فیلم صحنه شلاق خوردن پیرمرد رقاص توسط طالبان

  • کد خبر : 116338
  • 10 تیر 1400 - 10:30
فیلم صحنه شلاق خوردن پیرمرد رقاص توسط طالبان
نیوز : صحنه شلاق خوردن پیرمرد، در کلیپ ویدئویی منتشر شده یک پیرمرد افغان در حال رقصیدن با مردی دیگر است و گروهی نیز در حال دست زدن و تماشا کردن هستند.
در کلیپی دیگر عناصر طالبان در حال شلاق زدن پیرمردی هستند که به نظر می رسد همان فرد سالمندی است که در حال رقص بوده است.

فیلم شلاق خوردن پیرمرد به دست طالبان:

اخبار نیوز را دنبال کنید …

سیر تا پیاز ماجرای شلاق خوردن فردوسی پور

طالبان کیست؟

طالبان که خود را امارت اسلامی افغانستان می‌نامند، یک جنبش اسلامی و یک سازمان نظامی متشکل از روحانیان اسلامگرای سنی در افغانستان است که از سال ۲۰۰۱ تا اکنون درگیر جنگ در افغانستان است.این گروه از زمان پیدایش در سال ۱۹۹۴ همواره با دولت افغانستان، نیروهای ارتش آمریکا و ناتو جنگیده‌است. طالبان در سطح بین‌الملل به دلیل تفسیر و اجرای شدید و خشن، آنها از احکام اسلام که منجر به برخورد وحشیانه با بسیاری از افغانها شده‌است، محکوم شده‌اند.

طالبان پس از تصرف افغانستان، از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ با نام امارت اسلامی افغانستان بر این کشور حکومت کرد. در این سال‌ها، کشورهای پاکستان، امارات متحده عربی و عربستان سعودی تنها سه کشوری بودند که طالبان را به رسمیت شناختند. طالبان پس از حمله آمریکا به افغانستان که موجب بنیوزری آنان از قدرت شد، از سال ۲۰۰۶ بار دیگر ضمن اعلام موجودیت، با دولت مستقر افغانستان مبارزه مسلحانه کردند و در بیشتر قسمت‌های جنوب افغانستان به ویژه زابل، قندهار و هلمند نفوذ کردند. از آن زمان، طالبان با نیروهای آمریکا و ناتو نیز در جنگ هستند. رهبر کنونی طالبان پس از کشته شدن ملا اختر منصور، از سال ۲۰۱۶ مولوی هبت‌الله آخوندزاده است. در ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ (۲۹ فوریه ۲۰۲۰) طالبان و ایالات متحده آمریکا در قطر توافقنامه‌ای برای بازگرداندن صلح به افغانستان امضا کردند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=116338

ثبت نظر

-