اختصاص محورهای چهارگانه همکاری با انجمن علمی تعلیم و تربیت

  • کد خبر : 101744
  • 12 تیر 1399 - 6:22
اختصاص محورهای چهارگانه همکاری با انجمن علمی تعلیم و تربیت
به گزارش نیوز،

این مرکز به منظور تربیت معلم مبلغ و تربیت طلبه معلم برای حضور فعالانه و هدفمند برای آموزش و پرورش کشور شکل گرفته است. مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه های علمیه به عنوان نقطه وصل مطالعات بنیادین تعلیم و تربیت با نیازهای نرم افزاری جامعه سازی اسلامی هدف گذاری شده تا بتواند ضمن رصد نظریه های تولیدی در عرصه تعلیم و تربیت برای عملیاتی نمودن آنها اقداماتی انجام دهد. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالادستی نظام تربیتی کشور نیازمند مراکز ثقل تربیتی برخاسته از معارف دینی و اندیشه ولایی است که این مرکز به سهم خود نقش مهمی در تحقق سند تحول ایفا خواهد کرد.

اخبار اجتماعی – جامعه سازی اسلامی که مرحله قبل از تمدن سازی است مبتنی بر تربیت دینی و اجتماع معنوی است و معلم هویت ساز تربیت دینی است بنابراین در حکومت اسلامی نقش معلم، نقش یک مربی به معنای واقعی مربی است و مربی در مقیاس جامعه اسلامی دارای مختصاتی است که در اندیشه اسلامی به تفصیل جای بحث و گفتگو دارد. پایه فکری و زیربنای اندیشه ای کودک و نوجوان و جوان در مدرسه و با محوریت معلم و مربی شکل می گیرد از این رو دانش معلم، بینش معلم و منش معلم می بایست بر محور دین، در چارچوب اخلاق و با رویکرد منظومه ای و نگاه تمدنی شکل بگیرد تا متربیان و علم آموزانی در طراز آرمان ها و رسالت های انقلاب اسلامی تربیت شوند.

بر اساس همین نگاه این مرکز به همت و اراده و هماهنگی نهادهای حوزوی بویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مدیریت حوزه های علمیه خواهران تاسیس و با تایید هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان هم اکنون قریب به ۵۰۰ طلبه معلم خواهر و برادر در قالب ماده ۲۸ اساسنامه جذب شده اند که در حال طی دوره تحصیلی و مهارتی خود هستند. به منظور تقویت بعد دانشی و مهارتی دانش پژوهان و بررسی رشته های تحصیلی و پروژه های پژوهشی سلسله جلساتی با اساتید و نخبگان عرصه تعلیم و تربیت برگزار شده و خواهد شد که در این جلسه در خدمت اعضای انجمن تعلیم و تربیت حوزه های علمیه هستیم.

پیشنهاد می کنم که ما حول چند محور تفاهم نامه ای داشته باشیم:

بازطراحی رشته های تخصصی این مرکز/ پیشنهاد مساله های تحقیق و ارزیابی طرح نامه های پژوهشی دفتر مطالعات بنیادین تعلیم و تربیت این مرکز/ همکاری با مجله علمی پژوهشی آموزش و پرورش طراز و مجله علمی تخصصی تعلیم و تربیت دینی/ عضویت در شورای علمی و گروه های علمی این مرکز/ همکاری با دبیرخانه دروس تربیت دینی دانشگاه فرهنگیان

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=101744

ثبت نظر

-