واکسن کرونا در هند قیمت گذاری شد

  • کد خبر : 123925
  • 03 مرداد 1399 - 13:14
واکسن کرونا در هند قیمت گذاری شد

به گزارش نیوز و به نقل از تایمز نَو نیوز، پوناوالا گفته است که ۵۰ درصد دوزهای واکسنی که توسط شرکت وی تولید می‌شود به هند عرضه خواهد شد و مابقی به سایر کشورها داده می‌شود.

پوناوالا همچنین گفت که این واکسن‌ها به عنوان بخشی از برنامه‌های واکسیناسیون توسط دولت‌ها خریداری خواهند شد. وی به یک روزنامه گفت که این شرکت سعی خواهد کرد که قیمت واکسن را زیر ۱۰۰۰ روپیه(حدود ۱۳ دلار) نگه دارد.

وی گفت: ما گفتیم که می‌خواهیم نیمی از واکسن خود را به هند و نیمی دیگر را به کشورهای دیگر عرضه کنیم. ما باید درک کنیم که این یک بحران جهانی است و می‌بایست از مردم سراسر جهان در برابر این بیماری محافظت کرد. این بسیار مهم است که ما به طور مساوی کل جهان را ایمن سازیم.

پیش از این پوناوالا گفته بود که این شرکت به دنبال تأییدیه سازمان کنترل دارو هند (DCGI ) برای انجام آزمایشات مرحله ۳ واکسن در هند است. تولید دوزهای این واکسن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد “کووی‌شیلد” نام گرفت

واکسن دانشگاه آکسفورد در هند “کووی‌شیلد”(Covishield ) نامگذاری خواهد شد. هزینه هر دوز این واکسن کمتر از ۱۰۰۰ روپیه خواهد شد و اگر همه چیز خوب پیش برود، این موسسه می‌تواند تولید انبوه واکسن را تا ماه نوامبر(آبان) شروع کند. در مورد آزمایشات نیز این موسسه گفته بیش از پنج هزار نفر برای آزمایشهای بالینی واکسن دانشگاه آکسفورد که توسط این موسسه در هند انجام می‌شود، ثبت نام کرده‌اند و تخمین می‌زند که آزمایشات تا پایان ماه اوت آغاز می‌شود.

اوایل این هفته هند، تولید و کارآزمایی واکسن آزمایشی کووید-۱۹ دانشگاه آکسفورد و  شرکت “آسترازنکا” به نام “ChAdOx۱ “را برای انجام آزمایش فاز ۳ در هند (پس از آنکه این واکسن پاسخ ایمن را در کارآزمایی های بالینی که روی افراد بین ۱۸ تا ۵۵ سال انجام شده بود، نشان داد) آغاز کرد.

شرکت سروم که در شهر “پونه”(Pune) هند قرار دارد، در تولید انبوه واکسن کروناویروس، با دانشگاه آکسفورد همکاری می‌کند. گفتنی است این موسسه پیش از این هم با دانشگاه آکسفورد همکاری کرده و در پروژه تولید واکسن مالاریا هم با این دانشگاه همکاری داشته است. موسسه “سروم” قصد دارد همزمان با تولید واکسن، کارآزمایی بالینی آن را در هند انجام دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=123925

ثبت نظر

-