این بازی فقط تماشاگر کم دارد

  • کد خبر : 131698
  • 10 مرداد 1399 - 8:39
این بازی فقط تماشاگر کم دارد

این بازی فقط تماشاگر کم داردبه گزارش نیوز، استقلال و سپاهان ساعت ۲۱:۳۰ روز شنبه در هفته بیست و هفتم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار می‌گیرند. این بازی مثل همه بازی‌های پساکرونا بدون حضور تماشاگرانی برگزار می‌شود که می‌توانستند مسابقه زرد و آبی‌ها را فوق العاده داغ کنند.

اما کیست که نداند اهمیت این بازی در قیاس با مسابقه ۸ روز بعدش (دوشنبه ۲۰ مرداد در جام‌حذفی که در همین ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد) چقدر کمتر است. شاید برای همین، امیر قلعه‌نویی ترجیح داده خود را به بازی حذفی برساند و در این بازی استراحت کند. هدف هر دو تیم برای رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر در این فصل به نتیجه نرسید و طبیعی است اگر فکر کنیم دو تیم به این بازی مانند تمرینی جدی برای مسابقه حساس ۲۰ مرداد نگاه خواهند کرد. شاید هم اتفاقات این بازی موجب شود تغییراتی جدی در ترکیب دو تیم برای بازی حساس ۲۰ مرداد ایجاد شود. با وجود همه نکاتی که درباره این بازی گفتیم، باید یادآور شویم که ۳ امتیاز این مسابقه می‌تواند تیم برنده را به سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار کند و این تنها دلیل ایجاد انگیزه برای بازیکنان در این بازی است.

سیستم‌های متفاوت
استقلال به سیستم ۲-۴-۴ گرایش دارد، اما شاید فرهاد مجیدی برای بازی روز شنیه ۲-۵-۳ را انتخاب کند. انتقاد‌های بسیاری که به خط دفاعی استقلال وارد شده و حتی برخی پیشکسوتان استقلال هم در میان منتقدان حضور داشتند، شاید مجیدی را به انتخاب سیستمی متمایل کند که بازیکنان، پوشش بیشتری در خطوط دفاعی خودی ایجاد کنند.

در حالی که سپاهان همچنان به سیستم همیشگی خود (۲-۴-۴) وفادار خواهد ماند و در این بازی هم ترکیب و شیوه‌ای شبیه دیدار‌های قبل را شاهد خواهیم بود.

انتخاب‌های فرهاد
به این نام‌ها دقت کنید:‌
دروازه‌بان: سیدحسین حسینی
مدافعان: روزبه چشمی، وریا غفوری (راست) و میلیچ (چپ)
هافبک‌های دفاعی: یزدانی و غلامی (با تمرکز روی خط دفاعی)
هافبک‌های مرکزی: علی کریمی، فرشید اسماعیلی و مسعود ریگی
مهاجمان: شیخ دیاباته و مهدی قائدی

این شاید انتخاب احتمالی فرهاد مجیدی برای این بازی باشد. البته دست او برای تغییرات در تیم بسیار باز است. او از زمانی که تیم را تحویل گرفته تا این بازی، همیشه با محدودیت‌های فراوانی روبه‌رو بوده و هر بازی یا بازیکن محروم یا مصدوم زیادی بوده تا ترکیب‌های فرهاد به اجبار انتخاب شوند. این بازی، اما تنها مسابقه‌ای است که فرهاد مجیدی همه را در اختیار دارد. جدا از دانشگر که در اختیار کمیته انضباطی باشگاه است و مرتضی تبریزی مصدوم، همه بازیکنان در اختیار او هستند. عارف غلامی که بعد از مدت‌ها رسید و سیاوش یزدانی هم احتمالاً این مسابقه شانس بازی پیدا خواهد کرد. داریوش شجاعیان هم بعد از ماه‌ها دوری از مسابقات، تقریباً در شرایط مسابقه است و علاوه بر این‌ها آرش رضاوند، میلاد زکی‌پور و ارسلان مطهری هم هستند. به این‌ها باید اعتماد به نفس بازیکنان بعد از برد خارج از خانه در دیدار عقب‌افتاده مقابل پارس جنوبی را هم اضافه کرد.

تکسیرا سرمربی است؟
گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی به دلیل حمله عصبی اخیر و به توصیه پزشکان از اصفهان به تهران نخواهد آمد و در این صورت تکسیرا سرمربی سپاهان در بازی شنبه خواهد بود. با این وجود ترکیب سپاهان برای بازی شنبه‌شب مستقیم توسط قلعه‌نویی انتخاب خواهد شد. او که این ایام، بدترین روز‌های مربیگری خود را تجربه می‌کند و می‌گویند به دلیل نارضایتی هواداران، کارش با سپاهان تمام شده است. شاید بازیکنان مورد نظر کادر فنی سپاهان برای بازی شنبه‌شب این نفرات باشند:
دروازه‌بان: پیام نیازمند
دفاع: مرتضی منصوری (راست)، محمد طیبی و محمدرضا مهدی‌زاده (دفاع مرکزی) و سعید آقایی (چپ)
هافبک‌: محمدرضا حسینی (راست)، مهدی کیانی و محمد کریمی (مرکزی) و امید نورافکن (چپ)
مهاجم: محمد محبی و کی‌روش استنلی
البته دایره انتخاب کادر فنی سپاهان هم به این بازیکنان محدود نیست و می‌تواند بازیکنان دیگری مثل شایان مصلح، محسن الغسانی، سجاد شهباززاده (و شاید علی قربانی) و محمد ایرانپوریان را هم گزینش کند.
نتیجه بازی شنبه‌شب هرچه باشد، به کادر فنی دو تیم برای بازی ۲۰ مرداد کمک خواهد کرد تا در آن بازی حساس، بهترین ترکیب را انتخاب کنند و بهترین تصمیم‌ها را برای تیم خود بگیرند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=131698

ثبت نظر

-