سهمیه بنزین نوروزی مشخص شد

  • کد خبر : 13192
  • 07 اسفند 1398 - 12:43
سهمیه بنزین نوروزی مشخص شد

به گزارش نیوز، بنزین سهمیه عید در نخستین دوره از سهمیه بندی در دولت نهم به منظور حمایت از گردشگری داخلی و تسهیل در سفر‌های بین شهری از سوی سازمان وقت میراث فرهنگی و گردشگری به میزان حدود ۵۰ لیتر اعلام شد، حال با نزدیک شدن به ایام عید گمانه زنی‌های زیادی در خصوص تخصیص سهمیه بنزین سفر مطرح شده است.

 اخبار اقتصادی-به سنت سال‌های پیشین، در سال‌هایی که بنزین به صورت سهمیه‌ای عرضه می شد، موضوع اختصاص سهمیه خاص برای سفرهای نوروزی ارائه شده است.

 پیش از این مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی از تخصیص سهمیه بنزین برای نوروز ۹۹ خبر داده بود که البته دولتی ها و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی آن را تکذیب کرده بود.

بیشتر بخوانید: سهمیه بنزین نوروزی در راه است؟

پیشنهاد میراث فرهنگی برای بنزین عید

پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی دلالت بر آن دارد که ۱۲۰ لیتر بنزین با قیمت لیتری ۱۵۰۰ تومان در کارت سوخت خوردوها شارژ شود تا ابزاری باشد برای تشویق شهروندان به سفرهای داخلی . زنگنه در لابلای سخنان خود تاکید کرده است که هر پیشنهادی از این دست بار مالی سنگینی برای دولت دارد این در حالی است که قوه مجریه بر بازتوزیع دقیق منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین متمرکز است .

سهمیه بنزین نوروزی

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی نیز گفته بود: قرار است چهارشنبه (۷ اسفند) تصمیم نهایی در خصوص واریز سهمیه بنزین نوروز اتخاذ شود، از آنجایی که این روزها وزارت کشور مشغول انتخابات است این جلسه به چهارشنبه موکول شده و قرار است در جلسه هئیت دولت در خصوص سهمیه بنزین سفر ویژه ایام نوروز تصمیم‌گیری شود.

خبر خوش بنرینی برای مردم

علی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه اظهار کرد: براساس مصوبه این کمیسیون مقرر شد برای ایام تعطیلات نوروز۹۹،  به سهمیه کارت‌های سوخت خودروها اضافه شود.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=13192

ثبت نظر

-