آیا امیر قلعه‌نویی برای همیشه دور مربیگری را خط می‌کشد؟

  • کد خبر : 129563
  • 08 مرداد 1399 - 11:20
آیا امیر قلعه‌نویی برای همیشه دور مربیگری را خط می‌کشد؟

به گزارش نیوز، سال‌ها قبل که امیر قلعه‌نویی برای نخستین بار سرمربی استقلال شده بود در هتل آزادی به ما گفت مربیگری شغلی پراسترس است؛ هر کسی را خواستید نفرین کنید حتما آروز کنید روزی سرمربی شود. امیدوارم روزی فرا برسد که در مربیگری به تیم های کوچک و کم دردسر بروم تا استرس کمتری را هم تجربه کنم…

برای قلعه نویی موقعیت استراحت کامل در فوتبال ایران اما هرگز پیش نیامد. زندگی او در مربیگری پرفراز و نشیب بود اما ماجراهای حضور او در تیم ملی و ناکامی در جام ملت‌های آسیا هنوز قلعه‌نویی را آزار می‌دهد. قلعه‌نویی از اوایل دهه ۸۰ تا امروز به طور بی‌وقفه مشغول مربیگری است؛ تقریبا بدون حتی یک فصل استراحت!

هر چه هست این که سال‌ها حضور در عرصه مربیگری و تیمداری، سلامت قلعه‌نویی را دچار مخاطره کرد و او به دلیل حمله عصبی در بیمارستان بستری شد. اگر چه کادر پزشکی بیمارستان چمران اعلام کردند خطر رفع شده ولی اجازه ترخیص به قلعه‌نویی نداده‌اند و ترجیح دادند برای اطمینان چند روزی تحت نظر باشد.

***

روز گذشته خبر رسید که قلعه‌نویی پس از ترخیص به توصیه پزشکان باید یک هفته استراحت به دور از فضای کاری داشته باشد و این به معنی عدم حضور او برای دیدار حساس هفته بیست‌و‌هفتم مقابل استقلال است که اصلاً چیزی نیست که قلعه‌نویی بخواهد زیر بارش برود و تا این لحظه هم با وجود اصرارهای اطرافیان قبول نکرده مقابل استقلال غایب باشد و تیمش را تنها بگذارد.

این اما پایان ماجرا نیست. خبر رسیده که پزشکانِ قلعه‌نویی به خانواده او توصیه کردند که از کارهای پر استرس و فشار دوری کرده و به فکر بازنشستگی باشد چرا که با بالاتر رفتن سن، بدن تاب کمتری مقابل فشارهای شدید عصبی خواهد داشت و تکرار اتفاق چند روز گذشته می‌تواند تهدید جدی برای سلامت امیر باشد.

آنها از خانواده قلعه‌نویی خواستند تا او را قانع کنند که به فکر کنار گذاشتن مربیگری باشد و یا بازنشسته شده و یا فعالیت کم استرس تری از سرمربیگری را در پیش بگیرد و یا اینکه اگر زیر بار چنین موضوعی نمی‌رود حداقل یک سال از این فضا دور باشد و خودش را از لحاظ روحی و جسمی ریکاوری کند.

***

و اما یک سوال؛ با روحیاتی که از قلعه‌نویی سراغ دارید آیا تصور می کنید او توصیه پزشکان را جدی می‌گیرد و مربیگری و فوتبال را کنار می‌گذارد؟

ما یک جواب ساده داریم؛ بعید است!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=129563

ثبت نظر

-