باید ضریب اعتماد مردم را افزایش دهیم/ برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی

  • کد خبر : 128848
  • 07 مرداد 1399 - 18:03
باید ضریب اعتماد مردم را افزایش دهیم/ برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی

اخبار سیاسی– غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نیوز با اشاره به اولویت های مجلس یازدهم اظهار داشت: اهداف مجلس بر اساس اولویت های جامعه و نیازهای تعریف می شود ،امروز مردم با مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی مواجه هستند و به تبع اولویت های مجلس نیز رفع مشکلات مردم است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنان خود خطاب به نمایندگان مجلس بر دو مساله و شاخصه اصلی اقتصاد و فرهنگی تاکید فرمودند که در واقع مسیر حرکت مجلس یازدهم مشخص شد.

غلامرضا منتظری تصریج کرد: مجلس یازدهم باید در وهله اول مشکلات اقتصادی و معیشتی را با برنامه ریزی کوتاه مدت تا حدودی رفع کند تا مردم طعم اقدامات را لمس نمایند.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز باید ضریب اعتماد مردم را افزایش دهیم تا رضایتمندی مردم حاصل شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اقدامات اعتماد آفرین بیان داشت: مجلس یازدهم خوشبختانه با روحیه جهادی و انقلابی که دارد باید با استفاده از تمام ظرفیت خود و قانونگذاری و نظارت و کمک قوه مجریه گام های اساسی برای اهداف خود بر دارد.

وی افزود: مجلس باید گزارش اقدامات خود را دائما به مردم بدهد ، اگر اولویت اول امروز کشور اقتصادی است باید بگوید برای حل مسائل اقتصادی چه کار کرده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کمیسیون های تخصصی مجلس باید اولویت های اصلی هر بخشی را تعیین و آن را پیگیری کرده و به هیات رئیسه مجلس گزارش دهند و رئیس مجلس نیز بر اساس ظیفه قانونی خود از کمیسیون ها بخواهد پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی ادامه داد: بیش از هر زمانی نیاز داریم تا باور مردم در نقش آفرینی مجلس تقویت شود. نگاه مردم به مجلس یازدهم نگاه امیدوارانه است و توقعات بالاست که کار را برای نمایندگان مجلس سخت می کند اما باید با کار و تلاش بیشتر مشکلات مردم رفع شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم همچنین تصریح کرد: مجلس باید فارغ از نگاه احساسی در تصمیمات خود باشد و از فضای احساسی کاملا پرهیز کند. خوشبختانه منطق و ادله مختلف برای دفاع از اندیشه مجلس وجود دارد که نخواهیم به شکل احساسی عمل کنیم.

منتظری اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور مجلس باید به سراغ قوانین بشارت دهنده و امید دهنده برود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری در این ایام گفت: در موضوع برگزاری مراسم عزاداری محرم نباید احساسی تصمیم بگیریم. باور ما این است که همانطور که حضرت امام خمینی(ره) و بزرگان فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نکه داشته است. عزاداری محرم همواره باید احیا شده زیرا احیای عزاداری یک سنت عزت بخش است.

وی افزود: مراسم عزاداری ماه محرم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضوابطی که ستاد ملی کرونا تعیین می کند همراه باشد.

منتظری بیان داشت: ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت نیز به دنبال حفظ سلامتی مردم هستند و ما معتقدیم باید مراسم عزاداری محرم برگزار شود اما هم فاصله اجتماعی در مراسم های عزاداری حفظ شده و هم مسائل بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: در مراسم های عزاداری امسال محرم که شرایط عادی نیست و شرایط کرونایی داریم باید با حداقل زمان بیشترین استفاده را کرد .

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=128848

ثبت نظر

-