خدایی: در رختکن گاز اشک‌آور نمی‌زدند، بهتر نتیجه می‌گرفتیم

  • کد خبر : 112595
  • 24 تیر 1399 - 0:03
خدایی: در رختکن گاز اشک‌آور نمی‌زدند، بهتر نتیجه می‌گرفتیم
خدایی: در رختکن گاز اشک‌آور نمی‌زدند، بهتر نتیجه می‌گرفتیم
نیوز/ مهدی شیروانی؛ مجید خدایی نفر سوم کشتی‌آزاد جهان و سرمربی سال‌گذشته تیم تاثبت‌جهانی‌توس در لیگ‌برتر باشگاههای‌کشور، امسال درلیگ حضور ندارد. نه تنها او در لیگ نیست، بلکه تیم او هم امسال غایب است. پیرامون لیگ با او به گفتگو نشستیم، سرمربی اسبق تیم‌ملی کشتی‌آزادجوانان به نیوز گفت:
* موافق برگزاری مسابقات لیگ‌کشتی هستم ولی نه در ایام شیوع و گسترش ویروس کرونا، زیرا معتقدم سلامتی قهرمانان و کشتی‌گیران، بیشتر از هرچیزی لازم و ضروری است.
* برای حضور در لیگ امسال هم پیشنهاداتی داشتم ولی باتوجه به رفتار و برخورد سازمان‌لیگ در مسابقات پارسال، ترجیح دادم امسال درلیگ شرکت نکنم تا سابقه مربیگری خودم زیر سوال نرود. چون می‌دانم شرایطی پیش می‌آید که نمی‌توانیم کار کنیم. درلیگ سال ۱۳۸۷ که ۱۲ سال جوانتر از الان بودم، تیم‌داری کردم و قهرمان شدم. یعنی کارم را خیلی خوب بلدم ولی بعضی اتفاقات آدم را واقعا دلسرد می‌کند.
* اگر سال گذشته یک‌سری مسائل پشت پرده بوجود نمی‌آوردند، شاید نتیجه خیلی بهتری می‌گرفتیم. مثلا اگر در رختکن ما گاز اشک‌آور نمی‌زدند، بچه‌های ما بهتر کار می‌کردند. از صحنه‌ای که حسن یزدانی و جبرئیل حسن‌اف به‌خاطر زدن گاز اشک‌آور در رختکن ما، چشمان‌شان می‌سوخت و نمی‌توانستند جلوی پایشان را ببینند، فیلم دارم. ولی متاسفانه هیچ‌کس با این اتفاقات و رفتارها، برخورد نکرد.
خدایی: در رختکن گاز اشک‌آور نمی‌زدند، بهتر نتیجه می‌گرفتیم
* می‌گویند چرا تیم‌ها در لیگ‌برتر کشتی فقط یک‌سال شرکت می‌کنند و سال بعد انصراف می‌دهند. لیگ پارسال از روز قرعه‌کشی تا روز پایانی و فینال، پر از حرف و حدیث، حاشیه و مسائل آزاردهنده بود و هیچ اقدامی هم برای جلوگیری از آن‌ها نشد! لیگ پارسال با ۷ تیم شروع شد، اواسط مسابقات به‌دلیل برخورد نامناسب سازمان‌لیگ، نوع برخورد با اسپانسرها، بعضی داوری‌ها و … باعث شد تا دو تیم انصراف دادند و از حضور در ادامه لیگ خودداری کردند. تیم ما هم در آستانه کناره‌گیری و انصراف بود. همین رفتارها، حامیان مالی و اسپانسر‌ها را از ادامه حضور در لیگ‌کشتی دلسرد و ناراضی می‌کند.
* مثلا کشتی‌گیری با تیم ما قرارداد بسته، آی‌دی‌کارتش هم به‌نام تیم ما برایش صادر شده، (هنوز آن را نگه داشته‌ام)، اما روز وزن‌کشی نیامده، در وزن‌کشی شرکت نکرده، تلفنش را خاموش کرد و جواب ما را نیز نداد. هفته بعد برای یک تیم دیگر کشتی گرفت. اگر راجع به مشکلات لیگ پارسال بخواهم حرف بزنم، گفتنی خیلی زیاد است. واقعا لیگ پارسال پر از اشتباه و ایراد بود.
* فدراسیون‌کشتی اگر می‌خواهد لیگ پویا و موفقی داشته باشد، مسابقات لیگ پابرجا و پررونق بماند، مثل لیگ فوتبال یا بعضی رشته‌های موفق در برگزاری مسابقات‌لیگ، باید جلوی بی‌قانونی و جانبداری را بگیرد. کمیته انضباطی خیلی دقیق و بدون حمایت از این تیم یا جانبداری از فلان کشتی‌گیر و مربی، عمل کند و تصمیم بگیرد، تا هیچ خطاکاری احساس امنیت نکند.
* سازمان‌لیگ خیلی تلاش می‌کند تا شور و هیجان را حفظ کند و تنورکشتی و رقابت‌های لیگ‌کشتی را داغ نگه دارد، که فکر می‌کنم اقدامی ارزنده و قابل‌تقدیر است. ولی این‌که گفته شد در شرایط فعلی و گسترش کرونا هم مسابقات لیگ برگزار می‌شود، نگران کننده است. زیرا کشتی‌گیران برای حضور درلیگ، کسب پیروزی و جلب رضایت مسئولان تیم‌شان، نمی‌توانند با همین تمرینات نصفه‌ونیمه، کشتی بگیرند؛ لذا مجبورند تمرینات جدی‌تر و سنگین‌تری دنبال کنند، که همین باعث نگرانی می‌شود.
* ابتدا وظیفه خودم می‌دانم تا برای بازیابی سلامتی کامل حسین نوری، قهرمان کشتی‌فرنگی جهان دعا کنم و خیلی خوشحالم که شنیدم به شرایط مناسب درمانی رسیده و به بخش‌عمومی منتقل شده ولی وقتی کشتی‌گیر زحمتکش و پرتوانی مثل حسین نوری به‌دلیل شیوع کرونا حتی تا مرزِ کما هم پیش رفته، چرا باید جان سایر قهرمانان را به‌خطر بیندازیم؟!
* دکتر شادگان رییس کمیته‌پزشکی اتحادیه‌جهانی‌کشتی گفت عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، می‌تواند در آینده و سال‌های بعد از نابودی کرونا هم عوارض و مشکلات ریوی آزاردهنده‌ای برای کشتی‌گیران داشته باشد. به‌همین دلیل می‌گویم تاقبل از نابودی کرونا بویژه درشرایط فعلی، صلاح نیست لیگِ‌کشتی را برگزار کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=112595

ثبت نظر

-