آتش سوزی در ارتفاعات کوه گزیر ایذه

  • کد خبر : 126108
  • 05 مرداد 1399 - 11:58
آتش سوزی در ارتفاعات کوه گزیر ایذه

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه از وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده کوه گزیر خبر داد.

به گزارش نیوز، احمد امیری یکشنبه با اشاره به آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده کوه گزیر اظهار کرد: این آتش‌سوزی نزدیک به ساعت سه بامداد امروز به وقوع پیوست و با توجه به اهمیت مساله در این منطقه حفاظت شده محیط‌بانان این اداره به همراه چند نفر از اهالی بومی به محل اعزام شدند.

وی افزود: آتش‌سوزی در قله این کوه به وقوع پیوست و نیروهای اعزامی با وجود سختی مسیر و صعب‌العبور بودن آن خود را به صورت فوری به محل رساندند و پیش از حاد شدن وضعیت و گسترش شعله‌های آتش، در ابتدای صبح امروز آتش را کنترل و خاموش کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه تصریح کرد: شواهد موجود در بدنه برخی از درختان نشان می‌دهد که وقوع رعد و برق‌های شب گذشته در ارتفاعات شهرستان دلیل وقوع این آتش‌سوزی بوده است با این وجود بررسی‌های بیشتر نیز صورت خواهد گرفت.

امیری با بیان اینکه نیروهای اعزامی همچنان در ارتفاعات این کوه و محل حادثه حضور دارند تا در صورت زبانه کشیدن دوباره آتش برای خاموش کردن آن اقدام کنند گفت: هنوز میزان دقیق خسارت برآورد نشده است ولی در این حادثه بیش از ۱۰ اصله درخت دچار آتش‌سوزی شد و بخشی از مرتع نیز از بین رفت.

وی اضافه کرد: در این آتش‌سوزی به هیچ یک از گونه‌های جانوری تحت حفاظت آسیبی وارد نشد.

کوه گزیر در مرز شهرستان‌های ایذه و اندیکا قرار دارد و با وجود اینکه جزو محدوده جغرافیایی ایذه است در منطقه حفاظت‌شده شیمبار اندیکا قرار دارد.

کل، بز، خرس قهوه‌ای، روباه، گرگ، پلنگ ایرانی و کفتار، انواع پرندگان نادر مانند جغد ماهی‌خوار، عقاب طلایی، لک‌لک سیاه و کبک تیهو در این منطقه زندگی می‌کنند.

کوه گزیر در منطقه کارتا امامزاده سلطان ابراهیم ایذه واقع شده‌است.

در سالهای اخیر گزارش‌های زیادی از مشاهده حیوانات نادر در این منطقه گزارش شده‌است، آبان ۹۷ مدیرکل وقت محیط زیست خوزستان از تصویربرداری از سه پلنگ ایرانی در این منطقه خبر داده بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=126108

ثبت نظر

-