انتظار دموکرات‌های مجلس سنا برای استقبالی طوفانی از پامپئو

  • کد خبر : 128884
  • 07 مرداد 1399 - 18:42
انتظار دموکرات‌های مجلس سنا برای استقبالی طوفانی از پامپئو
به گزارش نیوز،

جلسه استماع «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه این هفته در کنگره در مورد بودجه پیشنهادی ترامپ برای وزارتخانه وی برگزار می‌شود.

اخبار بین الملل– دموکرات‌های مجلس سنا به مناسبت برگزاری این جلسه که بعد‌ از ماه‌ها تأخیر برگزار می‌شود، گزارشی را منتشر خواهند کرد که در آن به شدت از نحوه مدیریت وی در این وزارتخانه انتقاد کرده‌اند.

به نوشته وبگاه «پالیتکو»، این گزارش تحت عنوان «بحران دیپلماسی، تخریب وزارت خارجه توسط دولت ترامپ»، از سوی کانیوزن دموکرات کمیته روابط خارجی سنا تنظیم شده است.

این گزارش بیش از ۴۰ صفحه و ترکیبی از نظرسنجی‌ها، حکایات، مقالات خبری و سایر داده‌های مربوط به دیپلماسی آمریکا است و به قبل از تصدی دوره ترامپ نیز باز‌ می‌گردد.

در این گزارش آمده است که بیماری کووید-۱۹ خطرات داشتن یک وزارت خارجه ضعیف و پرتنش را در آمریکا به معرض نمایش گذاشت.

پالیتکو نوشته، اگرچه بسیاری از یافته‌های این گزارش غافلگیر‌کننده نیستند، اما انتشار آن حاکی از آن است که پامپئو در این کمیته که به رهبری جمهوری‌خواهان خواهد بود، مورد هجوم سؤالات سختی قرار خواهد گرفت.

پامپئو قرار است در این جلسه استماع در مورد بودجه درخواستی وزارت خارجه آمریکا که از جانب دولت ترامپ برای سال ٢٠٢١ پیشنهاد شده، بحث کند.

بر اساس گفته کارمندان کنگره، پامپئو ماه‌ها برای حضور در این جلسه مقاومت کرده است.

پالیتکو نوشته، این مقاومت بدان معناست که وی موفق شده از پاسخ به سؤالات درباره نقش خود در اخراج «استیو لینیک»، بازرس کل وزارتخانه‌اش طفره برود.

پولیتیکو چندی پیش در اوایل تابستان گزارش داد که «جیمز ریش»، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، اساساً از تلاش برای کشاندن پامپئو به این کمیته برای بحث در مورد این بودجه پیشنهادی، صرف نظر کرده است.

بعد از این گزارش، دموکرات‌های این کمیته نامه‌ای را به ریش ارسال کردند و از وی خواستند تا از این اقدام عقب نشینی نکند.

ریش روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای اظهار داشت خوشحال است که پامپئو این هفته پس از ماه‌ها تأخیر به ما می‌پیوندد. وی دلایل تأخیر پامپئو را استیضاح ترامپ، شیوع ویروس کرونا و دیگر مسائل مهم دانست.

پامپئو علاوه بر مسائل مربوط به اخراج بازرس خود احتمالاً با سؤالاتی درباره مسائل مختلف دیگر از جمله سیاست‌های تند آمریکا در قبال چین و نقش وی در امور اوکراین که موجب شد ترامپ استیضاح شود روبه‌رو خواهد بود.

این دموکرات‌ها قصد دارند گزارش خود را طی یک رویداد مجازی امروز (سه‌شنبه) با حضور دیپلمات‌های سابق وزارت امور کهنه‌سربازان منتشر کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=128884

ثبت نظر

-