از کابوس تا درخشیدن ستاره‌بخت؛ زمانی برای رستگاری داوید لوئیس

  • کد خبر : 119607
  • 30 تیر 1399 - 14:21
از کابوس تا درخشیدن ستاره‌بخت؛ زمانی برای رستگاری داوید لوئیس

به گزارش نیوز، ماه گذشته وقتی فوتبال بعد از وقفه‌ای چند ماهه به دلیل شرایط عجیب شیوع ویروس کرونا دوباره زندگی خود را در انگلیس از سر گرفت به نظر می‌رسید که داوید لوئیس در اوج ناآمادگی به بازی‌ها برگشته است. مدافع برزیلی آرسنال در بازی ماه قبل این تیم مقابل منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد از روی نیمکت به زمین آمد؛ ابتدا باعث شد پاسی که دبروینه داده بود در مسیر رحیم استرلینگ قرار بگیرد و بعد هم یک پنالتی به حریف تقدیم کرد و با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد.

عملکرد وحشتناک لوئیس در آن نیم ساعت در شهر منچستر منجر به این شد بسیاری از کارشناسان به این نتیجه برسند که روزهای حضور او در آرسنال به پایان رسیده است. جیمی کاراگر بازیکن سابق لیورپول و کارشناس فعلی شبکه اسکای‌اسپورت یکی از همین نفرات بود که گفت این نمایش لوئیس به این معنی است که او برای آخرین بار پیراهن آرسنال را می‌پوشد.

اما یک ماه بعد از آن شب کابوس‌وار، لوئیس دوباره به قلب خط دفاعی آرسنال برگشت و همه اشتباهات قبلی خود را جبران کرد. او در بازی شنبه شب آرسنال مقابل منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد بی‌نقص کار کرد. این بازی تبدیل شد به زمانی برای رستگاری داوید، بازیکنی که توانایی خودش را به حریف قدرتمندی مثل منچسترسیتی نشان داد و زمینه‌ساز برد ۲ بر صفر توپچی‌ها شد.

موج حملات گسترده سیتی یکی پس از دیگری از راه می‌رسید اما داوید این بار با اعتماد به نفس بالا برنامه‌های دفاعی تیمش را اجرا کرد و در بازیسازی از خط دفاع نیز نقشی ویژه داشت. البته با وجود همه انتقادهایی که از لوئیس در یک ماه گذشته می‌شد پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی کسی بود که از توانایی‌های او تمجید می‌کرد و انتظار درخشش او را داشت. قبل از بازی، گواردیولا گفت نمی‌شود لوئیس را فقط بابت یک بازی پراشتباه در ورزشگاه اتحاد قضاوت کرد: «من احترام زیادی برای او و کارهایی که تا به حال در دوران فوتبالش انجام داده، قائلم. او یک بازیکن استثنایی است و ذهنیت و به‌ویژه شخصیت فوق‌‌العاده‌ای دارد. وقتی حرف‌های کارشناسان در مورد او را می‌شنوم با صدای بلند می‌خندم. خیلی از آنها مدافع بوده‌اند و انگار باور دارند خودشان در دوران ۱۵ یا ۲۰ ساله بازیگری‌شان هیچ اشتباهی مرتکب نشده‌اند. خیلی خوشحالم که لوئیس همچنان بازی می‌کند و مطمئنم که او روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت و البته اشتباهات دیگری هم خواهد داشت چون این بخشی از فوتبال است.»

بعد از بازی مقابل سیتی که لوئیس و هم‌تیمی‌هایش نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند و فصل جدیدی را در دوران حضور میکل آرتتا رقم زدند و تیم‌شان را به فینال جام‌حذفی رساندند، این مدافع برزیلی اعتراف کرد انتقادهای زیادی را شنیده و مجبور بوده که دوام بیاورد و در این دوران سخت کم نیاورد‌: «خیلی از من انتقاد شد، فکر می‌کنم خودتان هم می‌دانید اما این بخشی از فوتبال است. من در طول دوران فوتبالم یاد گرفته‌ام که بخشی از فوتبال این است بتوانی دوام بیاوری و ادامه دهی. در هر بازی تو می‌خواهی از تیمت دفاع کنی و در طرف مقابل هم افرادی هستند که می‌خواهند از تیم‌های دیگری حمایت کنند. همه چیز به کم نیاوردن مربوط می‌شود و این همان کاری است که من انجام دادم. من بعد از اشتباهاتم هر روز سخت کار کردم. مسئولیت اشتباهاتم را به گردن گرفتم و به اندازه‌ای بالغ هستم که آن را درک کنم. همچنین متواضع بودم و سعی کردم با کار کردن بیشتر، اشتباهاتم را از بین ببرم.»

حضور در فینال جام‌حذفی هم نکته‌ای است که برای داوید لوئیس جذابیت زیادی دارد و او با وجودی که سال‌ها در چلسی بازی می‌کرد و دو بار این شانس را داشت که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ با این تیم در فینال بازی کند اما هر دو بار از فهرست تیم کنار گذاشته شد و چلسی هم هر دو بار فاتح جام شد.

حالا گویی همه‌چیز بر وفق مراد داوید است و ستاره بخت او شروع به درخشیدن کرده است. او حالا می‌خواهد هم اوضاع را برای خودش مرتب کند و جواب منتقدان را بدهد و هم در فینال جام‌حذفی بدرخشد و یک جام مهم را همراه با قرمزهای لندن کسب کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=119607

ثبت نظر

-