توضیح ملی‌پوش دوپینگی درباره ماده «استانادول»

  • کد خبر : 130364
  • 09 مرداد 1399 - 0:08
توضیح ملی‌پوش دوپینگی درباره ماده «استانادول»

توضیح ملی‌پوش دوپینگی درباره ماده «استانادول»

به گزارش نیوز، عضو تیم ملی ووشو که طی روز‌های گذشته خبر مثبت شدن تست دوپینگش منتشر شده بود گفت: رئیس فدراسیون ووشو به دلیل معذوریت‌هایی که داشت از پاسخ دادن به این موضوع خودداری کردند و من مطمئن هستم و به همه می‌گویم که این مسائل به دلیل تغییرات در داخل فدراسیون بوجود آمده است. به هر حال افشا کردن برخی مسائل زمانی اتفاق می‌افتد که برخی روابط از بین می‌رود.

وی که با برنامه ورزش ایران از رادیو ایران صحبت می‌کرد ادامه داد: قرار نبود از موضوع فوق مردم مطلع نشوند و اصلاً قراری بر این موضوع نبود. ولی کسی نمی‌آید با صدای بلند عنوان کند که من دوپینگ کرده‌ام. طبق قانون مسیری طی شده و فدراسیون جهانی هم اعلام کرده است. ولی اینکه اکنون این شرایط پیش می‌آید فقط به دلیل همین تغییرات در فدراسیون است و آن کسانی که باید بدانند، می‌دانند.

قلی پور در پاسخ به این سوال که موضوع چه زمانی به شما ابلاغ شد، پاسخ داد: ما جلسه‌ای با وادا و فدراسیون جهانی داشتیم و در آن جلسه کلیه مسائل مربوط به موضوع را تشریح کرده و عنوان داشتیم که این اتفاق دستکاری شده بوده و عمدی نبوده است. وقتی به من ابلاغ شد، در جلسه‌ای که رئیس فدراسیون، دکتر لشگری، حسین اوجاقی حضور داشتند، سوال کردم که ماده ممنوعه چه چیزی بوده است؟ که پاسخ دادند «استانادول» بوده است؛ که من نمی‌دانستم اصلاً چی هست.

سرگروه سابق تیم ملی ووشو ادامه داد: اگر ماده تزریقی بود که باید اشتباه خود را قبول می‌کردم، یعنی خودم تزریق کرده‌ام. ولی چون خوردنی است، چنین چیزی را هیچ زمانی قبول نمی‌کنم. هیچ زمانی در زندگی ورزشی و قهرمانی خود دست به چنین اقدامی نزده‌ام. من ۱۳ سال عضو تیم ملی بوده و میانگین سالی دوبار تست دوپینگ داده‌ام. من و دو عضو دیگر تیم ملی جزو نخبگان ووشو دنیا بودیم. ما تعهد نامه‌ای را امضا کردیم که بر اساس آن کمیته ضد دوپینگ فدراسیون جهانی اجازه دارد هر زمان از شبانه روز در هر مکانی که صلاح دانست، محل تمرین، اشتغال، زندگی و… آمده و آزمایش دوپینگ بگیرد. آنقدر به خودم اطمینان دارم که چنین تعهدنامه‌ای را امضا کرده‌ام.

وی با بیان اینکه تا سال ۲۰۱۷ تست دوپینگ داده است، اظهار داشت: نمی‌گویم بهترین بودم، ولی جزو بهترین‌ها بوده‌ام. وقتی یک نفر ۱۲، ۱۳ سال عضو یک تیم ملی در بالاترین سطح ورزش می‌کند. جدا از بحث ورزشی قهرمانی، بدنی و تکنیکی باید هوش ادامه این مسیر طولانی را داشته باشید. فقط ورزش کردن نیست. یعنی من متوجه نبودم در مسابقه‌ای که قصد بوسیدن چهار گوشه سکو و خداحافطی از دنیای قهرمانی را داشتم، دوپینگ کنم.

قلی پور در مورد وجود ماده ممنوعه در آب معدنی مصرف شده گفت: اتفاقاتی طی دو روز قبل از اعزام در اتاق من و معین تقوی افتاد که نمی‌توان در این زمان تشریح کرد. این موضوع آبروی من است. تمام کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند که من چنین کاری را هرگز انجام نمی‌دهم. حتی دو رئیس فدراسیون کشور‌های دیگر با من تماس گرفتند و اعلام کردند که باورکردنی نیست. تقوی هم چنین کاری را نمی‌کرده چرا که برای هر دو ما یک ماده ممنوعه در تست‌ها مشخص شده است.

ملی پوش پرافتخار ووشو ایران در پایان گفت: من به این مسائل خیلی فکر کردم، چرا وقتی آب ارسال و درخواست آزمایش کردم، این کار انجام نشد؟ این‌ها همه شائبه‌های زیادی دارد. آخر کار این است که تست دوپینگ من مثبت شده است. الان زمان آن نیست که موضوع را بیشتر بازکنیم. به هر حال من و هم معین تقوی معتقدیم که دست کاری شده است. من سند و مدرک دارم که موضوع مدیریت شده و با راهنمایی اشخاص دیگر این کار انجام شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=130364

ثبت نظر

-