تاثیر کرونا بر عملکرد جنسی مردان

  • کد خبر : 116434
  • 27 تیر 1399 - 23:34
تاثیر کرونا بر عملکرد جنسی مردان

نیوز: کووید۱۹ بیماری ناشناخته‌ای است اما اطلاعاتمان از Sars و mers که آنها هم از خانواده ویروس کرونا بودند،نشان می‌دهد شش درصد بیماران Sars و یک چهارم بیماران mers دچار آسیب کلیوی شدند.

به گزارش نیوز به نقل از خبرآنلاین: رضا مطیعی، اورولوژیست نوشت: در مورد کووید۱۹ هم بررسی‌ها نارسایی حاد کلیوی را در بعضی بیماران کووید تایید کرده است. این نارسایی کلیه در  کووید ۱۹ بصورت ATN (آسیب توبولهای کلیه) و سندرم نفروتیک است. بررسی‌ها علت این امر را گیر افتادن ویروس‌های کووید در توبول‌های کلیه و اسیب به این توبول‌ها می‌داند اما هنوز نیاز به مطالعات بیشتری است ولی اینکه داروها و مداخلات درمانی این نارسایی کلیوی را در این بیماران ایجاد کنند بسیار نامحتمل است و باید خود این بیماری را دلیل اصلی این آسیب دانست و همانطور که گفته شد اکثر اوقات بصورت حاد بروز می‌کند و با بهبودی بیمار برطرف می‌شود.

در مورد اثرات کووید ۱۹ بر روی عملکرد جنسی آقایان می‌توان گفت که شایع‌ترین علت اختلال عملکرد جنسی در آقایان  استرس و فشار روحی است؛ پس در مرحله اول حفظ آرامش و مشاوره با روانشناسان راهکاری برای کاهش این اضطراب‌ها است؛ ولی آیا ممکن است این ویروس به دستگاه تناسلی آقایان هم آسیب برساند؟ در این رابطه باید تاکید کنم که مطالعات کمی در این زمینه انجام شده است ولی با توجه به اینکه گرما برای بیضه‌ها بسیار مضر است، کووید با ایجاد تب می‌تواند روند اسپرم سازی را مختل کند که البته این مشکل گذرا است و بعد از یک دوره دوماهه به حالت طبیعی باز می‌گردد.

 ولی مطلب اصلی اینجا است که گیرنده های ACE  که میزبان این ویروس در بدن انسان هستند مثل کلیه و ریه و …در بافت بیضه هم وجود دارند و به طور حتم احتمال آسیب مستقیم به بافت بیضه هم وجود دارد و با توجه به اینکه برای انواع دیگر ویروس کرونا این آسیب‌ها ذکر شده است، گستره این آسیب از التهاب‌های بیضه تا ایجاد ناباروری محتمل است.

در آینده و با گذشت زمان اطلاعات بیشتری در مورد اثرات طولانی مدت این ویروس بر باروری آقایان به دست خواهد آمد .

 


این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=116434

ثبت نظر

-