بد و خوب‌های چلسی در فصلی که گذشت؛ نمره قبولی برای فرانکی

  • کد خبر : 126143
  • 05 مرداد 1399 - 12:27
بد و خوب‌های چلسی در فصلی که گذشت؛ نمره قبولی برای فرانکی

به گزارش نیوز، اگرچه هنوز روز آخر لیگ برتر انگلیس انجام نشده‌ اما زمان ارزیابی فرا رسیده است. ارزیابی تیمی که برای سال نخست به دست فرانک لمپارد جوان افتاد و او در اولین تجربه‌‌اش سعی دارد سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کند. در تیم فرانکی نکات مثبت و منفی زیادی به چشم می‌خورد.

ترکیب جوانی و تجربه
درباره اعتماد لمپارد به جوان‌ها بارها نوشته شده است. فرصت دادن به چهره‌هایی همچون فیکایو توموری، ریکی جیمز، تامی آبراهام و میسون مانت باعث شد خون تازه‌ای به استمفوردبریج تزریق شود. فرانکی در کنار اینها، بازیکنان باتجربه را هم در تیم نگه داشت. او به ژیرو اجازه جدایی در ژانویه را نداد و از ویلیان و آسپلیکوئتا هم به درستی در ترکیبش استفاده کرد تا توازن را رعایت کند.

درخشش پولیشیچ
کریستین پولیشیچ در بازی با لیورپول وقتی به زمین آمد یکبار دیگر توانایی‌هایش را ثابت کرد و کلوپ را در حسرت گذاشت که چرا در جذب این بازیکن تعلل کرد. ۱۰ گل و ۱۰ پاس گل آمار خوبی برای بازیکن ۲۱ ساله آمریکایی به حساب می‌‌آید. به خصوص آنکه فصل اول حضورش در چلسی را گذرانده باشد. نکته‌ای که نباید نقش فرانک لمپارد را در موفقیتش نادیده گرفت. پولیسیچ ۵۸ میلیون پوندی حالا خیلی بیشتر از اینها می‌ارزد.

سیاست نقل و انتقالاتی
محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی باعث شد چلسی سیاست تازه‌ای را تجربه کند. تمدید با باتجربه‌ها و اعتماد به جوان‌ها تاکتیک رومن آبراموویچ و لمپارد برای گذر از بحران بود. البته یک تاکتیک دیگر نیز باید اضافه کرد. حریص بودن در نقل و انتقالات با پایان یافتن محرومیت. درحالی که هنوز فصل به اتمام نرسیده چلسی با حکیم زیاش و تیمو ورنر قرارداد بسته و رقبا را به خوبی دور زده است. این حرص و طمع نقل و انتقالاتی قطعاً در تابستان بیشتر هم خواهد شد.

مقایسه
اگر برنلی با ۱۳ باخت را نادیده بگیریم، چلسی در بین ۱۰ تیم بالای جدول با ۱۲ باخت رکورددار به حساب می‌‌آید. آماری که فصل گذشته برای مائوریتسیو ساری عدد ۸ بود. چلسی با ۶۳ امتیاز کنار منچستریونایتد چهارم است و برای سهمیه لیگ قهرمانان اروپا می‌جنگد. آمار خوبی است اما اگر فصل ۱۹-۲۰۱۸ بود جایگاهی بهتر از هفتمی برای تیم لمپارد به دست نمی‌آمد.

ضربات ایستگاهی
نقطه ضعف تیم لمپارد با ارسال هر کرنر یا ضربه ایستگاهی روی دروازه تیمش نمود پیدا می‌کرد. تعجبی ندارد که بعد از نوریچ سقوط کرده چلسی بیشترین تعداد گل را از روی کرنر دریافت کرده باشد. این نقطه ضعف تنها و تنها توسط لمپارد و کادر فنی‌‌اش در تمرینات باید بررسی شود.

خط دفاعی و دروازه آشفته
۵۴ گل خورده آماری است که بین ۱۱ تیم بالای جدول رکورد ضعیف‌ترین خط دفاع را به نام تیم فرانکی زده است. دفاع متزلزل یک بحث است و عملکرد کپا آریسابالاگا یک بحث دیگر. دروازه‌بان ۷۰ میلیون پوندی چلسی که هفته‌ای ۱۹۰ هزار پوند بابت گل‌هایی که دریافت می‌کند دستمزد می‌گیرد هرگز نتوانسته پاسخ اعتماد لمپارد را بدهد و به همین دلیل صحبت از مذاکره با گزینه‌های دیگر است. ترمیم خط دفاعی هم نیاز به حضور یکی، دو چهره جدید در تیم دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=126143

ثبت نظر

-