رومینا اشرفی قربانی فقر عاطفی شد + فیلم

  • کد خبر : 101413
  • 11 تیر 1399 - 22:01
رومینا اشرفی قربانی فقر عاطفی شد + فیلم

به گزارش نیوز، یک استاد دانشگاه تهران با اشاره به حادثه قتل رومینا گفت: در این ماجرا، پدر دچار غفلت شد و واکنش نشان داد و این به‌خاطر فقر عاطفی است؛ اگر به حقوق عاطفی فرزند توجه نکنیم، گسست ایجاد می‌شود و در این ماجرا گسست شدید بین فرزند و پدر و مادر ایجاد شده بود.

 غلامعلی افروز در نشست علمی تخصصی “تبیین ابعاد جامعه‌شناسی، روان‌شناختی و تربیتی خشونت خانگی و ارائه راهکارهای تربیتی” اظهار کرد: به کار بردن واژه‌ای عاطفی مانند دوستت دارم به فرزندان بسیار موثر است و اگر نیازهای عاطفی کودک تأمین نشود، شاهد رفتارهای خشونت‌آمیز خواهیم بود.

“فقر عاطفی” در خانواده منشأ خشونت‌هایی چون “قتل رومینا”

وی افزود: غفلت از آرامش در خانواده باعث خشونت و تعارضات روانی می‌شود و باید در خانواده حقوق عاطفی حاکم باشد.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به حادثه قتل رومینا اشرفی گفت: در این ماجرا، پدر دچار غفلت شد و واکنش نشان داد و این به خاطر فقر عاطفی است مخصوصاً در خانواده‌هایی که مادر منفعل و پدر دیکتاتورمنش است با خشونت مواجه هستیم.

افروز متذکر شد: کلافگی فکری، ناامنی روانی، تعارضات درونی، فقر مهارت ارتباطی و غافل شدن از آرامش باعث ایجاد رفتارهای خشونت‌آمیز می‌شود از سوی دیگر شاهد هستیم که صدها هزار دختر و پسر در اینستاگرام قربانی شده و اعتیاد به اینستاگرام در نوجوانان افزایش یافته است.

وی با طرح این پرسش که برای جلوگیری از ایجاد رفتارهای خشونت‌آمیز باید چه کار کنیم، گفت: نیاز است آرامش و پیوند عاطفی را در خانواده افزایش دهیم همچنین اعضای خانواده باید مهارت ارتباطی با یکدیگر را قویتر کنند و به ویژگی‌های دل آرام شدن متصل شوند؛ خانواده تنها نهاد فطری، بی‌بدیل و جاودانه انسان است به همین دلیل است که معتقدم در کشور به وزارتخانه خانواده نیاز داریم.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: بچه‌ها حق دارند پدر و مادر را دوست داشته باشند و رومینا اشرفی نیز حق داشت پدر و مادرش را دوست داشته باشد اما دوست نداشت؛ معتقدم گسست بین نسلها معنایی ندارد و گسست مادی و زیستی است و اگر عاطفی شد، خطرناک می‌شود یعنی اگر به حقوق عاطفی فرزند توجه نکنیم، گسست ایجاد می‌شود و در ماجرای قتل رومینا گسست شدید بین فرزند و پدر و مادر ایجاد شده بود.

افروز با اشاره به اینکه فناوری گسست ایجاد نمی‌کند و گسست بین نسلها به دلیل خلأ عاطفی است، مطرح کرد: اعتیاد نوجوانان به فناوری‌های نوین نیز به دلیل گسست عاطفی است؛ اگر پدر و مادر محبوب بچه‌ها شدند، خشونت خانگی معنا ندارد و لازمه آن این است که شخصیت ما آمیزه‌ای از عطوفت، محبت، منطق و استواری باشد و به همه نیازهای روانی عاطفی، شناختی و زیستی فرزندانمان توجه و سعی کنیم نیازها را بدون منت و توقع تأمین کنیم.

وی بیان کرد: بچه‌ها حق دارند که عشق والدین به یکدیگر را ببینند و هفت صفت برای آرامش نیاز است از جمله مثبت‌اندیشی البته مثبت‌اندیشی به معنای ساده‌اندیشی نیست بلکه حقیقت‌نگری است؛ امیدآفرینی یعنی به فردای بهتر امید داشته باشیم، دلها را به یکدیگر نزدیک کنیم و در خانه بین پدر و فرزندان و مادر و فرزندان ارتباط خوبی ایجاد کنیم، اهل خیر و خیرآفرینی و اهل بخشش و تلاش باشیم.

این استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: معتقدم برگزاری کلاس‌های مجازی به زیان بچه‌ها است چرا که کودکان تحت تاثیر امواج موبایل قرار می‌گیرند و از سوی دیگر اقتدار معلم شکسته می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=101413

ثبت نظر

-