کشف ۶ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵ میلیاردی در کرمان

  • کد خبر : 119810
  • 30 تیر 1399 - 17:47
کشف ۶ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵ میلیاردی در کرمان

 

 رئیس پلیس آگاهی استان از کشف ( کشف ۶ فقره کلاهبرداری ) یک مورد جعل هویت و کشف شش فقره کلاهبرداری با عنوان فروش خودروهای لیزینگی خبر داد.

به گزارش نیوز، سرهنگ یدالله حسن‌پور در این خصوص گفت: در پی شکایت چند نفر از همشهریان مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان فروش خودروهای لیزینگی، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام یکسری اقدامات پلیسی و استفاده از منابع اطلاعاتی موفق به شناسایی یک نفر متهم شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به دستگیری متهم در تهران بیان داشت: این متهم ضمن جعل هویت و اجاره یک باب دفتر مجلل اقدام به کلاهبرداری با عنوان فروش خودروهای لیزینگ با اقساط دراز مدت می‌کرد که با توجه به احتمال افزایش شمار شکات، تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان با تاکید بر کسب اطمینان و شناسایی دقیق افراد و دایرکنندگان واحدهای خدماتی بازرگانی و تجاری که به عناوین مختلف اقدام به فعالیت می‌کنند از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با موارد مشکوک در رابطه با اینگونه فعالیت‌ها، مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

پایگاه اطلاع رسانی عصر خودرو - بازار شیرین خودروهای قسطی

کشف ۶ فقره کلاهبرداری

در باره لیزینگ خودرو:

در واقع مجموعه ای از فعالیت های اعتباری مبتنی بر روش اجاره می باشد ، که در همان ابتدای امر باید مشخص گردد چه نوع قراردادی قرار است بین دوطرف معامله اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی منعقد گردد .

لیزینگ شامل مجموعه ای از مبادلات اقتصادی ازجمله : قرارداد فروش اقساطی کالا ، اجاره به شرط تملیک ، اجاره و … می باشد .

گفتنیست براساس قرارداد لیزینگ موجر یا همان مالک ، کالای مورد نیاز مستاجر یا همان استفاده کننده از تسهیلات را با استفاده از منابع مالی خود تامین می کند و مورد اجاره را در مدت و شرایط تعیین شده در اختیار مستاجر قرار می دهد. مستاجر هم این اختیار را دارد که در پایان مدت قرار داد بعد از انجام تعهدات خود و پس از تسویه مورد اجاره را به تملک خود در بیاورد . در ادامه به ارتباط لیزینگ و صنعت خودرو می پردازیم . باتوجه به مبهم بودن قیمت نهایی خودروها در بازارفعلی شرایط به کمک شرکت های لیزینگی آمده و باعث توجیه کردن خرید اقساطی از این شرکت ها شده است.

یکی از روش‌های رایج در زمینه خرید خودرو که در حال حاضر در کشور ما و همچنین بسیاری از کشورهای دنیا درحال انجام است خرید اقساطی خودرو می باشد ، که افراد می توانند از طریق تامین اعتبار بخشی از هزینه خودرو ، صاحب خودرو شوند . از آنجا که قیمت خودرو از الگوی خاصی پیروی نمیکند،  بسیاری از افراد که مدت ها مبالغی را برای خرید خودرو پس انداز کرده اند باتوجه به نرخ تورم فعلی دیگر قادر به خرید خودرو نیستند . برای این دسته از افراد تنها راه ممکن خرید اقساطی خودرو می باشد .اما اینکه از کدام ارگان ، نهاد یا موسسه می توانند خودروی اقساطی بخرند و به کدام نهاد اعتماد کنند نیازمند تحقیق و بررسی فراوان و رجوع به مراکز معتبر می باشد .

در روش لیزینگ خودرو و یا فروش اقساطی خودرو ، خریدار مبلغ مورد معامله را طبق قرارداد منعقد شده وبه صورت اقساط به شرکت ارائه دهنده لیزینگ پرداخت می نماید. در طول مدت پرداخت سند خودرو در رهن باقی مانده و بعد از پایان قرارداد و درصورت انجام تعهدات از سوی خریدار سند خودرو به نام وی زده خواهد شد.

مهمترین مزایای لیزینگ خودرو :

  • مدیریت منابع مالی خریدار
  • سرعت عمل در تحویل کالا ، به طورمعمول لیزنگ ها خودروی مورد قرارداد را در فاصله زمانی بسیار کوتاهی تحویل خریدار می دهند که این زمان معمولا کمتر از دو هفته می باشد و در مقابل شرکتهای خودرو ساز یا دریافت وام بانکی که ممکن است چند هفته طول بکشد بسیار حائز اهمیت می باشد.
  • امکان استفاده بهینه و درست از نقدینگی
  • انعطاف پذیری بالای خرید ، به گونه ای که بتوان قرارداد را با شرایط خریدار مطابقت داد.
  • جلوگیری از سوء استفاده های احتمال
  • نداشتن محدودیت های اعتباری ، به گونه ای که بتوان درخواست های خریدار را از لحاظ میزان اعتبار به نحو مطلوبی پوشش داد

گفتنیست درتمامی قراردادهایی که به صورت لیزینگ منعقد می گردند ، نحوه بازپرداخت اقساط آن باید در فواصل زمانی از منظم  و از پیش تعیین شده به صورت ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه و یا سالانه پرداخت گردد.

اخبار نیوز را دنبال کنید ...

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=119810

ثبت نظر

-