گری لینکر: کلوپ و گواردیولا قطعاً روی فوتبال تأثیر گذاشته‌اند

  • کد خبر : 1226
  • 19 بهمن 1398 - 22:47
گری لینکر: کلوپ و گواردیولا قطعاً روی فوتبال تأثیر گذاشته‌اند

گری لینکر: کلوپ و گواردیولا قطعاً روی فوتبال تأثیر گذاشته‌اندنیوز/ شهراد باغستانی؛ مجری مطرح شبکه «BBC» و مهاجم سابق تیم ملی انگلیس در جدیدترین گفت‌وگوی خودش با نشریه «گاردین» دیدگاهش درباره تغییر در VAR، یورگن کلوپ و پپ گواردیولا را بیان کرده و حتی نگرانی‌اش درباره برگزیت را بروز داده است. گزیده‌ای از این مصاحبه جذاب را در ادامه می‌خوانید.

برگزیت
به نظر می‌رسد گری لینکر به‌عنوان یکی از پردرآمدترین مجری‌های حال حاضر شبکه BBC از مشکلات و دلهره‌های روز جهان دور باشد، اما او همچنان یکی از سیاسی‌ترین افراد مشهور دنیاست که خصوصاً برای ورزش انگلیس به‌شدت دلسوزی می‌کند. او حتی غم و اندوه خودش از داستان برگزیت و جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا را پنهان نمی‌کند. لینکر ابتدا در این باره می‌گوید: «برای من سخت است که این را درک کنم، اما این یک معامله تمام شده است، بنابراین باید با آن کنار بیاییم. من دیگر درباره آن توئیت نخواهم کرد.»

تأثیر کلوپ و گواردیولا
در همین حال فوتبال برای گری لینکر تسلی‌بخش و جذاب است و به او انرژی می‌دهد. او اهمیتی نمی‌دهد که یورگن کلوپ آلمانی است یا پپ گواردیولا از کاتالونیا آمده. لینکر نمایش‌های بی‌سابقه‌ای که لیورپول و منچسترسیتی در سالیان اخیر داشته‌اند را جشن می‌گیرد. به محض اینکه بحث به فوتبال کشیده می‌شود، روی لبان لینکر لبخند خسته‌ای نقش می‌بندد و درباره کلوپ و گواردیولا می‌گوید: «بدیهی است پپ و کلوپ روی فوتبال تأثیر گذاشته‌اند. آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارند، اما هر دو هیجان‌انگیز هستند. مطمئناً بین ۵ مربی برتر جهان قرار می‌گیرند و یا شاید ۲ مربی برتر جهان باشند. سبک‌های مختلف آن‌ها به رقابت‌شان اضافه شده. من عاشق هر دوی آن‌ها هستم، اما با کلوپ بیشتر ارتباط برقرار می‌کنم.» لینکر در ادامه ضمن تمجید از پپ بیان می‌کند: «اما آنچه گواردیولا انجام داده ویژه است. در بارسلونا او مربی بسیار جوانی بود که بازیکنان را متحول می‌کرد. سیستم تیم او براساس سیستم کرویف بود که من و پپ هم در بارسا با آن بازی کردیم. این‌طور که وقتی توپ را به دست آوردید هرقدر می‌توانید زمین را بزرگ‌تر کنید و اگر توپ ندارید زمین را برای حریف کوچک کنید. کلوپ هم سبک خاص خودش را معرفی کرده. این بازی خیلی پویاست و از بالا فشار می‌آورد. این سبک بازی آمادگی بدنی و ذهنی بین بازیکنانش ایجاد کرده است. آنچه کلوپ در دورتموند انجام داد قابل توجه بود و آنچه در لیورپول ساخت حتی بهتر هم هست.» لینکر درباره مهره‌های لیورپول هم گفت: «آن‌ها بازیکنان ویژه زیادی دارند، به‌خصوص مثلث خط حمله‌شان، اما ترنت خیلی خاص است. آرنولد یکی از بازیکنانی است که من هر بازی تماشایش می‌کنم و سه یا چهار مورد از او می‌بینم که پیش خودم می‌گویم «وای خدای من». مثل نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا و آن کرنر سریع. چه کار قابل‌توجهی برای یک بچه. داشتن چنین شجاعتی برابر برخی از بهترین بازیکنان جهان. آن حرکت می‌توانست پایان احمقانه‌ای داشته باشد، اما او باهوش بود.»

گری لینکر: کلوپ و گواردیولا قطعاً روی فوتبال تأثیر گذاشته‌اند

رنج کشیدن برای لحظات بهتر
گری لینکر در واکنش به تحت سلطه قرار گرفتن لیگ برتر توسط لیورپول هم اظهار داشت: «درخشش لیورپول اگر آن‌ها بتوانند ماه مارس قهرمان شوند قابل‌توجه خواهد بود، اما اگر منچسترسیتی فصل بعد بتواند دفاعش را مرتب کند، این اتفاق راحت نمی‌افتد.» مجری معروف BBC درباره کاهش بیگ‌سیکس به بیگ‌تو هم بیان می‌کند: «مردم می‌گویند چه اتفاقی برای منچستریونایتد رخ داده؟ اما چرخه فوتبال همین است و همیشه برای منچستریونایتد بعد از فرگوسن خیلی سخت بوده. همین مسئله برای آرسنال هم هست. به محض اینکه شخصیت بزرگی مثل ونگر را از دست دادند که در اداره باشگاه تسلط داشت. یک دوره، یک دهه یا حتی بیشتر می‌گذرد تا همه‌چیز درست شود. طرفداران فوتبال صبور نیستند، اما وقتی دوباره همه‌چیز بهتر شود، خوب خواهند شد. گاهی اوقات خوب است که برای بهترین لحظه‌ها رنج بکشیم.»

بازی کردن در سیتی
باز هم بحث به کلوپ و گواردیولا می‌رسد. اینکه لینکر دوست داشت در تیم کدام‌یک از آن‌ها بازی کند؟ پاسخ گری جالب است. او می‌گوید: «سؤال خیلی خوبی بود. بعضی‌وقت‌ها فکر می‌کنم کلوپ، برخی‌اوقات هم گواردیولا. هر دوی آن‌ها باعث پیشرفت بازیکنان می‌شوند، اما من برای منچسترسیتی مناسب‌تر خواهم بود. در لیورپول مثلث خط حمله نزدیک به خط میانی بازی می‌کند که نقطه قوت من نبود. من یک مهاجم نوک بودم که بیشتر دوست داشت نزدیک به دروازه باشد، درست مثل آگوئرو. با این حال با لیورپول هم سازگار می‌شدم. همیشه فکر می‌کنم توپ نگه داشتن سخت است، اما یادم می‌آید زمین‌های که روی آن‌ها بازی می‌کردیم مزخرف بودند. این تنها چیزی است که به آن حسادت می‌کنم. امروزه زمین‌های بازی شبیه میز بیلیارد هستند.» آیا لیورپول بهترین تیمی است که تا به حال دیده‌ای؟ لینکر در واکنش به چنین سؤالی هم می‌گوید: «بی‌تردید. منچسترسیتی هم همین‌طور. آمار آن‌ها در یک لیگ رقابتی این را می‌گوید. بازی تکامل پیدا می‌کند و به همین دلیل اگر تیم من در سال ۱۹۹۰ را برابر یک تیم مدرن قرار دهید، به قتل خواهد رسید.»

VAR علیه دست خدا
در این فصل کمک‌داور ویدئویی چندان موفق نبوده، مسئله‌ای که لینکر این‌گونه درباره‌اش توضیح می‌دهد: «همیشه مشکل وجود داشته، اما قانون آفساید واقعاً من را آزار می‌دهد. چندی پیش به دیدار هیئت مدیره قانون‌گذاران فوتبال (IFAB) رفتم. آن‌ها برای اینکه دیدگاه من را بدانند بسیار مشتاق و مهربان بودند. من گفتم چیز‌های نقطه‌ای (میلی‌متری) باید بروند. ما برخی اوقات نمی‌دانیم نقطه آخر دقیقاً از کجا شروع می‌شود. این یک خطای آشکار نیست. به آن‌ها گفتم که فکر می‌کنم VAR باید چگونه باشد. در هر صورت این تکنولوژی هند‌هایی مثل دیگو مارادونا و تیری آنری را متوقف می‌کند. این تمام چیزی است که می‌گوییم VAR باید باشد.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=1226

ثبت نظر

-