طرز تهیه کیک هویج وگردو خوشمزه

  • کد خبر : 367602
  • 05 بهمن 1399 - 10:50
طرز تهیه کیک هویج وگردو خوشمزه

کیک هویج و گردو از کیک هایی است که اگه مطابق دستور عمل پخته نشود، نتیجه کار جالب نخواهد بود. به دلیل وجود هویج امکان اینکه کیک حالت خمیری و چسبناک به خود بگیرد زیاد است. معمولا مرکز کیک هویج خمیری می شود و کیک به اندازه کافی پف نمی کند که این اتفاق جالبی نیست. بنابراین پیشنهاد می شود که حتما از دستور پیروی کنید و مواد رو کم یا زیاد نکنید.

دستور کیک هویج و گردو خوشمزه …این کیک گزینه مناسبی برای کودکانی هست که خوردن هویج خام را دوست ندارند .

کیک هویج

مواد لازم

    • شکر: ۱ لیوان (۱۲۵ گرم)
    • تخم مرغ: ۳ عدد
    • روغن مایع: نصف لیوان (۷۰ گرم)
    • شیر: ۱ لیوان (۱۲۵ گرم)
    • دارچین: ۱ قاشق مرباخوری
    • هویج رنده شده: ۱ لیوان
    • گردوی خرد شده (درشت): ۱ لیوان (۱۲۵ گرم)
    • آرد: ۲ لیوان (۲۵۰ گرم)
    • بیکبنگ پودر ۲ قاشق غذاخوری
    • وانیل نصف قاشق چایخوری

    با این مقدار مواد اولیه می توانیم برای ۸ نفر کیک هویج با گردو بپزیم.

 >>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه کیک بدون فر خوشمزه

کیک هویج و گردو

مرحله اول

برای تهیه کیک هویج مخصوص ابتدا هویج ها را با پوست کن تمیز می کنیم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم.تخم مرغ ها را یکی یکی در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن داخل کاسه ای می ریزیم و وانیل و شکر را به آن می افزاییم.

مرحله دوم

حالا همگی مواد را با همزن برقی با دور متوسط به مدت ۵ دقیقه می زنیم تا کشدار شود و مایه بدست آمده به رنگ کرم در بیاید. در ادامه روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم می زنیم.

مرحله سوم

سپس بیکینگ پودر و دارچین را به آرد اضافه می کنیم و با قاشق مواد را زیر و رو می کنیم تا با آرد مخلوط شوند و بعد از الک رد می کنیم و این ترکیب آرد را کم کم به مایه ای که در بالا آماده کردیم اضافه می کنیم و در حدی که فقط مواد با ترکیب آرد مخلوط شود می زنیم.

سپس هویج و گردو ها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم و با لیسک مواد را از ته ظرف به روی ظرف می آوریم تا به حالت دورانی مواد ترکیب شود(این روش با هم زدن کاملا فرق دارد پس حتما این کار را انجام دهید)

کیک هویج و گردو

مرحله پنجم

وقتی مایه کیک یکدست شد دیگر دست نگه می داریم چون بافت خمیر باید پر هوا بماند و با تکرار زیاد این کار هوای آن از بین می رود. فر را روشن می کنیم و روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا ۱۵ دقیقه گرم شود و قالب مورد نظر را انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

سپس کف قالب کاغذ روغنی قرار می دهیم و مایه را داخل قالب می ریزیم و داخل فر قرار می دهیم تا به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه کیک پخته شود.برای اینکه از پخت کیک مطمئن شویم بعد از گذشت ۳۰ دقیقه خلال دندان را داخل کیک فرو می کنیم و بیرون می آوریم.

اگر از مایه کیک به خلال چسبیده بود به این معناست که کیک هنوز پخته نشده است و نیاز است به پختش ادامه بدهد و اگر چیزی از مایه به خلال نچسبیده بود کیک آماده شده است و می توانید آن را از فر بیرون بیاورید.

مرحله هشتم

یا به مدت ۱ الی ۲ دقیقه فر را روی گریل قرار دهید تا طلایی تر شود و حتما این ۲ دقیقه مواظب باشید تا روی کیک نسوزد.کیک هویج را از داخل فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا خنک شود و از داخل قالب بیرون می آوریم و روی آن را تزئین می کنیم و نوش جان کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=367602

برچسب ها

ثبت نظر

دیدگاهها بسته است.

-