عادت‌هایی سالم برای معده‌ی خالی

  • کد خبر : 377320
  • 11 بهمن 1399 - 6:53
عادت‌هایی سالم برای معده‌ی خالی

برترین‌ها: انجام یک سری از کار‌های سالم با معده‌ی خالی، راه بسیار خوبی برای شروع روز و داشتن یک سبک زندگی سالم است. زندگی روزمره‌تان ممکن است پُر از تکاپو و استرس برانگیز باشد، بنابراین افزودن چند عادت سالم، قطعا کیفیت زندگی‌تان را بالا خواهد برد.

اگر نگران هستید که در طول روز فرصت کافی برای ورزش کردن یا ریلکس کردن ندارید، پس بهترین زمان این کار، صبح بعد از بیدار شدن از خواب است. وقتی که از خواب بیدار می‌شوید، بدن‌تان استراحت کافی کرده است و می‌تواند روزش را دوباره از سر بگیرد. شما می‌توانید روزتان را عالی کنید، اما آیا می‌دانید چگونه؟

سوخت و ساز با معده‌ی خالی شرایط ایده آلی برای بدن‌تان ایجاد می‌کند. انجام فعالیت‌هایی که انرژی‌تان را بالا ببرند و تبدیل‌شان به عادتی منظم، تغییراتی در بدن‌تان ایجاد می‌کنند که خیلی زود اثرش را خواهید دید.

آب بنوشید

نوشیدن یک یا دو لیوان آب بعد از بیدار شدن از خواب، فواید زیادی برای بدن‌تان دارد. آب نوشیدن با معده‌ی خالی، کلیه‌ها را که مسئول دفع سموم از بدن هستند فعال می‌کند. فعالیت روده‌ها نیز باعث بهبود گوارش شده و یبوست را برطرف می‌کند. هیدراسیون برای مغزتان نیز خوب است، زیرا به سلول‌ها اجازه می‌دهد خون اکسیژن دار را دریافت کرده و عملکرد خود را بهبود بدهد. در نتیجه هوشیارتر خواهید بود.

میوه بخورید

برخی از افراد تصور می‌کنند خوردن میوه در شروع روز برای بدن مضر است، اما در واقع کاملا برعکس است. خوردن میوه با معده‌ی خالی، عادت سالمی است، زیرا گوارش میوه، انرژی کمی نیاز دارد و به پاکسازی بدن کمک می‌کند. ضمنا میوه‌ها حاوی آب فراوانی هستند. در ابتدا هم گفتیم که نوشیدن آب با معده‌ی خالی چقدر مفید است، پس خوردن میوه با معده‌ی خالی نیز یک راه دیگر برای هیدراته کردن بدن در ابتدای روز است. اگر گاستریت دارید و مرکباتی مانند پرتقال و لیمو با معده‌ی خالی نمی‌خورید، می‌توانید خرما، گلابی و یا سیب بخورید. این میوه‌ها فیبر زیادی دارند.

عادت‌هایی سالم برای معده‌ی خالی

موسیقی آرامش‌بخش گوش بدهید

اگر می‌خواهید ذهن‌تان را برای شروع روز آماده کنید و پُر از انرژی مثبت بشوید، به موسیقی کلاسیک گوش دهید یا مدیتیشن کنید. موسیقی آرامشبخش برای ذهن‌تان شگفت انگیز است و کمک می‌کند ضربان قلب‌تان تنظیم شده و تنفس‌تان کنترل شود. موسیقی کلاسیک به عنوان شیوه‌ای درمانی برای افراد بسیار حساس توصیه می‌شود.

یوگا تمرین کنید

انرژی که اول صبح بعد از بیدار شدن از خواب دارید، بسیار عالیست تا کمک‌تان کند از یوگا با معده‌ی خالی بهره ببرید. اول صبح به دلیل اینکه هنوز چیزی نخورده‌اید بدن‌تان سبُک‌تر، تمیزتر و متمرکزتر روی فعالیت است. بهتر است پوز‌های ساده‌ی یوگا را انجام دهید که نیاز به تحرک بدنی زیادی ندارند. اگر یوگا دوست ندارید، می‌توانید مدیتیشن انجام دهید تا ذهن‌تان آرام شود.

عادت‌هایی سالم برای معده‌ی خالی

بدن‌تان را بکشید

بدن‌تان بعد از هشت ساعت استراحت نیاز دارد تا آرام حرکت کند. یک راه خوب برای کمی فعال کردن بدن، چند دقیقه انجام حرکات کششی است. با این حرکات، عضلات‌تان شل شده و مفاصل‌تان نرم می‌شوند، در نتیجه طی روز دچار درد عضلانی نخواهید شد. یادتان باشد حرکات‌تان نرم و کنترل شده باشند تا آسیب نبینید. نرمش‌های کششی نیز مانند سایر حرکات ورزشی نیاز به دقت و توجه دارند.

ورزش هوازی انجام دهید

ورزش هوازی نیز فعالیت سالم دیگری است که می‌توانید با معده‌ی خالی انجام دهید. پیاده روی یا دوی سبُک و آهسته بعد از بیدار شدن از خواب برای بدن‌تان خوب است، چون کمک می‌کند بدن‌تان را گرم کنید، انرژی می‌گیرید و چربی می‌سوزانید. می‌توایند هر روز یا یک روز در میان این کار را انجام دهید بدون اینکه خیلی خسته شوید. وقتی از خواب بیدار می‌شوید، قند خون و انسولین‌تان بسیار پایین است، بنابراین بدن‌تان چربی را به عنوان انرژی می‌سوزاند.

عادت‌هایی سالم برای معده‌ی خالی

به طور کلی ایده آل این است که ورزش ایروبیک یا هوازی را فورا بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهید. نباید به خودتان زیاد فشار وارد کنید و نهایتا ۴۵ دقیقه کافیست. اگر طولانی‌تر ورزش کنید یا شدت ورزش‌تان زیاد باشد، وارد فاز کاتابولیسم شده و شروع می‌کنید به از دست دادن عضله.

وقتی پیاده روی یا دوی آهسته‌تان تمام شد وقت آن است که صبحانه بخورید و انرژی از دست رفته را برگردانید. پروتئین، برای ریکاوری بعد از تمرین و فعالیت عالیست. نگذارید زمان زیادی از اتمام ورزش‌تان بگذرد و صبحانه بخورید.

اگر می‌خواهید کیفیت زندگی‌تان را بالا ببرید، باید تغییراتی ایجاد کنید. مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که فعالیت‌های سالم گفته شده را تبدیل به عادت کنید و همیشه خوشبین باشید.

منبع: steptohealth

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=377320

ثبت نظر

-