رودخانه‌های استان مرکزی سیلابی می شود

  • کد خبر : 12783
  • 06 اسفند 1398 - 22:38
رودخانه‌های استان مرکزی سیلابی می شود

به گزارش نیوز ، عزت‌اله آمره‌ای اظهار کرد: از آنجاکه شدت بارش ها به حدی نبوده که بتواند منجر به سیلابی شدن رودخانه‌های استان مرکزی شود لذا تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص دریافت نشده است.

وی با اشاره به افزایش دبی رودخانه های استان مرکزی و همچنین افزایش شدت بارندگی‌ها در ساعات آینده، گفت: براساس پیش بینی‌های بعمل آمده رودخانه‌های استان سیلابی خواهند شد و از مردم درخواست می‌شود از اتراق در کنار رودخانه ها یا نزدیک شدن به رودخانه‌ها و حریم آنها خودداری کنند.

این مقام مسئول در شرکت آب منطقه‌ای مرکزی در ادامه به رصد دقیق و لحظه‌ای سدها، مسیل‌ها و رودخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: مقرر شده است که دهیاران نیز نسبت به رصد دقیق سدها و بندهای روستایی اقدام کنند و چنانچه خطری تهدید کرد بلافاصله به بخشداری یا فرمانداری اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال آبی (مهرماه سال ۱۳۹۸) بطور متوسط تاکنون نزدیک به ۱۶۵ میلیمتر باران در نقاط مختلف استان باریده است که نسبت به سال گذشته در همین مدت ۳۴ درصد کاهش و نسبت به درازمدت دو درصد رشد نشان می‌دهد.

آمره‌ای تصریح کرد: بالغ بر ۴۰ کیلومتر از رودخانه های استان در سال جاری به جهت پیشگیری از بروز خسارت سیلاب لایروبی شده‌اند و بسیاری از نقاط حادثه خیز و سیل خیز اصلاح و رفع خطر شده است و امیدواریم با تمهیدات لازم شاهد کاهش حداقلی خسارات احتمالی ناشی از سیل باشیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=12783

ثبت نظر

-