اظهارات یک متخصص پوست درباره استفاده از ماسک

  • کد خبر : 112734
  • 24 تیر 1399 - 3:35
اظهارات یک متخصص پوست درباره استفاده از ماسک

کد خبر: ۱۵۷۸۱۱

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ – ۲۲:۵۳

دکتر تهرانچی متخصص پوست و مو که امروز میهمان برنامه صبحی دیگر شبکه آموزش بود از عوارض استفاده طولانی مدت ماسک گفت.

به گزارش نیوز استفاده طولانی مدت از ماسک می تواند باعث ایجاد تشدید آکنه شود؛ در حالت طبیعی این حساسیت ضرری به پوست نمی رساند اما اگر از حالت طبیعی خارج شود باید به پزشک مراجعه و یا از داروهای قبلی استفاده شود.

 

برخی از افراد با استفاده از ماسک دچار قرمزی شدید و یا کهیر می شوند، و این موضوع باعث آزار آن ها و گاهی استفاده نکردن از ماسک می شود.

 

باید گفت که کهیر دلایل مختلفی دارد و تنها استفاده از ماسک نمی تواند باعث کهیر در صورت شود؛ برای از بین بردن این حساسیت در قدم اول می توان از آنتی هیستامین استفاده کرد و در صورت خارش زیاد حتما باید به پزشک و یا مراکز اورژانس مراجعه شود.

 

اگر درمان کهیر بیش از دوماه طول کشید باید توسط آزمایش ها علت این حساسیت مشخص شود.

 

برخی از علائم پوستی نشانه کووید ۱۹ است برای اطمینان از این موضوع باید علائم های دیگر این بیماری را در نظر داشت و اگر شکی از آن وجود داشت حتما به مراکزی درمانی مراجعه شود.

 

اگر فردی به صورت مورثی دچار بیماری های زمینه ای باشد و پس از آن به حساسیت های پوستی و تب دچار شود باید برای تشخیص کرونا به پزشک مراجعه کند.

 

در نتیجه استفاده از ماسک به تنهایی نمی تواند دلیل بر حساسیت پوستی شود، حساسیت ها می تواند به دلیل استفاه از داروهای خواب آور، داروهای اعصاب و مُسکن ها باشد.

 

استفاده از ماسک عوارضی برای پوست به همراه  ندارد، در صورتی که کش ماسک باعث تورم گوش شود باید از محلول ضد عفونی موضعی استفاده کرد.

 

منبع: خبرنیوز

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=112734

ثبت نظر

-