اثر رونق مسکن بر قیمت نجومی طلا

  • کد خبر : 117761
  • 29 تیر 1399 - 2:56
اثر رونق مسکن بر قیمت نجومی طلا

به گزارش نیوز، به نقل از سایت طلا؛ در پی انتشار اطلاعات وضعیت بازار مسکن در ایالات متحده طی ماه ژوئن، طلا نیز بار دیگر در مناطقی نزدیک به اوج قیمت، معامله شد. در این انتشار داده ها، وضعیت مسکن فراتر از انتظارات بهبود یافته است. وزارت بازرگانی روز جمعه اعلام کرد مسکن آمریکا فعالیت فصلی خود را با رشد ۱۷.۳ درصدی آغاز کرده و به نرخ تعدیل شده سالانه ۱.۱۸۶ میلیون واحد در ماه ژوئن رسیده است.

پیش‌بینی های اجماع‌شده توسط اکثر نهادهای خبری و رسانه ای  حاکی از آن است که رقم آغاز فعالیت فصلی این بازار ۱.۱۶۹ میلیون واحد باشد. داده های ماه مه نیز به رقم ۱.۰۱۱ میلیون واحد بازبینی شد. شروع کار بازار مسکن در سال جاری با ۴ درصد کاهش همراه بوده است. 

همزمان،‌ اطلاعات مجوزهای ساختمانی ـ که مقدمه پروژه های آتی محسوب می شود ـ نیز نشان می دهد که پس از تجدیدنظر در ماه مه ، ۲.۱ درصد رشد داشته و به رقم ۱.۲۴۱ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که رقم مذکور در یک سال،‌ نسبت به همین مدت زمانی در سال ۲۰۱۹، ۲.۵ درصد کاهش داشته است. 

پس از انتشار این اطلاعات ، قیمت طلا نزدیک به بالاترین نرخ روزانه رسید و در آخرین معاملات آتی کومکس با قیمت ۱.۸۰۷.۵۰ دلار، افزایشی  ۰.۴۰٪ در یک روز را ثبت کرد. تحلیلگران در واکنش به این اطلاعات پیش بینی می کنند که بخش مسکن یکی از سریع ترین و تاثیرگذارترین مولفه ها برای بهبود تولید ناخالص داخلی باشد؛ با توجه به اینکه نرخ بهره در ایالات متحده دست کم برای آینده ای قابل پیش بینی، بسیار پایین خواهد بود. 

با وجود افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ در بسیاری از مناطق این کشور، مجددا محدودیت های سخت‌تری در برخی از خدمات ایجاد شده اما به نظر نمی رسد که این تدابیر، هنوز تاثیری بر بخش ساخت و سازها گذاشته باشد. در واقع، بررسی NAHB نشان می دهد که سازندگان ساختمان اعتماد دوباره ای به بخش های ملی آپارتمان سازی داشته ـ به اندازه ای که در ماه مارس وجود داشت ـ و همین امر باعث می شود در اینده ترافیکی از خریداران ایجاد شود. 

با توجه به نرخ وام های تاریخی کم بهره، باقیمانده امسال و تا سال ۲۰۲۱، سرمایه گذاری در بخش مسکن سریعترین مؤلفه تولید ناخالص داخلی برای بهبودی از رکود اقتصادی است. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=117761

ثبت نظر

-