طرز تهیه انواع ته دیگ خوشمزه که هر ایرانی باید بلد باشد

  • کد خبر : 106227
  • 07 مرداد 1400 - 13:45
طرز تهیه انواع ته دیگ خوشمزه که هر ایرانی باید بلد باشد

به گزارش نیوز: ته دیگ خوشمزه‌ ترین و جذاب ترین بخش غذای ما ایرانی‌ها است و از غذا های پرطرفدار در سر سفره هر ایرانی است هر ایرانی یک طرفدار ته‌دیگ؛ کم‌تر کسی را می‌توان پیدا کرد که علاقه‌ای به ته‌دیگ نداشته باشد و در دعوای بین اعضای خانواده برای رسیدن به ته‌دیگ نقشی نداشته باشد. ته‌دیگ‌ های جذابی که می‌شود انواع آن را درست کرد و لذت غذا را چند برابر کرد. در ادامه مطلب طرزتهیه انواع ته دیگ را به شما آموزش می‌دهیم که بتوانید به راحتی درست کنید.

طرزتهیه انواع ته دیگ

۱. ته دیگ زعفرانی

برنج را آبکش کنید و کف قابلمه را نصف فنجان روغن مایع، نصف فنجان آب سرد و نصف فنجان هم زعفران آب کرده پر رنگ بریزید و بعد برنج آبکش‌شده را روی آن بریزید، دم کنی گذاشته و شعله را متوسط بگذارید تا برنج دم بکشد و ته‌دیگ جا بیفتد.

طرزتهیه انواع ته دیگ

۲. ته دیگ نان

کف قابلمه روغن بریزید و نان لواش یا سنگک را به شکل دلخواه کف قابلمه بچینید. سپس برنج را روی نان‌ها بریزید و دم کنید.

۳. ته دیگ کدو حلوایی

کدو حلوایی را پوست بگیرید. دانه‌های آن را جدا کنید، بشویید و قالب بزنید. در این مرحله، کف ظرف را کمی نمک و روغن بریزید. کدو حلوایی‌های قالب زده را کف قابلمه بچینید. روی آن کمی روغن بریزید و مثل همیشه برنج روی آن ریخته و بگذارید دم بکشد.

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه ته ‌چین گرمساری

۴. ته دیگ نان تست

نان تست را قالب بزنید یا به شکل دلخواه برش دهید و کف قابلمه بچینید. سپس روغن بریزید سپس برنج را روی آنها بریزید و دم کنید.

۵. ته دیگ سیب‌زمینی

کمی روغن کف قابلمه بریزید و سیب زمینی‌ها را روی آن بچینید سپس برنج را روی آن بریزید. در تهیه این ته‌دیگ نباید سیب‌زمینی‌ها بیش از حد نازک باشند.

طرزتهیه انواع ته دیگ

۶. ته دیگ سیب زمینی خلالی یا نگینی

سیب زمینی‌ها را خلالی یا نگینی خرد کنید و تا حد امکان همه آنها یک اندازه هم باشند. آنها را ته قابلمه بچینید. نمک بپاشید و روی آنها برنج آبکش شده را بریزید.

۷. ته دیگ اسفناج

برگ‌های تازه اسفناج را کف قابلمه بچینید یا اینکه اسفناجی که برای بورانی دست کرده‌اید را فشرده کنید و کف ظرف بچینید. برنج را روی آن بریزید و دم کنید.

۸. ته دیگ کاهو

کف قابلمه روغن بریزید و یک یا دو لایه کاهو  روی آن بچینید و سپس برنج را روی آن بریزید و دم کنید. ته دیگ کاهو برای پلوهای سبز رنگ عالی است.

طرزتهیه انواع ته دیگ

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=106227

ثبت نظر

-