کاهش تولید نفت لیبی در سال‌های آتی

  • کد خبر : 107425
  • 18 تیر 1399 - 22:33
کاهش تولید نفت لیبی در سال‌های آتی
به گزارش نیوز،

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد: توقف اجباری تولید نفت از ماه ژانویه احتمالا به کاهش تولید تا ۶۵۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ منجر خواهد شد. تولید نفت این کشور در آغاز سال ۲۰۲۰ حدود ۱٫۲ میلیون بشکه در روز بود.

اخبار اقتصادی– به گفته شرکت ملی نفت لیبی ، این توقف تولید ۶٫۵ میلیارد دلار از میزان تولید نفت این کشور کاسته است که در نتیجه تعطیلی تاسیسات نفتی در ژانویه به دست نیروهای مستقر در شرق در جنگ داخلی بوده است.

شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه ای در وب سایتش اعلام کرد تولید نفت این کشور به علت عدم توانایی دولت برای تامین بودجه درخواستی و از سرگیری سریع تولید نفت، در سال ۲۰۲۲ به نصف کاهش خواهد یافت.

بانک مرکزی لیبی اعلام کرده است توقف تولید تاکنون  ۷ میلیارد دلار خسارت به بار آورده است و درآمد حاصل از فروش نفت در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ برابر با ۲٫۱۷ میلیارد دینار (۱٫۵۶ میلیارد دلار)  بوده که ۸۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال پیش است.

این بانک اعلام کرد ۱٫۲ میلیارد دینار به شرکت ملی لیبی به عنوان «بودجه استثنایی» اختصاص داده است ۱٫۵۵ میلیارد دلار نیز برای پوشش یارانه سوخت و هزینه ها پرداخت کرده است.

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد: خسارت وارده به برخی از میادین نفتی دائمی است و این بدان معناست که برخی از میادین باید بسته بمانند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=107425

ثبت نظر

-