بهترین‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر؛ گل تاریخی و تاریخسازی

  • کد خبر : 126095
  • 05 مرداد 1399 - 11:49
بهترین‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر؛ گل تاریخی و تاریخسازی

به گزارش نیوز، هفته بیست و ششم تکلیف لیگ نوزدهم را مشخص کرد. در ۷ بازی روز پنج‌شنبه به روال همیشه رقبا امتیاز از دست دادند تا پرسپولیس در تک بازی عصر جمعه در مسجدسلیمان تکلیف قهرمانی را یکسره کند. در فاصله ۴ هفته به پایان فصل و در حالی که ۳ بازی معوقه هنوز باقی است، پرسپولیس ۶۲ امتیازی شد تا با فاصله ۱۷ امتیازی از تیم‌های دوم و سوم به سمت شکستن تمام رکورد‌های ممکن در تاریخ ادوار لیگ حرکت کند. سرخ‌ها با بیشترین فاصله از رقبا می‌توانند با ۲ برد دیگر رکورد سقف امتیاز را هم جابه‌جا کنند. این هفته تراکتور در مشهد با شهرخودرو مساوی کرد. سپاهان در خانه صنعت نفت را برد تا دوباره به سهمیه امیدوار شود و استقلال هم در تهران برابر نساجی متوقف شد تا کماکان مشکلاتش ادامه یابد.

در پایین جدول، اما شاهین در خانه از پس سایپا برنیامد. پیکان و پارس هم در تهران بدون گل مساوی کردند تا گل‌گهر به یمن برتری ۲ بر یک برابر ماشین‌سازی در تبریز، خود را به ایمن‌ترین نقطه از خطر سقوط برساند. حالا از بین پیکان، سایپا و البته گل‌گهر یکی در کنار شاهین قبض سقوط را خواهد گرفت…

تیم هفته: پرسپولیس تهران
وقتی فولاد دقیقه ۹۰ دروازه ذوب‌آهن را گشود، مشخص شد پرسپولیس برای تثبیت چهارمین قهرمانی متوالی باید در مسجدسلیمان، نفت را ببرد. حریفی که دور رفت در آزادی سرخ‌ها را برد و در تمام ادوار لیگ حرفه‌ای هنوز به قرمز‌ها نباخته بود. در شهر اولین‌ها پرسپولیس هر دو نیمه حرفه‌ای و با برنامه بازی کرد و انصافاً شایسته پیروزی و قهرمانی بود. با تقدیر از گل‌گهر که در تبریز پیروز شد تا در کنار سرخ‌ها تنها تیم‌های برنده این هفته در خانه حریف باشند.

مربی هفته: جواد نکونام (فولاد خوزستان)
فولاد با اتکا به دو بازی معوقه جدی‌ترین تهدیدکننده پرسپولیس روی کاغذ بود. اگر برابر ذوب‌آهن امتیاز از دست می‌داد آن وقت بدون احتساب بازی پرسپولیس در مسجدسلیمان هم پنج‌شنبه‌شب تکلیف جام معلوم می‌شد. در شبی که مربیان باتجربه، حریف شرایط نشدند. نکونام در نیمه مربیان با تعویض درخشان زمینه برد ۲ بر یک تیمش را فراهم کرد و حالا تیم جوان اهواز شایسته‌ترین مدعی کسب سهمیه آسیا و نایب‌قهرمانی است.

بازیکن هفته: لوسیانو پریرا (فولاد)
مهاجم ۳۷ ساله، کارکشته و باتجربه برزیلی این هفته‌ها به جای ایوب والی بازوبند کاپیتانی فولاد را می‌بندد و انصافاً درون زمین نقطه اتکای جوانان فولاد است. او این هفته ستاره میدان هم بود. گل اول را کاملاً برزیلی زد و دقیقه ۹۰ در ضدحمله پاس طلایی را برای گل دوم یک جوان فرستاد تا اصلی‌ترین نقش را میان بازیکنان در ۸ بازی این هفته ایفا کند.

پدیده هفته: مسعود پورمحمد (پارس‌جنوبی جم)
بعد از کرونا یکی از تیم‌هایی که بیشترین لطمه را بابت نیامدن بعضی خارجی‌ها خورد پارس جم بود. دخسوس مانع درخشش گلر‌های ذخیره خود می‌شد و در هر تیمی می‌رفت همه بازی‌های فصل را فیکس بازی می‌کرد. وقتی او نیامد، یک جوان بدون‌تجربه باعث شد خیال مربیان پارس از بابت قفس توری راحت باشد. پورمحمد این هفته در شهدای شهر قدس ستاره میدان بود و نقش اصلی در کسب تساوی برابر پیکان را ایفا کرد.

گل هفته: محمد میری (نساجی)
وریا غفوری با زدن یک گل خاص در فوتبال ایران ستاره شد. به تیم ملی و استقلال رفت و… او با لباس نفت دروازه استقلال را از حدود ۴۰ متری با پای راست گشود. بعد از سال‌ها عصر پنج‌شنبه در آزادی تاریخ تکرار و درست از همان منطقه یک بازیکن دیگر با راست، همان سه‌کنج دروازه آبی‌ها را فرو ریخت! این بار نام گلزن محمد میری بود! این بازی هم مثل بازی آن سال یک-یک مساوی شد!

دروازه‌بان هفته: علیرضا حقیقی (نساجی)
کسی که برگشته تا به روز‌های اوج برگردد و از اسم و اعتبارش دفاع کند، باید خیلی خوب باشد. علیرضا حقیقی پیراهن ثابت تیم ملی در جام جهانی و جام ملت‌ها را خیلی مفت با انتخاب‌های غلط از دست داد. او به نساجی آمد تا در لیگ ایران دوباره اوج بگیرد و این هفته برابر استقلال نشان داد در این نیت مصمم است. حقیقی به تنهایی چند گل مسلم و فرصت عالی را از مهاجمان آماده و گلزن حریف گرفت.

سوژه هفته: گل ۴۰ متری!
سیدمهدی رحمتی بدون هیچ تردیدی یکی از ۳ دروازه‌بان برتر تاریخ ادوار لیگ ماست. او در هر تیمی یک وزنه بزرگ بوده و هنوز هم عالی است، اما یک گل از وریا غفوری خورد که تا همیشه در اذهان فوتبالی می‌ماند. دست تقدیر بود که جانشین سید در استقلال این هفته درست مشابه همان گل را با همان مختصات دریافت کرد! تا هم اسم سید دوباره مطرح شود و هم یکی از تاریخی‌ترین گل‌های لیگ را شاهد باشیم. این هفته را همه با شوخی‌های گل نساجی به حسینی به یاد خواهند آورد!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=126095

ثبت نظر

-