مشکلات سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی

  • کد خبر : 125617
  • 05 مرداد 1399 - 2:18
مشکلات سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره اینکه در چنین شرایطی نیاز به سامانه‌های بیشتری داریم گفت: ما باید در رابطه با ثبت سفارش، تامین و تخصیص هم خوب عمل کنیم،. امسال سالی است که شرایط نسبت به سال‌های گذشته سخت‌تر شده به طوری که محدودیت در عرضه نهاده‌ها را شاهد هستیم.

او با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌ها مداخلات بیش از اندازه و در برخی از جا‌ها مداخلات کم است افزود: سامانه باید به صورت هوشمند عمل کند که متاسفانه این امر صورت نمی‌گیرد، هرگونه مداخله افراد در سامانه باید به حداقل برسد و به صورت الکترونیکی امور انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید این کار را به موتور‌های هوشمند سپرد تا بتوانیم از طریق فرآیند الکترونیکی به سایر بانک‌های اطلاعاتی دسترسی پیدا کنیم ادامه داد: مردم و حتی مسئولین تمام مسائل مربوط به حوزه غذا را بر عهده ما می‌دانند این در حالی است که ما در کمیته تخصیص ارز اصلاً حضور نداریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: ما کاستی‌های سامانه را قبول داریم، در طراحی وضعیت موجود دوستان می‌توانند شهادت دهند که فضا را گسترده‌تر از گذشته کرده‌ایم، امکان اینکه این سامانه بتواند همه موارد را مورد رصد قرار دهد وجود ندارد، تمام بازیگران زنجیره عرضه را ما در این سامانه نداریم.

او عنوان کرد: در این سامانه شبکه حمل و نقل در کنار هم دیده نشده است.

نهاوندی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه وقتی کالا را در بازارگاه عرضه می‌کنیم ۱ تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا واحد‌های تولیدی و مصرف کنندگان اقدام به خریداری کنند که این موضوع به ضرر واردکنندگان است افزود : در این رابطه شاهد تحمیل هزینه‌هایی به واردکنندگان هستیم، از منظر تولید کننده باید هیجان و انگیزه برای حل موانع وجود داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: قابلیت مانیتورینگی  قبلا به دلیل فعالیت سامانه انبارها وجود داشت اما اکنون شاهد مخدوش شدن این قابلیت هستیم . کد انبار کالا باید در سیستم شناسایی و تایید می شد ِلذا افرادی که از وزارت جهاد معرفی می شوند کد شناسایی ندارند به طوری که کارکرد قبلی سامانه دیگر مشخص نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=125617

ثبت نظر

-