آرسنال – منچسترسیتی؛ نبرد حذفی میکل و پپ

  • کد خبر : 116979
  • 28 تیر 1399 - 12:30
آرسنال – منچسترسیتی؛ نبرد حذفی میکل و پپ

به گزارش نیوز، فرقی نمی‌کند کرونا باشد یا نباشد، بازی با حضور تماشاگران برگزار شود یا پشت درهای بسته انجام شود، قانون سنتی انگلیسی‌ها در برگزاری نیمه‌نهایی جام‌حذفی در ورزشگاه ومبلی لندن باید در نظر گرفته شود. امشب از ساعت ۲۳:۱۵ آرسنال و منچسترسیتی در شرایطی مقابل همدیگر قرار خواهند گرفت که کسب جام در فصل جاری برای‌شان لازم است. سیتی گواردیولا ناکامی لیگ برتر را فراموش می‌کند و آرسنال میکل آرتتا هم برای فصل آینده زمان می‌خرد. ضمناً فراموش نکنید یکی از راه‌های رسیدن به سهمیه از قهرمانی جام‌حذفی می‌گذرد.

آرسنال
پیروزی مقابل لیورپول روحیه و انگیزه آرسنالی‌ها را برای غلبه بر سیتی افزایش داده است. تیمی که در جایگاه نهم لیگ برتر قرار دارد و این روزها باید با برنلی و شفیلدیونایتد در میانه جدول رقابت کند. آرسنال برای اینکه بیشتر از این برچسب تیم معمولی را یدک نشد باید از میانبر جام‌حذفی در جهت اقناع هوادارانش استفاده کند. مسیر آرسنال در جام‌حذفی تا نیمه‌نهایی با غلبه بر تیم‌های بورنموث، پورتسموث و شفیلدیونایتد صورت گرفته و حالا شانس رسیدن به رکورد ۲۱ فینال جام‌حذفی را دارند. تیمی که آخرین بار سال ۲۰۱۷ قهرمانی را جشن گرفت و آرون رمزی و الکسیس سانچس زننده گل‌هایش مقابل چلسی بودند. آرسنال ۱۳ بار این جام را بالای سر برده است.

منچسترسیتی
سیتی به خودی خود ناکام است چون قافیه قهرمانی را به لیورپول واگذار کرد. در تفکر مربی همچون پپ گواردیولا قهرمانی در جام‌حذفی هیچ‌وقت راضی‌کننده نیست اما برای اینکه دست خالی فصل را به اتمام نرساند همین هم غنیمتی است. ضمن اینکه قهرمانی در جام اتحادیه و همچنین حضور در لیگ قهرمانان اروپا تا این لحظه برای سیتیزن‌ها به دست آمده است. اگر این دو جام هم اضافه شود آن‌وقت گواردیولا می‌تواند به خوبی از تلخی ناکامی در لیگ بکاهد و دفاع کند. سیتی بعد از شکست مقابل ساوتهمپتون در سه بازی پیاپی خود به برتری رسید و با برد مقابل بورنموث در شرایطی مطلوب قرار دارد. بعد از شکست پورت واله، فولام، شفیلدونزدی و نیوکاسل حالا نوبت آرسنال است.

‌‌مصدومان و محرومان
آرسنال برای این مسابقه برند لنو، گابریل مارتینلی، پابلو ماری و کالوم چمبرز را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. ادی انکتیا نیز آخرین جلسه از محرومیت سه هفته‌ای خود را سپری می‌کند. در طرف مقابل سیتی در شرایط خوبی به سر می‌برد و فقط مصدومیت زانوی سرخیو آگوئرو است که دست سرمربی این تیم در خط حمله را بسته گذاشته است.

نکات آماری
۷) سیتی موفق شده در ۷ بازی اخیر جلوی آرسنال پیروز شود.
۳) تیم پپ گواردیولا در هر ۳ بازی اخیر مقابل آرسنال ۳ گل را ثبت کرده است.
۳) سال ۲۰۱۸ سیتی در فینال جام اتحادیه با ۳ گل آرسنال را شکست داد و قهرمان شد.
۲) در سال ۲۰۱۷ آرسنال با نتیجه ۲ بر یک سیتی را در همین مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی شکست داد و فینالیست شد تا با غلبه بر چلسی قهرمان شود.
۶) سیتی فصل گذشته برای ششمین بار موفق شد قهرمانی جام‌حذفی را مال خود کند.

ترکیب احتمالی
منچسترسیتی: براوو، واکر، فرناندینیو، لاپورت، مندی، رودری، گوندوغان، برناردو، دُبروینه، استرلینگ، ژسوس
آرسنال: مارتینس، مصطفی، لوییس، تیرنی، بیرین، سبایوس، ژاکا، ساکا، په‌په، لاکازت، اوبامیانگ

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=116979

ثبت نظر

-