روسای دانشگاه‌های کالیفرنیا از ترامپ شکایت کردند

  • کد خبر : 109640
  • 21 تیر 1399 - 11:36
روسای دانشگاه‌های کالیفرنیا از ترامپ شکایت کردند
به گزارش نیوز،

روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در ایالت کالیفرنیا به دلیل اعمال قوانین جدید و منع ورود دانشجویان خارجی به این کشور، از دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، شکایت کرد.

اخبار بین الملل-بر اساس قانون جدید آمریکا، اگر دانشجوی خارجی به صورت آنلاین در دانشگاه‌های این کشور ثبت نام کند، دولت برای وی روادید آمریکا صادر نمی‌کند.

شکایت کالیفرنیایی‌ها در دادگاه فدرال کالیفرنیای شمالی و به دست روسای دانشگاه ایالتی و کالج‌های کالیفرنیا پشتیبانی می‌شود. آن‌ها بر این باورند که سیاست جدید فدرال به طور ناعادلانه دانشجویان را آزار می‌دهد و همچنین این برنامه کالج‌ها را از نظر مالی و کسب درآمد با مشکل روبرو خواهد کرد.

«تیموتی وایت»، رئیس دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، در این باره به خبرنگاران گفت: «این سیاستی انعطاف ناپذیر بوده و به صورت ناعادلانه اتخاذ شده است. با این سیاست جذب بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ دانشجویی بین المللی را مختل می‌شود و موقعیتی بسیار دشوار برقرار خواهد کرد.»

در این طرح جدید که در دستورکار دولت ترامپ قرار گرفته است، وزارت امور خارجه آمریکا برای دانشجویانی که در کلاس‌های آنلاین حضور پیدا خواهند کرد، ویزا صادر نمی‌کند و گمرک و حفاظت از مرز‌های آمریکا نیز به این دانشجویان اجازه ورود به خاک آمریکا را نمی‌دهد.

در این میان دانشگاه‌هایی که به صورت ترکیبی از دوره‌های آنلاین و حضوری استفاده می‌کنند، باید به دولت اطلاع دهند و در صورت تغییر شیوه‌های آموزشی خود باید ظرف ۱۰ روز دولت در جریان قرار گیرد.

ترامپ که خود به سیاست‌های مهاجرستیزانه معروف است، این نخستین بار نیست که نظام پناهندگی و مهاجرت را اینگونه هدف قرار می‌دهد؛ پیش از این نیز دولت او در تلاش برای محدود کردن ورود مهاجران به آمریکا بوده است. همچنین، دولت ترامپ پیش از این و در راستای تنش با دولت چین سعی کرده بود ورود دانشجویان چینی را نیز به کشور محدود کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=109640

ثبت نظر

-