تولیدکننده نفت کیفیت سوخت ایرانی را تایید کرده و در بازار‌های کشور همسایه سوخت ایران مشتری‌های دست به نقد خود را دارد.


وی ادامه داد: تحریم‌های یکجانبه آمریکا فروش نفت ایران را سخت کرده، اما عرضه بنزین در بورس که با حضور شرکت‌های خارجی همراه بوده شرایط را برای دور زدن این تحریم‌ها فراهم کرده است.


احمدی تصریح کرد: حضور موفق شرکت‌های ایرانی در بورس انرژی و مشارکت برای فروش محصولات آن نیازمند حمایت دولتی و افزایش تجربه این شرکت‌ها برای حضور در بازار‌های جهانی است.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های ایرانی تجربه فروش نفت در بازار‌های جهانی را ندارند و کمبود نقدینگی آن‌ها شرایط را برای حضور پررنگ‌تر در بازار‌های نفتی را کم رنگ کرده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=132767

ثبت نظر

-