علت افزایش قیمت مرغ اعلام شد

  • کد خبر : 94607
  • 04 تیر 1399 - 18:20
علت افزایش قیمت مرغ اعلام شد
به گزارش نیوز،

قیمت مرغ طی یک هفته حدود ۸ هزار تومان در هر کیلو افزایش قیمت داشته و امروز هم ستاد تنظیم بازار کیلویی ۱۵ هزار تومان را تصویب کرد. این در حالی است که قیمت در بازار تهران به کیلویی ۱۷٫۵ تا ۱۹٫۵ هزار تومان رسیده است. 

اخبار اقتصادی– پرویز فروغی دبیر کانون مرغداران کشور با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه دولت باعث افزایش قیمت مرغ در بازار شده است، گفت: با افزایش شدید قیمت خوراک دام در ماه‌های گذشته حدود ۶ الی ۷ هزار مرغدار از چرخه تولید خارج شد و در حقیقت آنها ورشکسته شدند و همین عاملی شده تا میزان تولید کاهش و قیمت در بازار افزایش یابد.

فروغی با بیان اینکه با این کاهش تولید، قیمت از این هم بدتر خواهد شد، گفت: سیاست اشتباه دیگر این بود که سال گذشته مرغداران را مجبور کردند میزان جوجه‌ریزی را به ۱۳۰ میلیون قطعه برسانند که این رقم بسیار زیادی بود. متأسفانه پس از آن هم بیماری کووید ۱۹ باعث کاهش تقاضا شد و در مجموع، بازار شاهد افزایش تولید و کاهش تقاضا بود که قیمت را به شدت کاهش داد. 

وی افزود: در کنار این مسائل، قیمت نهاده‌ها هم سرسام‌آور افزایش یافت و باعث شد در کنار افزایش تولیدی که مرغداران داشتند، هزینه‌های بسیار زیادی را متحمل شوند و در ادامه باعث ورشکستگی و خروج آنها از چرخه تولید شد. 

دبیر کانون مرغداران کشور همچنین گفت: متأسفانه در ستادهای تصمیم‌گیری هم از تشکل‌ها هیچ دعوتی به عمل نمی‌آید تا آنها هم نظرات تخصصی حوزه خود را مطرح کنند و تصمیم‌های یکطرفه گرفته می‌شود.

فروغی افزود: سازمان حمایت هم به محلی برای چانه‌زنی تبدیل شده و به جای آنکه به اقدامات کارشناسی توجه کند، نظرات کارشناسی و قیمت‌های اعلام‌شده را با چانه‌زنی پائین می‌آورند. 

اگرچه امروز ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ را تصویب کرده، اما نرخ این محصول در بازار از سه چهار روز پیش افزایش یافته بود و به نظر می‌رسد ستاد تحت فشار مرغداران قیمت را افزایش داده است. این اقدامات که ستاد پس از افزایش قیمت در بازار نرخ تصویب می‌کند مورد جدیدی نیست و بارها در حوزه لبنیات و صنعت مرغ تکرار شده است. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=94607

ثبت نظر

-