چشمک استقلال به جام حذفی

  • کد خبر : 126379
  • 05 مرداد 1399 - 16:10
چشمک استقلال به جام حذفی

به گزارش نیوز، پرسپولیس با کسب ششمین قهرمانی در لیگ برتر از این حیث سبقت جدی از دیگر رقبای لیگ برتری اش گرفت و این در حالی است که غیر از یک فصل استقلال همواره تا روز آخر در این شش فصل جزو تعقیب‌کنندگان جدی این تیم بوده است. بررسی وضعیت استقلال در شش دوره‌ای که این تیم قهرمان شده مشخص می‌کند استقلال هم در همان فصول وضعیت خوبی در لیگ برتر داشته است.
لیگ اول؛ نایب‌قهرمان لیگ
استقلال در اولین دوره لیگ برتر و در روز آخر در حین برگزاری دیدار همزمان (رودرروی ملوان بندرانزلی) با پرسپولیس از رسیدن به قهرمانی اولین دوره مسابقات لیگ برتر بازماند و پرسپولیس با ۴۹ امتیاز اول و استقلال با ۴۸ امتیاز نایب‌قهرمان شد.
لیگ هفتم؛ سیزدهم
بدترین نتیجه استقلال در سال‌هایی که پرسپولیس قهرمان شد لیگ هفتم بود. روزی که پرسپولیس با ۶۵ امتیاز قهرمان شد ولی استقلال که فصل بدی را پشت‌سر گذاشته بود با ۴۳ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت.
لیگ شانزدهم؛ نایب‌قهرمان
استقلال در لیگ برتر شانزدهم هم با نایب‌قهرمانی پشت‌سر پرسپولیس ایستاد و فصلی که تیم منصوریان بد آغاز کرد ولی در نیم‌فصل دوم با جهشی غیرمنتظره با ۵۷ امتیاز پس از پرسپولیس ۶۶ امتیازی دوم شد.
لیگ هفدهم؛ سوم
استقلال با وینفرد شفری که تیم منصوریان را در دست گرفته بود در لیگ برتر هفدهم سوم شد. این تیم با ۵۴ امتیاز در حالی به این عنوان رسید و سهمیه گرفت که پرسپولیس ۶۴ امتیازی بود.
لیگ هجدهم؛ سوم
پرسپولیس در لیگ برتر هجدهم پنجمین عنوان قهرمانی اش را در حالی به دست آورد که استقلال با فرهاد مجیدی که جانشین شفر شده بود ۵۷ امتیاز بیشتر نگرفت و دوباره سوم شد.
لیگ نوزدهم؛ نامشخص
استقلال در فصل جاری و با از دست دادن فرصت‌های خوبی که در دیدار با فولاد، سایپا، تراکتور و نساجی داشت تا اینجا ۹ امتیاز را از دست داده و فعلاً تا پیش از دیدار‌های هفته بیست‌و‌هفتم در رده پنجم ایستاده است.
۳ قهرمانی حذفی در ۶ قهرمانی پرسپولیس
استقلالی‌ها تا اینجا در سه دوره از شش دوره‌ای که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده همزمان با این تیم عنوان قهرمانی جام‌حذفی را از آن خود کرده‌اند.
*این تیم در فصل ۸۱-۸۰ (لیگ برتر اول) با پیروزی در دو دیدار رفت و برگشت روبه‌روی فجر شهیدسپاسی شیراز با نتایج ۲-یک و ۲-۲ در پایان با حساب ۳-۴ قهرمان شد.
*استقلال در فصل ۸۷-۸۶ (لیگ برتر هفتم) باز هم در فصلی که پرسپولیس به قهرمانی دست یافت تا فینال جام‌حذفی پیش رفت و در دیدار نهایی پگاه گیلان را ۳- صفر مغلوب کرد و همزمان با رقیبش قهرمان شد.
*در پایان لیگ برتر ۹۷-۹۶ (لیگ برتر هفدهم) نیز استقلال در حالی که پرسپولیس در لیگ برتر قهرمان شده بود در خرمشهر روبه‌روی تیم خونه به خونه و با حساب یک- صفر قهرمان شد.
*در فصل جاری هم که هنوز دو مرحله تا فینال باقی مانده استقلال همچنان از گردونه رقابت‌ها بیرون نرفته و از بخت قهرمانی برخوردار است و با کسب احتمالی این قهرمانی به چهارمین قهرمانی همزمانش با موفقیت پرسپولیس در لیگ برتر دست پیدا می‌کند.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=126379

برچسب ها

ثبت نظر

-