شکوفه سادات حسینی دختر نیکوکار نیاز به دعای هم وطنان دارد + عکس

  • کد خبر : 96143
  • 06 تیر 1399 - 15:05
شکوفه سادات حسینی دختر نیکوکار نیاز به دعای هم وطنان دارد + عکس

شکوفه سادات حسینی، فرزند جانباز 15 درصد جنگ، ناخدا سید جلال الدین حسینی که از زمان طغیان سیل در منطقه سیستان و بلوچستان، در دی ماه سال گذشته به منظور یاری رسانی به مردم سیل زده این منطقه، وارد روستای کشیک، شده بود. بعداظهر 4خرداد که مصادف با عید سعید فطر بود، در هنگام رساندن بسته های مردمی به دست سیل زدگان و محرومین روستای کشیک متاسفانه دچار صاعقه زدگی شده و تا به امروز در وضعیت کمُا قرار گرفته است.

شکوفه-سادات-حسینی

بانو شکوفه سادات حسینی که گذشته بسیار درخشانی در فعالیت های خیر خواهانه و عام المنفعه دارد در 21 دی ماه سال گذشته وارد رستای کشیک، از توابع ایرانشهر شد. به گفته دائمی، رییس بنیاد نیکشهر، این بانوی ایثارگر صدها کیلومتر را از تهران برای کمک رسانی به مردم سیل زده و بی بضاعت روستای کشیک آمده و تصمیم داشت تا زمان ایجاد تغییراتی اساسی در روستا آنجا بماند و به روستاییان کمک کند.
وی که در غالب یک گروه مردم نهاد (NGO) بنام «گروه خیرین» وارد روستا شده بود در کنار دوستان و همراهان خود؛ از جمله آقای «محمد سجاد قره گزلو» که او نیز فرزند جانباز است، چیزی حدود 5 ماه را در این روستای سیل زده ماندند تا بتوانند هرچه در توان دارند را صرف یاری به این مردم کنند. اما متاسفانه با رخ دادن این سانحه تلخ همه اعضای روستا که به این گروه خَیِر و بخصوص شخصیت خون گرم و پُر مهر خانم حسینی دل بسته بودند در شُک بزرگی فرو رفته و اندوهگین هستند.
دائمی می گوید که از پنج ماه پیش که در روستای کشیک سیل آمد، خانم حسینی با انتقال حجم زیادی از کمک های مردمی از جمله: ارزاق، پوشاک، محلفه و پتو و مواد ضدعفونی کننده و شوینده کمک شایانی در سخت ترین شرایط به مردم این منطقه کرد و قصد داشت که بعد از اتمام کارش برای مناطق دیگر نیز کمک های مردمی جمع کند و بیاورد.

شکوفه سادات حسینی دختر نیکوکار نیاز به دعای هم وطنان دارد + عکس

اما اتفاقی که در روز عید فطر برای این بانوی بزرگوار که دریا دلی را از پدر جانباز خود به ارث برده است، افتاد همه را در اندوه فرو برد. اتفاقی که در هنگام تصویربرداری از تحویل سبد ارزاق به اعضای روستا افتاده و برخورد صاعقه ای شدید به دست و بدن خانم حسینی ایشان را در کُما فرو برد.
رییس بنیاد شهید شهرستان نیک شهر، در ادامه به وضعیت فعلی خانم شکوفه سادات حسینی اشاره کرد و گفت: بعد از این اتفاق خانم حسینی حدود 2 روز در روستا مورد مراقب و مداوا بود و بعد از آنکه دیدیم سطح هشیاری ایشان بسیار پایین است، وی را به سرعت به شهر «نیکشهر» منتقل کردیم که در حال حاضر آنجا بستری هستند.

صحت این خبر در گفت‌وگویی تلفنی خبرنگار اجتماعی ایونا با بهاره حسینی، خواهر شکوفه حسینی تایید شد.

بهاره حسینی در مورد وقوع حادثه گفت: شکوفه همراه با جمعی از خیران برای خدمت رسانی به نیکشهر بلوچستان سفر کرد. در راه بازگشت با شروع بارش باران کنار جاده توقف می‌کنند. شکوفه نیز با خوشحالی در حال سلفی و فیلم گرفتن بوده که در ثانیه آخر صاعقه به او برخورد می‌کند.

بهاره اذعان کرد: اتفاقات پیش آمده بسیار عجیب و غریب است. دکترها می‌گویند، اگر صاعقه با سرش برخورد می‌کرد او متلاشی می‌شد. اما الان نشانه‌های روی بدنش نشان می‌دهد، راه صاعقه از فرق سرش شروع و از گردن، دست و بدنش عبور و از ساق پای چپ رعد خارج شده است. آثار سوختگی نیز در تمامی این نواحی دیده می‌شود.

بهاره در مورد آخرین وضعیت جسمی خواهرش در بیمارستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد اما سوختگی‌های بدنش کمی بهبود یافته است. سطح هوشیاری‌اش نیز قبلا روی عدد سه بود اما حالا پنج است.

وی در مورد روند درمانی شکوفه افزود: به دلیل کمبود امکانات بیمارستان، کرونا، لوله و تجهیزات پزشکی متصل به شکوفه نمی‌توانیم ام آر آی انجام دهیم. به دلیل شیوع کرونا نیز انجام سی تی اسکن خطرناک است.

بهاره در ادامه گفت: درحال حاضر مغز شکوفه متورم است. دکترها می‌گویند برای کم شدن تورم فقط باید دعا کرد تا بتوانیم او را به بیمارستان مجهزتر انتقال دهیم.

وی درباره اعلام آمادگی ارگان‌های مختلف جهت کمک به وضعیت شکوفه بیان کرد: در ایرانشهر، رییس بیمارستان دکتر رییسی، فرماندار، استاندار، سازمان بنیاد شهید، رییس اداره بازنشستگان، و رییس مخابرات همگی برای کمک به ما اعلام آمادگی کردند. همین حالا نیز محلی که ما در آن سکونت داریم، توسط نیروی انتظامی تهیه شده است. بیش‌ترین خواسته ما از این ارگان‌ها تهیه داروهایی بود که در اینجا پیدا نمی‌شد؛ البته زحمت تهیه داروها را کشیدند.

وی در ادامه افزود: دکتر فرزاد ضیا با شنیدن وضعیت شکوفه از شیراز در بدترین شرایط کرونایی به ایرانشهر آمد و آزمایشات لازم را انجام و داروهای لازم را برای شکوفه تجویز کرد.

شکوفه سادات حسینی از خیرین امداد رسان به سیل زده های سیستان و بلوچستان ( انتقال هوایی شکوفه سادات حسینی به تهران ) که در حین امداد رسانی در روز ۴ خرداد دچار صاعقه زدگی شده بود و تا به امروز در وضعیت کما قرار داشت با هماهنگی سازمان اورژانس کشور و مرکز اورژانس تهران از ایرانشهر به تهران منتقل شد.

انتقال هوایی شکوفه سادات حسینی به تهران

دکتر سید رضا معتمدی معاون فنی و عملیات اورژانس تهران مسئولیت انتقال این بانوی خیر به تهران را بر عهده داشت.

جدیدترین خیر از وضعیت خانم شکوفه سادات حسینی: 

وضعیت شکوفه سادات حسینی وخیم است / برای او دعا کنید + تصاویر

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=96143

ثبت نظر

-