دستگیری گنج یابان غیرمجاز در اراک

  • کد خبر : 122093
  • 01 مرداد 1399 - 15:06
دستگیری گنج یابان غیرمجاز در اراک

به گزارش نیوز ، ماموران انتظامی شهرستان فراهان با حضور به موقع خود حفاران غیرمجاز آثار باستانی را غافلگیر کردند و آن‌ها را قبل از اقدام دستگیر و از این افراد یک دستگاه گنج یاب و دیگر وسایل حفاری کشف کردند.

سرهنگ اسفندیار نظری فرمانده انتظامی شهرستان فراهان با تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که افرادی در سطح شهرستان قصد حفاری به منظور کشف عتیقه جات و آثار باستانی را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ نظری افزود: پس از اطمینان از صحت موضوع، تیمی از مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ به محل اعزام و ۴ نفر را با یک دستگاه خودرو سواری در محل مشاهده کردند.

در خودروی گنج یابان غیرمجاز چه بود؟

او اضافه کرد: پس از بررسی‌های میدانی و تحقیقات پلیس مشخص شد که این افراد درصدد حفاری غیرمجاز در سطح شهرستان هستند و در بازرسی از خودروی آنان، یک دستگاه گنج یاب و دیگر وسایل متفرقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فراهان با اشاره به عزم و اراده راسخ پلیس در برخورد قاطع با غارتگران میراث فرهنگی و آثار باستانی، از عموم شهروندان خواست تا هرگونه اخبار و اطلاعات خود مبنی بر تردد افراد و یا وسایل نقلیه مشکوک را با سامانه تلفنی ۱۱۰ به عنوان پل ارتباطی پلیس و مردم در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=122093

ثبت نظر

-