کار دشوار صدرنشین و بازی‌های حساس مس کرمان و آلومینیوم اراک

  • کد خبر : 124709
  • 04 مرداد 1399 - 10:02
کار دشوار صدرنشین و بازی‌های حساس مس کرمان و آلومینیوم اراک

به گزارش نیوز، در مهم‌ترین دیدار تیم‌های پایین جدولی سپیدرود و رایکا به مصاف تیم‌های بالای جدولی مس کرمان و آلومینیوم اراک می‌روند و خوشه طلایی ساوه در آخرین بخت‌های خود برای صعود، میزبان صدرنشین لیگ یک است.

خوشه طلایی ساوه – مس رفسنجان
بدون تردید حساس‌ترین بازی این هفته را شاگردان محسن عاشوری برگزار می‌کنند. خوشه طلایی که هنوز شانس کافی برای صعود دارد اگر بتواند مس صدرنشین را زمینگیر کند ۳ امتیاز حیاتی را دشت کرده و می‌تواند به لیگ برتری شدن نزدیک شود. در سمت مقابل مسی‌ها در صورتی که ۳ امتیاز این بازی را تصاحب کنند باید خود را لیگ برتری بدانند و در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها تقریباً صعودشان قطعی خواهد بود. خوشه طلایی اگر در این بازی امتیاز از دست بدهد بعید است رنگ لیگ برتر را ببیند.

مس کرمان – سپیدرود رشت
مسی‌ها که جدی‌ترین تعقیب‌کننده همتای رفسنجانی خود هستند و حالا حاشیه امنیت بهتری در رده دوم دارند میزبان سپیدرود فانوس به دست هستند که هفته قبل با تغییر کادر فنی خود توانست ۳ امتیاز در شهرآورد گیلان کسب کند. سپیدرودی‌ها با شکست داماش با روحیه به کرمان آمدند تا دست پر از میدان خارج شوند. با توجه به دشوار بودن این بازی حتی یک امتیاز هم برای تیم حق‌شناس ارزشمند است هر چند در پایین جدول تنها پیروزی است که می‌تواند شرایط تیم‌ها را بهتر کند. کرمانی‌ها برای پایان بی‌قراری خود و لیگ برتری شدن باید این بازی نسبتاً آسان را ببرند وگرنه شاید رده دوم جدول را از دست بدهند.

رایکا بابل – آلومینیوم اراک
اراکی‌ها در چند هفته اخیر دچار افت شده و با وجودی که پیش‌بینی می‌شد در بازی‌های آسان ۳ امتیاز‌های حیاتی بگیرند امتیازات بدی از دست دادند. شاگردان رسول خطیبی حالا به بابل آمده‌اند تا این بار از تیم فانوس به دست رایکا ۳ امتیاز را دشت کنند. تیمی که با نظرمحمدی بد کار نکرده و حالا با میزبانی در ورزشگاه خودی و حل مشکلات نور ورزشگاه هفت تیر، مصمم‌تر از قبل به پیروزی فکر می‌کند. اگر آلومینیوم همچنان روی نوار بحران باشد کارش برای کسب پیروزی سخت است و شاید بهترین فرصت برای لیگ برتری شدن را از دست بدهد.

گل ریحان البرز – بادران تهران
دو تیم که زمانی داعیه لیگ برتری شدن داشتند الان گر چه روی کاغذ هنوز هم شانس دارند، اما با توجه به رقابت فشرده در بالای جدول تنها باید به دنبال جایگاهی بهتر در مسابقات باشند. بادران با فراز و نشیب زیاد پس از برد درخشان مقابل فجرسپاسی به این بازی آمده است در حالی که گل ریحان البرز با میثم منیعی هفته قبل بازی دشوار به مس رفسنجان را باخت تا حالا برای اعاده حیثیت و نزدیک شدن به مدعیان به دنبال برد در بازی خانگی باشد.

فجرسپاسی شیراز – نود ارومیه
فجری‌ها که تنها تیم بدون برد نیم‌فصل دوم هستند همچنان این شانس را دارند تا این طلسم را شکسته و وضعیت بهتری پیدا کنند. شاگردان داود مهابادی این هفته میزبان نود ارومیه هستند که بارقه امیدی برای لیگ برتری شدن دارند. نودی‌ها با وجود توقف خانگی مقابل خوشه طلایی همچنان با ۴۹ امتیاز فاصله ۴ امتیازی با منطقه صعود دارند و می‌توانند با پیروزی در این بازی و چشم بستن به حوادث به صعود امیدوار باشند. این آخرین فرصت نود است و اگر این تیم امتیاز از دست بدهد باید با لیگ برتری شدن وداع کند.

ملوان انزلی – شهرداری تبریز
بعد از باخت بد شاگردان میثاقیان به نیروی زمینی که روند مثبت این تیم را متوقف کرد حالا قوی سپید انزلی فرصت خوبی برای پرواز دارد. بازی با قعرنشین بی‌انگیزه که سقوطش به لیگ دو قطعی شده آن هم در انزلی فرصت خوبی برای ملوان است تا با دشت ۳ امتیاز این بازی بار دیگر از جمع فانوس به دستان جدا شود. با توجه به فاصله نزدیک امتیازات در پایین جدول، از دست دادن یک امتیاز هم شاید افسوس به بار بیاورد و به همین دلیل ملوان باید در این بازی تنها و تنها به پیروزی فکر کند هر چند تبریزی‌ها برای اعاده حیثیت نمی‌خواهند تیمی باشند که راحت ببازند.

آرمان‌گهر – استقلال خوزستان
آرمان‌گهر با امتیازات خوبی که در نیم‌فصل دوم کسب کرد شرایطش در جدول را بهبود بخشید و گر چه هنوز روی کاغذ خطر سقوط را احساس می‌کند، اما بعید است شاگردان قاسم شهبا برای ماندن به دردسر بیفتند. اگر این تیم این هفته بازی خانگی اش مقابل استقلال خوزستان را ببرد بقایش در لیگ را قطعی می‌کند. آبی‌های اهوازی بعد از شش برد پیاپی با خلیفه‌اصل یک تساوی و یک شکست را تجربه کردند و برای بازگشت به شرایط ایده‌آل قبلی محکوم به پیروزی در این بازی هستند.

هوادار تهران – قشقایی شیراز
تیم رضا عنایتی که پدیده این هفته‌های لیگ دسته اول بوده این هفته این فرصت را دارد تا با غلبه بر حریف پایین جدولی خود بار دیگر به مدعیان نزدیک شود. هوادار اگر از سد قشقایی بگذرد ۴۸ امتیازی شده و می‌تواند تا رده ششم جدول صعود کند. قشقایی که همچنان خطر سقوط را احساس می‌کند هفته قبل در شیراز به رایکا باخت و حالا برای جبران آن نتیجه باید از بازی دشوار با هوادار دست پر از میدان خارج شود.

داماش گیلان – نیروی زمینی
یک بازی حساس و شش امتیازی در پایین جدول. همسایه‌های جدولی که هر کدام بازنده این بازی باشند شاید به جمع فانوس به دستان بروند. شرایط هر دو تیم حساس است و البته روی کاغذ وضعیت نیروی زمینی با توجه به ثباتی که دارد بهتر است، اما داماش هم با وجود بحران‌ها و جدایی دوباره سرمربی اش در بازی خانگی برد می‌خواهد تا خیالش یک هفته دیگر برای بقا راحت شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=124709

ثبت نظر

-