هشدار رئیس اسبق کمیته انضباطی به باشگاه استقلال

  • کد خبر : 126061
  • 05 مرداد 1399 - 11:26
هشدار رئیس اسبق کمیته انضباطی به باشگاه استقلال

به گزارش نیوز، باشگاه استقلال بابت شکایت وینفرد شفر دچار یک دردسر بزرگ شده و اگر حداکثر تا یک ماه دیگر نتواند رقمی که کمیته انضباطی فدراسیون جهانی بابت دستمزد و غرامت این مربی تعیین کرده را بپردازد، باید منتظر اتفاقات تلخی همچون کسر امتیاز و… باشد. در همین خصوص روز گذشته عبدالرحمان شاه‌حسینی رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی گفت‌وگویی با نیوز به مقامات این باشگاه هشدار داد که قضیه شکایت سرمربی اسبق خودشان و تهدید فیفا را کاملاً جدی بگیرند.

تهدید شوخی نیست
وقتی می‌گوید دستمزد یک مربی باید در زمان تعیین شده پرداخت شود، انجام چنین کاری قطعی و لازم‌الاجراست. فدراسیون جهانی فوتبال در این موارد با هیچ‌کس شوخی ندارد. الان هم به عنوان یک حقوقدان تأکید می‌کنم استقلال باید در زمان مقرر یا رضایت شفر را جلب کند و یا اینکه رقم مورد نظر را بپردازد در غیر این صورت متأسفانه اتفاقات تلخی می‌تواند برای این باشگاه رخ بدهد.

امتیازاتی که برنمی‌گردد
مدیران محترم باشگاه استقلال حواس‌شان جمع باشد که اگر فدراسیون جهانی فوتبال بابت پرداخت دستمزد یک مربی ضرب‌الاجل تعیین کند و تأکید داشته باشد در صورت عدم پرداخت این رقم در زمان مقرر، از باشگاه خاطی امتیاز کم می‌کند، بدون شک این کار انجام خواهد داد و متأسفانه در اغلب اوقات حکم به گونه‌ای است که اگر حتی یک روز پس از صدور آن، بدهی توسط باشگاه بدهکار پرداخت شود، باز هم امتیازات کسر شده بازگردانده نمی‌شود پس از همین حالا حواس‌شان باشد تا بر سر این پرونده دچار دردسر‌های بزرگ‌تر نشوند.

پرداخت تاوان
به عنوان یک ایرانی اصلاً دلم نمی‌خواهد چنین پول‌هایی در شرایط کنونی از کشور خارج شود ولی متأسفانه در فوتبال ما اغلب اوقات با بازیکنان و مربیان خارجی به ضعیف‌ترین شکل ممکن قرارداد بسته می‌شود و آن‌ها بلافاصله پس از بدقولی طرف ایرانی می‌توانند با مراجعه به فیفا، علاوه بر دستمزد، غرامت هم بگیرند. الان هم استقلال و پرسپولیس دچار چنین مشکلی شده‌اند. کاش قوانین به طور دقیق اجرا می‌شد و مدیرانی که چنین ضرر و زیان‌های هنگفتی برای کشور به بار می‌آورند، تاوان اشتباهات خودشان را در دادگاه می‌دادند. ما برای دادگاهی کردن مدیران خطاکار که به کشور خسارت مادی و معنوی می‌زنند، قوانین خوبی داریم ولی متأسفانه متولیان ورزش کشور چنین مدیرانی را به دادگاه معرفی نمی‌کنند. دقیقاً مانند همان حکایت اساسنامه فدراسیون فوتبال که تا وقتی به نفع‌شان بود، با استفاده از آن انتخابات برگزار می‌کردند ولی به محض آنکه منافع خودشان به خطر افتاد، تهدید فیفا را چماق کردند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=126061

ثبت نظر

-