همه چیز درباره گربه ها/دنیای گربه ها را بیشتر بشناسید!

  • کد خبر : 441244
  • 12 مرداد 1400 - 10:09
همه چیز درباره گربه ها/دنیای گربه ها را بیشتر بشناسید!

نیوز: گربه حیوانی درون گرا است و بیشتر ما انسان ها نمی دانیم که مفهوم رفتار گربه ها چیست و چگونه با ما حرف میزنند. ما گربه ها را به سرپرستی می گیریم و آنها را به خانه خود می آوریم، اما موضوع بسیار مهم و چالش برانگیز در نگهداری از گربه ها رفتارهای آن ها می باشد که قادر به درکش نیستیم و گمان می کنیم که گربه تازه وارد شده به خانه ما  باید همانطور که ما دلمان می خواهد رفتار کند.

باید بدانیم که همه حیوانات با نوع حرکات و رفتارشان با ما صحبت می کنند، اما ما حرف آن ها را نمی فهمیم، پس با یاد گرفتن معنی حرکات و حالت های گربه ها هم می توانیم آنان را به خوبی درک کنیم و بهتر متوجه شویم از ما چی میخواهند. در این پست سعی کرده ایم هر آنچه که برای نگهداری و مراقبت از گربه ها نیاز است را برای شما ارائه دهیم تا به راحتی بتوانید بیشتر رفتارها و حرکات گربه تان را درک کنید.

گربه ها

نکات جالب درباره گربه ها

  • بر خلاف سگ ، گربه ها چیزهای شیرین دوست ندارند. دانشمندان معتقدند این امر به دلیل جهش در یک گیرنده اصلی چشایی است.
  • گروهی از گربه ها “کلودر” نامیده می شوند.
  • گربه در ماه های اول نمی تواند از درخت یا از بالای یک سطح بلند پایین بیاید.
  • گربه ها صد صدای مختلف ایجاد می کنند در حالیکه این تعداد در سگ ها فقط شامل ده صداست.
  • در قاره آسیا سالانه چهار میلیون گربه خورده می شود.
  • تقریبا از پوست 24 گربه میتوان یک کت درست کرد.

مشکلات دستشویی کردن در جاهای دیگر

اگر گربه شما به دستشویی کردن در مکان هایی غیر از جعبه بستر خود روی آورده است ، مهم است که بدانید آن ها برای ناراحتی شما این کار را نمی کنند. این رفتار گربه ها اغلب نشانه یک مسئله رفتاری یا پزشکی است بنابراین یادگیری نحوه درک گربه شما مهم است. اضطراب مقصر اصلی این رفتار است و شما هستید که می توانید بفهمید چه چیزی باعث استرس گربه تان می شود. آیا اخیراً نقل مکان کرده اید ، مهمان خانه بوده اید یا جعبه بستر را به مکان دیگری منتقل کرده اید؟ هر قضیه ای که باشد ، می تواند به سادگی منبع اضطراب باشد.

از نظر پزشکی ، می تواند نشانگر مشکلاتی مانند دیابت ، پرکاری تیروئید ، کلیه ، کبد یا دستگاه ادراری باشد. اگر گربه خود را درک نمی کنید و توضیح روشنی در مورد این رفتار غیر طبیعی او وجود ندارد ، ممکن است لازم باشد به یک دامپزشک مراجعه کنید.

گربه ها

رفتارهای جفتگیری در ماده

گربه ها در گرما یا دوران جفتگیری علائم رفتاری بسیار واضحی از خود نشان می دهند که شامل غلتیدن ، مالیدن خود به هر چیز ، بی قراری ، ایجاد صدایی بیش از حد محبت آمیز است. این می تواند یک زمان بسیار خسته کننده و ناراحت کننده برای گربه ماده شما باشد اما مراحلی وجود دارد که می توانید برای حفظ آرامش او انجام دهید.

روشی که می توانید امتحان کنید خواباندن او با حوله گرم است. این به آرامش و کاهش اضطراب او کمک می کند. حواس پرتی نیز می تواند مفید باشد بنابراین بازی با گربه یا دادن اسباب بازی جدید به او می تواند تا حدودی حال او را بهتر کند. شما همچنین می توانید محصولاتی مانند روغن اسطوخودوس را امتحان کنید که دارای اثر آرام بخشی است و می تواند گربه شما را به استراحت و آرامش مورد نیاز خود برساند.

اگر حرارت بدن گربه برای جفتگیری بیشتر شد یا حتی کمتر نشد، عقیم کردن او بهترین گزینه است. در این صورت نه تنها از راحتی بیشتری برخوردار خواهد شد بلکه باعث افزایش طول عمر طبیعی او نیز می شود.

محدوده گذاری

این غالباً یک رفتار غریزی است که بسیاری از حیوانات خانگی نیز دارند. حیوانات خانگی ما ، به ویژه گربه ها ، قلمرو خود را علامت گذاری می کنند تا ادعای خود را در مورد خانه و خانواده خود مطرح کنند.

این رفتار او میتواند به شکل مالیدن خود به شما باشد که این به این معنی می باشد که او شما را از آن خود می داند و با بوی خود می خواهد شما را جز قلمرو خود تعیین کند و همچنیین به این خاطر است که می خواهد بوی شما را به خاطر بسپارد. به همین شکل وقتی گربه خود را به اشیاهایی می مالد ان ها را متعلق به خود می داند.

چنگ انداختن

چنگ انداختن

وقتی نوبت به خراش دادن می رسد ، دلایل اساسی می تواند وجود داشته باشد ، نه به این دلیل که آنها سعی می کنند خود را به دردسر بیندازند! گربه ها اغلب به چندین دلیل از جمله برای تمیز کردن پنجه ها و همچنین مشخص کردن قلمرو خود ، به مبلمان و چیزهای دیگر چنگ انداخته و خراش می دهند.

خاراندن

با این حال ، هنگامی که خارش را بررسی می کنیم ، این یک رفتار غیر طبیعی گربه سان است که نیاز به توجه دارد. خارش شامل لیس زدن یا خراشیدن وسواسی در پوست خود است که می تواند ناشی از تحریک پوست ، وجود انگل یا سایر شرایط سلامتی باشد.

گاز گرفتن

گاز گرفتن به وضوح یک رفتار جدی تر گربه سان است. گاز گرفتن می تواند یک مسئله خطرناک باشد و اغلب به دلیل احساس نیاز حیوان برای اثبات تسلط یا حتی احساس دفاع از قلمرو خود ، ایجاد می شود.

در هر صورت ، اگر گزش به طور فزاینده ای بدتر شد ، ممکن است ایده خوبی باشد که گربه خود را برای مشاوره در مورد چگونگی کنار آمدن با شرایط پیش مربی حرفه ای ببرید. ولی اگر گربه شما آرام انگشتتان را به دندان بگیرد و پس از گذشت چند ثانیه رها کند باید خیلی خوشحال باشید چون در حقیقت به منزله بوسه است و عشق او را نسبت به شما نشان می دهد.

گربه

ادرار زیاد

آیا تعداد دفعات دستشویی گربه تان زیاد است یا کم؟ مساله این است! افزایش تعداد دفعات ادرار معمولاً به مسئله ادرار مانند التهاب یا انسداد اشاره می کند در حالی که تعداد دفعات کم ادرار می تواند انسداد مانند سنگ مثانه یا عفونت را نشان دهد. در هر صورت ، اگر سن ، دارو یا هورمون ها دلیل نباشد ، باید شرایط اضطراری در نظر گرفته شود.

قایم شدن

چه بخواهیم باور کنیم و چه نخواهیم، حیوانات خانگی نیز می توانند گاه گاهی احساس استرس یا اضطراب کنند. در گربه ها این ممکن است باعث شود بیشتر از حد طبیعی پنهان شوند.

بله، ممکن است طبیعی باشد که گربه شما در طول روز مخفی شود و کمی با خود خلوت کند، اما اگر متوجه شدید که گربه شما به راحتی از جای پنهانی خود در زیر تخت یا سایر مناطق مخفی بیرون نمی آید ، ممکن است دلیلی برای نگرانی وجود داشته باشد. تغییرات اخیر سبک زندگی را که ممکن است در رفتار گربه نقش داشته باشد ارزیابی کنید.

>>>بیشتر بخوانید:

چه کار کنم تا اشتهای گربه ام دوباره برگردد؟

خفگی

در مورد خفگی در گربه ها خبرهای خوب و بدی داریم. خبر خوب این است که در واقع بسیار نادر است که گربه ها خفه شوند. خبر بد این است که اگر گربه شما واقعاً خفه شد، غیر بردن سریع او به دامپزشک ، کار زیادی نمی توانید انجام دهید. در شرایطی که گربه شما بیهوش شد، ممکن است بتوانید دهان را باز کنید تا ببینید آیا می توانید منبع انسداد را پیدا کنید یا خیر.

مواردی مانند غذا ، اسباب بازی ، رشته و البته گلوله های مو همه می توانند باعث خفگی گربه شوند. اگر مقصر مو است ، توصیه می کنیم به دامپزشک بروید و برای بیرون کشیدن آن تلاش نکنید زیرا احتمال دارد صدمه بزرگی وارد کنید.

غلت زدن

بعضی اوقات ، رفتارهایی که گربه های شما از خود نشان می دهند صرفاً به این دلیل است که کمی عشق و توجه می خواهند! این مورد برای غلتیدن به پشت آنها یا غلتیدن روی پاهای شما است. گربه شما به سادگی می خواهد به شما بگوید که آنها پس از یک روز طولانی توجه شما را می خواهند و لازم است که آنها را نوازش کنید یا با آنها صحبت کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=441244
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://blog.petcube.com/cat-behaviors/

ثبت نظر

-