کاهش ریزش مو در یائسگی با موثرترین راهکارها

  • کد خبر : 129295
  • 02 مرداد 1400 - 13:29
کاهش ریزش مو در یائسگی با موثرترین راهکارها

به گزارش نیوز: یائسگی یک فرایند بیولوژیکی طبیعی است که همه زنان در  زندگی خود آن را تجربه می کنند. در طی این مدت ، بدن به دلیل تعدیل سطح نوسانات هورمون تغییرات جسمی متعددی را پشت سر می گذارد.یکی از مشکلات رایج در دوران یائسگی ریزش بیش از حد موهاست. در این بخش راهکارهای برای مقابله و کاهش ریزش مو در یائسگی به اشتراک می گذاریم.

ریزش مو یائسگی معمولاً یکی از پیامدهای تغییرات هورمونی است که در این مرحله از زندگی رخ می دهد. در حالی که ممکن است به دلیل عوامل دیگری باشد که سلامت مو را به خطر می اندازد ، کاهش هورمونهای زنانه یکی از محرکهای آن است.طبق برخی مطالعات ، این مشکل نتیجه کاهش تولید استروژن و پروژسترون است. این هورمون ها در روند رشد رشته ها و همچنین ماندگاری آنها در سر برای مدت زمان طولانی تر نقش دارند. چگونه آن را کنترل کنیم؟

 

کاهش ریزش مو در یائسگی

نکاتی برای کمک به کاهش ریزش مو یائسگی

استفاده از شامپو ضد ریزش مو معمولاً محبوب ترین راه حل ها برای مقابله با ریزش مو یائسگی است. با این وجود ، سایر عوامل اصلی مراقبت در ارتقاء سلامت مو در این مرحله مهم هستند. در زیر ، آنها را با جزئیات به اشتراک می گذاریم.

۱-استرس را مدیریت کنید

مدیریت صحیح استرس می تواند به جلوگیری از ریزش مو بیش از حد یائسگی کمک کند. یکی از کلیدهای اصلی برای جلوگیری از ریزش مو یائسگی ، یادگیری کنترل شرایط استرس زا است. اگرچه بسیاری از این مسئله مهم غافل هستند ، اما این وضعیت عاطفی می تواند منجر به اختلالات هورمونی شود. علاوه بر این ، کاهش استروژن تمایل به تغییر شیمیایی مغز ، افزایش نوسانات خلقی ، اضطراب و افسردگی دارد.

کاهش ریزش مو در یائسگی

>>>بیشتر بخوانید:

یائسگی در زنان با چه علائمی بروز می دهد؟

بنابراین ، این ایده خوبی است که عادت های تمدد اعصاب مانند یوگا ، ورزش های تنفسی یا آروماتراپی را انجام دهید ، زیرا این امر برای کاهش اثرات استرس مهم است.

۲-مصرف عدس را بیشتر کنید

آیا به دنبال یک داروی طبیعی در برابر ریزش بیش از حد مو در دوران یائسگی هستید؟ پس  یک بشقاب خوب عدس درست کنید! این ماده غذایی گرانبها منبع مهمی از آهن ، ماده معدنی است که باعث بهبود گردش سلولی و اکسیژن رسانی می شود تا رشد فولیکول مو را تضمین کند.

۳-افزایش نوشیدن آب

مصرف آب، بدن شما را مرطوب نگه می دارد و مانع از ضعف موهای شما می شود. بنابراین ، جلوگیری از ریزش مو یائسگی مهم است. برای مرطوب نگه داشتن و قوی نگه داشتن مو ، بدن شما به هیدراتاسیون کافی هر روز نیاز دارد. به همین دلیل ، افزایش مصرف آب و مایعات سالم ضروری است ، به ویژه هنگامی که سایر علائم یائسگی ظاهر می شوند.

افزایش نوشیدن آب

هیدراتاسیون کافی باعث رفاه کل بدن شما می شود و در این حالت گردش خون و اکسیژن رسانی مناسب را به ریشه موهای تان تضمین می کند. توجه به این نکته مهم است که میزان آب لازم برای هر فرد با توجه به عواملی مانند سن ، فعالیت بدنی و سلامت عمومی متغیر است. به عنوان یک قاعده کلی ، روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید.

۴- ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر در مبارزه با ریزش بیش از حد مو در دوران یائسگی مزایای مهمی دارد. اگرچه برای حمایت از این راهکار به شواهد بیشتری احتیاج داریم ، اما از زمان های قدیم به عنوان عاملی برای قوی نگه داشتن مو و سرعت رشد مو  استفاده می شده اند. در این مورد خاص ، عملکردی دوگانه دارند. از یک طرف ، آنها گردش خون سر را تحریک می کنند ، اکسیژن رسانی و تغذیه فولیکول مو را تسهیل می کنند. از طرف دیگر ، آنها آرامش را تقویت می کنند و اثرات منفی استرس را کاهش می دهند.

۵-از روش های طبیعی برای مراقبت از مو استفاده کنید

استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی یا سایر روشهای تهاجمی باعث کاهش کیفیت مو می شود و این باعث ریزش مو می شود.

کاهش ریزش مو در یائسگی

از آنجا که نوسانات هورمونی که در یائسگی رخ می دهد ، موها را ضعیف می کند ، برای شما بهتر است که سعی کنید آن را طبیعی نگه دارید. به عبارت دیگر ، این بدان معنی است که باید تا حد امکان از استفاده از رنگهای شیمیایی ، ابزار آرایش مو ، شامپوهای پرخاشگر و مواردی از این دست خودداری کنید.

در اینجا توصیه های دیگری وجود دارد:

از شامپو و نرم کننده ساخته شده با مواد طبیعی استفاده کنید
بگذارید به شکل طبیعی موهای  شما خشک شود و آب اضافی را با حوله از بین ببرید
با استفاده از یک برس طبیعی موهای خود را با دقت شانه کنید
هر دو ماه یکبار موهای خود را پیش یک آرایشگرمرتب کنید

اگر می خواهید ریزش مو یائسگی را کاهش دهید ، فراموش نکنید:

یک رژیم غذایی سالم ، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ ، پروتئین ها ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی را دنبال کنید. مصرف میوه ، سبزیجات و گوشت بدون چربی را بیشتر کنید. در مورد داروهایی که می توانند ریزش مو به عنوان یک عارضه جانبی ایجاد کنند ، از پزشک خود بپرسید. متخصص پزشکی می تواند ارزیابی کند که چقدر می توانند منجر به این مشکل شوند و آیا گزینه های دیگری وجود دارد. اگر مشکوک به کم خونی یا بیماری های دیگری که باعث ریزش مو می شود ، معاینه های پزشکی را درخواست کنید.

آیا به سن یائسگی نزدیک می شوید و از سلامتی موهای خود می ترسید؟ علاوه بر خرید محصولات تخصصی برای مصارف خارجی ، حتماً تمام این توصیه ها را به کار ببرید. آنها کلید سالم و قوی نگه داشتن موهای شما هستند!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=129295
-