اعتصاب ده‌ها هزار نفری کارگران در آمریکا در اعتراض به نژادپرستی

  • کد خبر : 119999
  • 30 تیر 1399 - 21:23
اعتصاب ده‌ها هزار نفری کارگران در آمریکا در اعتراض به نژادپرستی
به گزارش نیوز،

سازمان‌دهندگان اعتصاب ملی کارگران می‌گویند ده‌ها هزار نفر قرار است امروز دوشنبه در بیش از بیست شهر آمریکا در اعتراض به نژادپرستی سیستماتیک و نابرابری اقتصادی که در دوران همه‌گیری کرونا تشدید شده، دست از کار بکشند.

اخبار بین الملل-این حرکت « اعتصاب برای زندگی سیاه‌پوستان» نام‌گذاری شده و اتحادیه‌های کارگری همراه سازمان‌های عدالت اجتماعی و نژادی از نیویورک تا لس آنجلس قرار است در یک سری اقدامات برنامه‌ریزی شده شرکت کنند. سازمان‌دهندگان این اعتصاب گفته‌اند که از آن جا که توقف کار در کل روز ممکن نیست، شرکت‌کنندگان در ساعت ناهار تجمع خواهند کرد یا دقایقی را در بزرگداشت جان سیاه‌پوستان از دست رفته بر اثر خشونت پلیس، سکوت خواهند کرد.

«اش-لی هندرسون» یکی از سازمان‌دهندگان و عضو ائتلافی که در کنار بیش از ۱۵۰ سازمان دیگر جنبش «زندگی سیاه‌پوستان با ارزش است» را تشکیل می‌دهند، گفت: ما کشوری را می‌سازیم که در آن زندگی سیاه‌پوستان در هر جنبه اجتماع با ارزش است—از جمله در محل کار.

در میان اعتصاب‌کنندگان، کارگران ضروری مثل کارمندان خانه‌های سالمندان، نگهبانها، پیک‌ها، کانیوزن غذاخوری‌ها و فرودگاه‌ها هم حضور خواهند داشت.

اعتصاب‌کنندگان خواستار اقدام سریع شرکت‌ها و دولت برای مقابله با نژاد پرستی سیتماتیک و نابرابری اقتصادی که مانع فعالیت و پیشرفت شغلی بسیاری از سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها می‌شود، خواهند شد.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، شرکت‌کنندگان در اعتصاب از سران شرکت‌ها و مقامات منتخب دولت خواهند خواست که از قدرت اجرایی و قانون‌گذاری خود برای تضمین این مسئله استفاده کنند که مردم از همه نژادها می‌توانند پیشرفت کنند. این تقاضا شامل افزایش حقوق و اجازه دادن به کارگرها برای تشکیل اتحادیه به منظور باز شدن دستشان برای مذاکره بهتر در خصوص مراقبت‌های بهداشتی، مرخصی و حمایت از کودکانشان خواهد بود.

در منهتن قرار است کارگران بیرون هتل بین‌المللی ترامپ تجمع کنند و خواستار تایید و امضای قانون حمایت از کارگران، HEROES، از سوی ترامپ شوند. همچنین قرار است «چاک شومر»، سناتور دموکرات هم در تجمع کارگران حاضر شود.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» به دست پلیس صحنه اعتراض بوده‌اند. در روزهای اخیر بخصوص شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» شاهد اعتراضات بوده است. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=119999

ثبت نظر

-