بارسلونا – اتلتیکومادرید‌‌؛ تسلیم نشو!

  • کد خبر : 99924
  • 10 تیر 1399 - 11:17
بارسلونا – اتلتیکومادرید‌‌؛ تسلیم نشو!

به گزارش نیوز، گام‌های آخر و دشوار و فینال‌گونه لالیگای اسپانیا از راه رسیده است. هفته سی‌وسوم یکی از مهم‌ترین نبردهای لالیگا برگزار خواهد شد. امشب از ساعت ۰۰:۳۰ (بامداد چهارشنبه) بارسلونا در نوکمپ میزبان اتلتیکومادرید خواهد بود. نبردی که نتیجه‌اش برای هر دو تیم سرنوشت‌ساز است.

بارسلونا‌‌؛ ناامید نیستیم
هیچ‌چیز پس از شروع مجدد لالیگا خوب پیش نرفت. ۲ تساوی مقابل سویا و سلتاویگو باعث از دست رفتن صدر جدول شد و نشان داد بارسلونا بیرون‌از‌خانه آسیب‌پذیر است. لیونل مسی در زمان تعطیلی مسابقات هشدار داده بود که شرایط بارسا به گونه‌ای نیست که بتوانند از قهرمانی بگویند. حالا صحبت‌های مسی به واقعیت تبدیل شده و باید منتظر لغزش رئال‌مادرید بمانند، رقیبی که با پیروزی در ال‌کلاسیکو گام بلندی برداشت و ممکن است آن باخت به قیمت از دست رفتن قهرمانی بارسا تمام شود. نشریه «موندو دپورتیوو» تیتر «تسلیم نشو» را انتخاب کرده بود. ۶ فینال باقی‌مانده که اولی از همه سخت‌تر است. البته سابقه بازی‌های لالیگایی بارسلونا مقابل اتلتیکومادرید نشان می‌دهد بردن تیم سیمئونه برای بارسا از سلتاویگو راحت‌تر بوده! کیکه ستین می‌داند که اگر بارسلونا جام را از دست بدهد جایگاهش متزلزل خواهد شد. در ناامیدی، امید است؟ باید ببینیم بارسایی‌ها چگونه به اتفاقات هفته‌های اخیر واکنش نشان می‌دهند.

اتلتیکومادرید‌‌؛ کمک به همشهری!
اتلتیکومادرید این فصل خیلی زود از کورس قهرمانی دور شد. حتی تا چند هفته پیش هم امتیازهای زیادی را تیم دیگو سیمئونه از دست داد و این احتمال وجود داشت که سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را هم نگیرند. در بازگشت لالیگا همه بازی‌ها را برده‌اند و حالا پس از ۴ برد متوالی تیم سوم جدول هستند و برای تثبیت همین جایگاه تلاش می‌کنند. سویا ۴ امتیاز کمتر دارد و تیم خطرناکی است. امشب به‌مصاف بارسایی خواهند رفت که با وجود برد در آخرین بازی، در لالیگا مقابل آن نتایج خوبی نگرفته‌اند. هواداران اتلتیکو نمی‌دانند دوست دارند تیم‌شان ببرد یا نتیجه نگیرد! اگر ببرند به قهرمانی رقیب همشهری و دشمن دیرینه کمک زیادی کرده‌اند. حداقل اینکه اتلتی‌ها با بارسایی‌ها بهتر از رئالی‌ها هستند. در هر صورت آنها باید به فکر خودشان باشند، چراکه هر نتیجه‌ای بگیرند سرنوشت رئال‌مادرید هم دست خودش است و شاید کمک احتمالی اتلتیکو حتی به چشم هم نیاید.

آخرین جدال
در دیداری نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا در عربستان، بارسلونا ۳ بر ۲ به اتلتیکومادرید باخت و از راهیابی به فینال بازماند. کوکه، موراتا و کورئا گل‌های اتلتیکو را زدند و مسی و گریزمن هم برای اتلتیکو گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۰) اتلتیکومادرید بیش از ۱۰ سال است که در لالیگا موفق به شکست بارسلونا نشده. فوریه ۲۰۱۰ برای آخرین مرتبه پیروز شدند و بعد از آن در ۱۹ بازی لالیگایی بارسا از رقیب مادریدی نباخته.
۷) بارسلونا موفق شده از ۱۰ بازی آخش مقابل اتلتیکو، ۷ بازی را با برد پشت‌سر بگذارد.
۱۵) نوکمپ این فصل دژ تسخیرناپذیر بارسلونا بوده. کاتالان‌ها از ۱۶ بازی در لالیگا ۱۵ برد و یک تساوی داشته‌اند.
۲۸) در مجموع ۲۸ بازی متوالی در لالیگاست که بارسلونا در خانه‌اش نباخته. بتیس در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ آخرین تیمی بود که در نوکمپ برنده شد.
۷۲) خط حمله بارسلونا وظیفه‌اش را در این فصل هم به‌خوبی انجام داده. با ۷۲ گل زده در ۳۲ هفته بهترین خط حمله لالیگا را داشته‌اند.
۲۳) برخلاف فصول اخیر لالیگا، اتلتیکومادرید بهترین خط دفاعی را در اختیار ندارد. تیم سیمئونه ۲۳ گل دریافت کرده، در حالی که رئال‌مادرید ۲۱ گل خورده.
۵) اتلتیکو در ۵ بازی آخر خارج‌از‌خانه‌اش شکست نخورده. آخرین باخت آنها اول فوریه مقابل رئال‌مادرید بود.
۴۱) خط حمله اتلتیکو این فصل عملکرد ضعیفی داشته. ۴۱ گل در ۳۲ بازی و میانگین ۲/۱ گل زده در هر بازی، برای تیم بالانشین خوب نیست.
۱۲) ۱۲ بازی آخر بارسلونا و اتلتیکومادرید بدون گل تمام نشده است.

مصدومان و محرومان
عثمان دمبله و فرنکی دی‌یونگ مصدومان بارسلونا برای نبرد با اتلتیکو هستند. در سوی مقابل شیمه ورسالیکو و ماریو اِرموسو نمی‌توانند در ترکیب تیم مادریدی بازی کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم
بارسلونا: تراشتگن، سمدو، پیکه، لانگله، آلبا، ویدال، بوسکتس، راکیتیچ، گریزمن، مسی و سوارس
اتلتیکومادرید: اوبلاک، تریپیه، ساویچ، خیمنس، لودی، کورئا، توماس، سائول، کوکه، فلیکس و کاستا

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=99924

ثبت نظر

-