توصیه مهم یک اقتصاددان به دولت

  • کد خبر : 103294
  • 14 تیر 1399 - 4:48
توصیه مهم یک اقتصاددان به دولت

اقتصاد ایران در حال تجربه شرایط منحصربه‌فردی است. درحالی‌که به‌نظر می‌رسد درآمدهای نفتی حداقل در کوتاه‌مدت منبع قابل اعتمادی برای دولت نباشد، احتمالا بحران کووید-۱۹ کاهش تولید ناخالص داخلی و کسری بودجه دولت را در سال پیش‌رو وخیم‌تر خواهد کرد.

به گزارش نیوز، علاوه بر این، با اقدام دولت مبنی بر فروش دارایی‌های دولتی و آزادسازی سهام‌عدالت و همچنین با هدف‌گیری تورمی بانک‌مرکزی به‌عنوان اولویت سیاستی، به‌نظر می‌رسد سیاست‌گذاران اقتصادی درحال تلاش برای پیشگیری از افزایش شدید بدهی‌ها و رشد نرخ تورم هستند.

در این زمینه، دکتر اسفندیار معصومی، استاد اقتصاد در دانشگاه ایموری آمریکا، می‌گوید: من هیچ سیاست مشخصی برای پیشنهاد به دولت ایران از نظر صرفا اقتصادی، که بتواند کمک قابل‌توجه و فوری به اقتصاد ایران کند ندارم. به نوعی، اگر تمرکز بیش از حد و همیشگی بر شرایط بد کوتاه‌مدت و ارائه راه‌حل‌های کوتاه‌مدت داشته باشیم، همیشه درگیر مشکلات و راه‌حل‌های کوتاه‌مدت باقی خواهیم ماند.

این اقتصاددان تاکید می‌کند: این به معنای این است که ما هیچ مشکل بلندمدتی را حل نمی‌کنیم. اگر من و شما بدانیم که باید بعضی رنج‌ها را در هر صورت تا مدتی متحمل شویم، ممکن است که حداقل این رنج‌ها را برای حل مشکلات بلندمدت‌تر به جان بخریم و با انجام سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت‌تر، خصوصا آن‌هایی که سرمایه و مهارت انسانی و سودآوری را افزایش می‌دهند، به حل مشکلات بلندمدت‌تر بپردازیم.


این مطلب برایم مفید است




۷


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=103294

ثبت نظر

-