لحظه ترور و اصابت گلوله به صورت «کندی» رئیس جمهور آمریکا (16+)

  • کد خبر : 290210
  • 05 آذر 1399 - 6:32
لحظه ترور و اصابت گلوله به صورت «کندی» رئیس جمهور آمریکا (16+)

جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در حالی که در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در سفر به شهر دالاس تگزاس همراه با همسرش ژاکلین کندی سوار ماشین روباز بود از داخل ساختمان یک مدرسه و از ناحیهٔ صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

ترور کندی

ترور جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا در جمعه ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در ایالات متحدهٔ آمریکا، در شهر دالاس تگزاس رخ داد. کندی هنگامی که با همسرش ژاکلین کندی سوار ماشین کروک بود، از ناحیهٔ صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او چهارمین رئیس‌جمهور ترور شدهٔ آمریکا بود.

ترور کندی

کندی در روز جمعه ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر در دالاس، تگزاس ترور شد و در بیمارستان پارکلند مموریال درگذشت. «لی هاروی اسوالد» در ساعت ۷ بعد از ظهر همان روز به جرم قتل یک مأمور پلیس دالاسی مجرم شناخته شد و در ساعت ۱۱:۳۰ شب به‌عنوان قاتل رئیس‌جمهور معرفی شد. اسوالد دو روز بعد در ایستگاه پلیس دالاس توسط «جک روبی» به قتل رسید.

«لی هاروی اسوالد» اعلام کرد که او به کسی تیراندازی نکرده و مدعی شد که دارند از او به عنوان «طعمه» استفاده می‌کنند. او مدعی شد که عکسی که او را با سلاح قتاله نشان می‌داد جعلی است و صورت او را به بدن کس دیگری چسبانده‌اند. به دلیل مرگ او، بیگناهی یا مجرمی‌اش هرگز در دادگاهی اثبات نشد. بعضی منتقدان می‌گویند که اسوالد هیچ نقشی در این ترور نداشته‌است.

>>>بیشتر بخوانید:

جهان زیر سایه‌ی ترور؛ مهم‌ترین رویداد‌های بین‌المللی دهه‌ی گذشته

ترور کندی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=290210

ثبت نظر

-